Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:33:43 GMT

کشت گندم در استان یزد بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۴۰۷۶

کشت گندم در استان یزد بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته کشت گندم در استان یزد بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: ‌‌‌امسال ۳۹ هزار تن گندم از ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی در یزد برداشت می‌شود. ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۱ استانها یزد نظرات

محمدعلی حاتمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یزد‌ به زمان برداشت گندم از استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: برداشت گندم از تاریخ 10 خرداد ماه امسال در استان یزد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در سطح استان 11 هزار و 200 هکتار است تصریح کرد: با توجه به مسئله کم آبی و بحران‌هایی که در این سال‌ها کشاورزان استان با آن روبه رو هستند، اما پیش بینی می‌شود که 39 هزار تن گندم در استان یزد برداشت شود که به صورت میانگین در هر هکتار 4 تن می‌شود.

وی بیشترین تولید گندم را در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد عنوان و خاطرنشان کرد: برای سال جاری 10 مرکز خرید گندم‌های مازاد بر مصرف کشاورزان استان با قیمت 1300 تومان در نظر گرفته شده است.

حاتمی‌زاده با اشاره به کاهش کشت گندم در سال‌های اخیر در سطح استان اذعان داشت: افت آب‌های زیرزمینی و تداوم خشکسالی در این سال‌ها از دلایل اصلی کاهش افت کشت محصول گندم در استان یزد بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه طی 10 سال گذشته با 55 درصد کاهش در سطح کشت گندم در استان یزد روبه رو بودیم افزود: طی این 10 سال سطح کشت گندم در استان یزد از 27 هزار هکتار به 11 هزار هکتار کاهش یافته است که به نوعی زنگ خطر را در این راستا به صدا درآورده است.

وی به زمان پایانی برداشت گندم در استان یزد اشاره و عنوان کرد: اواخر اردیبهشت ماه زمان تعیین شده در جهت پایان کار برداشت گندم در استان است که در این راستا از 40 کمباین و 180 دستگاه دروگر نیز استفاده می‌شود.

حاتمی‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری کشاورزان و همچنین بهبود وضعیت آبی استان یزد در سال‌های آینده شاهد وضعیت مناسب در تولید محصولات کشاورزی که نیاز مبرم مردم است باشیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P1010113/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو