Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@14:20:35 GMT

باید ۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها غیر ایرانی باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۴۳۵۶

باید ۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها غیر ایرانی باشد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در شبکه‌ها دست به عصا تبلیغ می‌کنیم، گفت: حرکت به سمت آموزش بین‌المللی ماموریت دانشگاه‌های سطح یک است و بر این اساس باید حدود ۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها غیر ایرانی باشد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، یوسف شاقول در نشستی خبری اظهار کرد: امر آموزش عالی یکی از مهمترین زمینه‌ها برای بین‌المللی‌سازی کشور است و تا به حال یکی از بخش‌هایی که توانسته بار معرفی کشور را به جهان به عهده بگیرد آموزش عالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه اصفهان با قدمتی بیش از ۷۰ سال درکنار جاذبه‌های تاریخی شهر اصفهان بستر مناسبی برای بین‌المللی‌سازی است و برای این کار عزم خود را جزم کرده‌ایم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان قدم‌های مناسبی در این مسیر برداشته و سعی داشته زیر ساخت‌های اداری و تشکیلاتی را به‌روز کند. در این دانشگاه شورای سیاستگذاری بین المللی سازی داریم که ۹۰ درصد اعضای هیئت رییسه این دانشگاه عضو شورا هستند و جلسات یک ماهه گرفته می شود.

شاقول گفت: کمیته بین المللی‌سازی در دانشگاه، تشکیلاتی برای پیشبرد اهداف است، همچنین دانشکده‌ها نماینده‌ای از همکارانی که تجربه بین المللی دارند را انتخاب کرده تا به عنوان نماینده آنها فعالیت‌های بین المللی را رصد کنند.

وی با اشاره به تنوع بخشی به فعالیت‌های بین‌المللی تصریح کرد: در دو سال اخیر با تدوین شیوه نامه "استاد وابسته" این دانشگاه توانسته از شش استاد برجسته دانشگاه‌های مهم جهان دعوت و آنها را جذب کند. همچنین دوره‌های مشترکی نیز راه اندازی کرده‌ایم که در دفترچه امسال چهار دوره مشترک به تصویب رسیده که تا آخر تیرماه مصاحبه‌های حضوری انجام خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اشاره به تعداد دانشجویان خارجی گفت: در سامانه بیش از ۲۵۰ نفر ثبت نامه کردند که اگر تعداد افرادی که دیگر مراجعه نکرده‌اند را از این آمار کم کنیم حدود ۲۰۰ نفر دانشجوی خارجی خواهیم داشت که این رقم نشان از افزایش حدود صد درصدی در جذب تعداد دانشجو است.

شاقول ادامه داد: تلاش کرده ایم تا به دلیل عدم آشنایی دانشجویان غیر ایرانی در امور آموزشی و بقیه امور مد نظرشان تنها به یک مرجع مشخص مراجعه کنند، البته آرمان ما در این مورد برای دانشجویان ایرانی نیز است، اما در حال حاضر تنها برای دانشجویان غیر ایرانی این کار انجام خواهد گرفته است، همچنین خوابگاه‌های این دانشجویان به لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به سوالی در مورد پیش بینی جذب دانشجویان گفت: باید حدود ۱۰ درصد از دانشجویان غیر ایرانی باشند. البته در خصوص تبلیغات در شبکه ها دست به عصا حرکت می کنیم. آژانس‌هایی بوده‌اند که با قیمت‌های بسیار مناسب در زمینه تبلیغات برای جذب دانشجویان غیر ایرانی حاضر به همکاری بوده‌اند، اما کشور ما ملاحظاتی دارد که حتما باید مد نظر قرار دهیم.

در ادامه مجید مقدم، سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه اصفهان گفت: جشنواره فرهنگ ملل در میدان نقش جهان با حضور دانشجویان از ۳۰ کشور مختلف برگزار می‌شود و در غرفه‌ها آثار دستی و غذاهای محلی خود را به نمایش می‌گذارند که امیدوارم مورد استقبال مردم واقع شود. که از این طریق می‌توانیم به هدفمان در بحث گردشگری برسیم.

مقدم افزود: دانشجویان غیر ایرانی با حضور در دانشگاه‌های ایران، فارسی را یاد می‌گیرند و پس از بازگشت به کشور خود سفیران کشور ایران خواهند شد.

منبع: ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد