Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که دولت این کشور نه از ایدئولوژی و نه از اهداف و فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین پشتیبانی‌ نمی‌کند.

به گزارش یورونیوز، یک منبع آگاه در وزارت خارجه فرانسه با تایید احضار سفیر این کشور در تهران از سوی وزارت خارجه ایران در اعتراض به برگزاری نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق در «ویل‌پنت» پاریس گفت که همانطور که سفیر فرانسه در تهران نیز تاکید کرده، پاریس از ایدئولوژی، اهداف و فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق پشتیبانی‌ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع آگاه تاکید کرد بر اساس این رویکرد دولت فرانسه، هیچ مقام فرانسوی در این نشست شرکت نکرد.

با این وجود او تصریح کرد که به دلیل خروج نام این سازمان (گروهک تروریستی منافقین) از شمار سازمان‌های تروریستی مدنظر اروپا، این سازمان می‌تواند نشست‌ها و فعالیت‌های خود را در صورت عدم اخلال در نظم عمومی، برگزار کند.

در پی برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در روز شنبه 30 ژوئن (نهم تیرماه)، یک زوج ایرانی دارای تابعیت بلژیک به ظن تلاش برای بمب گذاری در این نشست از سوی پلیس بلژیک بازداشت شدند. همچنین یک دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش نیز به همین اتهام در آلمان بازداشت شده و سه نفر دیگر هم با اتهام مشابه از سوی پلیس فرانسه دستگیر شده‌اند.

ایران در نخستین واکنش رسمی به این جریان اعلام کرد بازداشت شدگان از اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند.

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز چهارشنبه از احضار سفیر فرانسه به دلیل حمایت از فعالیت‌های فرقه تروریستی منافقین خبر داد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «دستیار مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه با احضار سفیر فرانسه در تهران حمایت این کشور از فعالیت های گروهک تروریستی منافقین را شدیدا مورد اعتراض قرار داد. در این احضار به سفیر تاکید شد نباید اجازه داد تا برخی جریان های افراطی که دارای ماهیت تروریستی هستند - اگرچه کوچک و بی ارزش - در پناه اصل آزادی بیان به ترویج افراط گرایی و تروریسم بپردازند.»

قاسمی افزود:  در این دیدار همچنین با اشاره به تجمع اخیر منافقین در پاریس و حضور مقامات تندرو و افراطی آمریکایی در آن، به حضور تعدادی از مقامات سابق و ایراد سخنان مداخله گرانه و تفرقه افکنانه علیه مردم ایران اعتراض شد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در متن حکم خود عنوان داشته است: با توجه به اینکه کشور در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید رهبری مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت‌های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال ۱۴۰۳» در وزارت بهداشت منصوب می‌شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذی ربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

کد خبر 6096906 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند