Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تظاهرات مردم شمال افغانستان در اعتراض به دستگيري "نظام‌الدين قيصاري" نماينده ويژه "عبدالرشيد دوستم" معاون اول رئيس جمهور افغانستان همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل ازراديو پشتو برون مرزي، هزاران نفر از هواداران ژنرال دوستم و نظام‌الدين قيصاري در ولايت‌هاي بلخ، سرپل و جوزجان روز پنجشنبه شهرداري ميمنه مرکز ولايت فارياب را به آتش کشيدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تظاهرات افغانستان
شرکت کنندگان در اين تظاهرات تهديدکردند تا زمانيکه قيصاري از فرماندهان نظامي رهبر جنبش ملي افغانستان به رهبري دوستم از زندان آزاد نشود، تظاهرات ادامه خواهد داشت .
نيروهاي امنيتي افغانستان براي متفرق کردن تظاهر کنندگان به شليک گلوله متوسل شدند که طي ان دو تن از معترضين کشته و شمارديگري زخمي شدند.
ديروز هم تظاهرات مشابهي در ميمنه برگزار شده بود که دستکم دو تن کشته و شمار ديگري زخمي شدند.
ژنرال عبدالرشيد دوستُم معاون اول رييس جمهوري افغانستان با محکوم کردن بازداشت «نظام الدين قيصاري»، آزادي هرچه سريعتر نماينده خود را خواستار شد.
ژنرال دوستم هشدار داد، اگر دولت افغانستان براي آزادي نظام الدين قيصاري تلاش نکند پيامدهاي آن متوجه کساني است که وي را دستگير کرده اند.
معاون اول رييس جمهوري افغانستان که از حدود يک سال پيش به دلايل نامعلومي از جمله بيماري در ترکيه بسر ميبرد افزود، ادامه بازداشت "قيصاري" وضعيت افغانستان را متشنج مي کند.
نيروهاي امنيتي افغانستان روزدوشنبه «نظام الدين قيصاري» را درشهر ميمنه مرکز ولايت فارياب بازداشت کردند.
در جريان بازداشت قيصاري ميان طرفداران وي و نيروهاي امنيتي افغانستان درگيري روي داد که بر اثر آن سه نفر از محافظان قيصاري کشته و چهار نفر ديگر زخمي شدند.112/140
:بيشتر بخوانيد
تظاهرات ضد آمريکايي در پايتخت افغانستان
تظاهرات مخالفان دولت افغانستان در شمال اين کشور
تظاهرات ضد تروريستي در غرب افغانستان
تظاهرات جنبش روشنايي افغانستان در باميان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است