Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سیب زمینی های تازه استان به علت عدم فروش روانه دامداری ها می شوند.

کشاورزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ به علت نبود بازار مناسب سیب زمینی، محصول خود را برای مصرف دام به گاو داری می بریم.

 

کشاورز دیگری با اشاره به کاهش قیمت سیب زمینی در بازار گفت؛ قیمت سیب زمینی در بازار بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد سیب زمینی باید تازه به بازار عرضه شود و اگر به موقع به فروش نرسد فاسد می شود.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در میدان تره بار گرگان جویای آخرین وضیعت بازار سیب زمینی شد و بازاریان اعتقاد داشتند تولید غیراصولی و کشت زیاد این محصول موجب افت قیمت سیب زمینی می باشد.

همچنین خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با کشاورزی که توانایی فروش محصول خود را نداشت به زمین وی در روستای آهنگرمحله رفت و با سیب زمینی های رها شده در زمین وی روبه رو شد، از او پرسید می خواهید این محصول آماده را چه کنید؟ وی در پاسخ گفت ؛ ‌چاره ای جز رها کردن این محصول ندارم چون قیمت فروش با هزینه حمل این محصول یکسان است.

در این میان بازار مصرف قیمت این محصول ۱۵۰۰ تومان است و برخی واسطه ها و دلالان در این بازار ‌سود زیادی می برند.

مقصودلو نائب رئیس اتحادیه سیب زمینی کاران کشور گفت ؛ طبق مصوبه هیئت دولت در جلسه شورای اقتصاد سازمان تعاونی روستایی متولی خرید تمامی محصولات کشاورزان گندم جو کلزا غلات و سیب زمینی می باشد.

گلدی زاده رئیس تعاون روستایی استان گفت ؛ تا کنون ۹ هزار تن سیب زمینی خریداری شده و اگر کشاورزانی نتوانستند محصول خود را به فروش برساند علت عدم خرید محصول آنان بذر نامرغوب یا جوانه زدن سیب زمینی بوده است و شرایط دستور العمل خرید محصول را نداشته است.

وی ادامه داد؛ استاندار گلستان طی ابلاغی دستور برطرف کردن این مشکل از طریق وزارت کشاورزی را داد و اگر وزارت جهاد کشاورزی منابع تامین مالی را بپذیرد زمان خرید سیب زمینی تمدید می شود.

مشخص است در این مشکل کشت بی رویه و ناهماهنگ‌ با نیاز بازار خریدار بوده است اما مسئول هماهنگی و عامل ناهماهنگی مشخص نیست و به این مشکلات تصویب نشدن الگوی کشت سیب زمینی در کشور هم اضافه می شود.

کشاورزان از مهمترین حلقه های تولید در کشور هستند اگر دست دلالان از بازار کوتاه شود کشاورزان و مسئولین قبل از کشت هماهنگ‌ باشند مشکل کشاورزان برای فروش بر طرف می شود.

گزارش از عباس علی البرزی

انتهای پیام /ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد

روند بازار خودرو در چهارمین روز هفته، از ادامه کاهش قیمت‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۴۹ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۸۰۳ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۷۰۸ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲، اما با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۷۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۷۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با کاهش ۵ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۲ میلیون تومانی ۴۳۸ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۱۷ میلیون تومانی ۴۰۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۲ میلیون تومانی ۸۱۸ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۴۸ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۳ میلیون تومان رسید.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع خودرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد