Web Analytics Made Easy - Statcounter

دنیای فوتبال خود را آماده یک انتقال بزرگ دیگر می کند. انتقالی که حتی پوشش خبری رقابت هایی به بزرگی جام جهانی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در این یادداشت، سعی داریم برندگان و بازندگان این انتقال تاریخی را با هم بررسی کنیم.

طرفداری - چند روزی است که اخبار انتقال کریستیانو رونالدو، برنده پنج توپ طلای جهان به باشگاه یوونتوس دنیای فوتبال را درنوردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه یوونتوس خواهان جذب این فوق ستاره باشگاه رئال مادرید است و هر روز احتمال پیوستن رونالدو به این باشگاه ایتالیایی، قوت بیشتری می گیرد. هرچند هنوز بسیاری از هواداران مادریدی امیدوار به ماندن کریستیانو در تیم محبوبشان هستند و جدایی رونالدو را ضربه ای سخت بر پیکره رئال مادرید می دانند. با این وجود CR7 در 33 سالگی آماده شروع یک تجربه تازه در لیگ و باشگاهی جدید است و به همین منظور در یادداشتی به نقل از سایت Squawka قصد داریم، برندگان و بازندگان احتمالی این انتقال بزرگ و تاریخی را بررسی کنیم.

برنده: کریستیانو رونالدو

اگر بخواهیم برنده اصلی این انتقال را بررسی کنیم، بدون شک اولین انتخاب ما خود رونالدو خواهد بود. برای این مدعای خود نیز دلایلی قانع کننده ای داریم. یکی از مهم ترین دلایل این انتقال، افزایش دستمزد رونالدو است. فوق ستاره پرتغالی ها بیش از دو سال است که خواهان تمدید قراردادش، البته با افزایش مبلغ درخواستی خود است؛ ولی مدیریت باشگاه و شخص فلورنتینو پرز تا به حال به این خواسته رونالدو پاسخ مثبتی نداده اند. رونالدو با انتقال به یوونتوس به یکی از خواسته های خود که افزایش دستمزدش آن هم 30 میلیون یورو است، خواهد رسید. دلیل دیگر، علاقه بیش از حد یوونتوس و هواداران آن به حضور کریس در این تیم است. تشویق رونالدو در تورین بعد از گل تماشاییش، در روزهایی که قبل از آن برخی از هواداران رئال مادرید علیه کریستیانو سوت می زدند و یا او را هو می کردند، نیز تاثیر زیادی بر این انتقال دارد.

مسلما هواداران و حتی خود بازیکنان یوونتوس با ورود کریستیانو به این باشگاه، به گرمی از او استقبال خواهند کرد. به طوری که حتی در خبرها شاهد بودیم که گرانترین ویلای دنیا در حاشیه شهر تورین که قبلا در اختیار بازیکنانی نظیر زیدان و فابیو کاناوارو بوده، نیز آماده پذیرایی از کریستیانو رونالدو است. دلیل سومی که رونالدو قصد دارد به فوتبال ایتالیا و یوونتوس برود، یک شروع جدید و کسب عناوین قهرمانی در سری آ خواهد بود. رونالدو درست است، در مدت حضورش به همراه رئال مادرید فاتح چهارعنوان قهرمانی های رقابت چمپیونز لیگ شده، ولی در مدت 9 سال حضور وی در رئال، تنها دو بار توانسته لالیگا را ببرد و از این نظر قافیه را به رقیب سنتی خود لیونل مسی واگذار کرده است. رونالدو تشنه موفقیت و کسب عناوین قهرمانی و تجربه های جدید است و یوونتوس و سری A ایتالیا می توانند تا حد زیادی به این خواسته رونالدو جامه عمل بپوشانند.

بازنده: گونزالو هیگواین

یکی از بازندگان احتمالی حضور رونالدو در تورین، گونزالو هیگواین خواهد بود. گلزن فعلی بیانکونری یکی از بازیکنانی است که مدت 4 فصل هم بازی رونالدو در تیم رئال مادرید بوده است. بسیاری یکی از دلایل جدایی «پیپیتا» از رئال را اختلاف او با کریستیانو رونالدو می دانستند. به طوری که او دو سال قبل و در طی مصاحبه ای سخنان تندی را بر علیه رونالدو بر زبان آورد و او را فردی مغرور و خودخواه خوانده بود. هر چند این مصاحبه از طرف خود هیگواین و باشگاه ناپولی در آن زمان تکذیب شد و باشگاه ناپولی تاکید کرد که باشگاه و هیگواین این چنین سخنانی را با قاطعیت رد می کنند. به هر حال هیگواین بر خلاف کریم بنزما نتوانست شرایط بازی در رئال مادرید را تحمل کند و در سال 2013 راهی ناپولی شد و پس از سه فصل حضور موفق در این تیم، هم اکنون در یوونتوس به سر می برد. هیگواین از ستارگان مهم و شاخص سری آ به حساب می آید و حضور رونالدو ممکن است به مذاق هیگواین زیاد خوش نیاید. اکنون این گلزن آرژانتینی دو راه در پیش رو دارد؛ یا به مانند 4 سالی که با رونالدو در رئال هم بازی بود، بار دیگر این شرایط را تحمل کند و یا یوونتوس را ترک و راهی تیم دیگری شود.

برنده: ایسکو و جوانان مستعد رئال مادرید

ایسکو از آن دست از بازیکنانی است که توانسته به سرعت برای خود نامی در دنیای فوتبال دست و پا کند و به سرعت به شهرت و محبوبیت برسد. ستاره رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در دو فصل اخیر رشد و موفقیت قابل توجهی داشته است. می توان اذعان کرد که با خداحافظی اینیستا از تیم ملی اسپانیا بیشتر نگاه ها در میانه میدان لاروخا به او معطوف شده و همین شرایط با رفتن کریس رونالدو از رئال نیز در عرصه باشگاهی برای وی اتفاق خواهد افتاد. نکته مثبت دیگری که برای ایسکو در این شرایط می توان متصور بود، حضور «جولین لوپتگی» در راس کادر فنی باشگاه رئال مادرید است. لوپتگی نشان داده کار با جوانان را به خوبی بلد بوده و این را می توان در سطح بازی و کیفیت ایسکو هم زمان در تیم ملی و باشگاهش به خوبی مشاهده کرد. در سیستم جدید لوپتگی و با رفتن رونالدو ایسکو می تواند در پست رونالدو حضوری مثبت داشته باشد و با فراغ بال بیشتری در ساختار تاکتیکی رئال مادرید قرار گیرد. همچنین با انتقال رونالدو و شاید به احتمال زیاد کریم بنزما از این تیم، میانه میدان و خط حمله رئال برای بازیکنانی هم چون مارکو آسنسیو و دنی سبایوس بازتر شود و فرصت بازی بیشتری به آن ها برسد.

برنده: پائولو دیبالا

یکی از بازیکنانی که با حضور رونالدو در یوونتوس، می توان آن را برنده این انتقال دانست، پائولو دیبالا هافبک هجومی یوونتوس است. عملکرد دیبالا در یوونتوس خیره کننده بوده، هر چند پست اصلی او را نمی توان مهاجم نوک دانست و در واقع دیبالا بازیکن پست 10 است. اگر بازیکنی به مانند کریستیانو رونالدو را در کنار دیبالا متصور باشیم، به سادگی می توان حدس زد که تا چه اندازه ای بر کیفیت بازی دیبالا آن هم از نوع مثبتش می تواند تاثیرگذار باشد. خبری بسیار خوب برای هواداران بیانکونری که می توانند از حضور دو ستاره در خط هافبک خود لذت ببرند. ذکر این نکته هم بد نیست که بسیاری در آرژانتین پست دیبالا را در تیم ملی و باشگاهی مشابه لیونل مسی می دانند و شاید حضور توامان رونالدو - دیبالا در میانه زمین را بتوان نسخه شبیه سازی شده و در ابعاد کوچکتر رونالدو و مسی در یک تیم دانست.

بازنده: تاتنهام

مطمئنا با فروش کریستیانو رونالدو و احتمالا کریم بنزما، فلونتینو پرز باید فکری به حال خط حمله تیمش در پی جدایی این بازیکنان داشته باشد. بسیاری از کارشناسان جدایی کریم بنزما را پس از انتقال رونالدو حتمی می دانند و یکی از بازیکنانی که می تواند به خوبی این خلا را پُر کند، هری کین مهاجم سرشناس باشگاه تاتنهام و تیم ملی انگلیس خواهد بود. هری کین یک ماشین گلزنی بی رحم است؛ او در مدت حضور خود در فوتبال جزیره، تیم ملی و باشگاهش تاتنهام توانسته در 137 بازی، 127 گل به ثمر برساند. درخشش هری کین در جام جهانی نیز مزید علت شده تا بار دیگر زمزمه های انتقال او به رئال مادرید شنیده شود و پرز هم نشان داده که اگر دست بر روی بازیکن خاصی بگذارد، به احتمال فراوان آن بازیکن را باید در قالب و پیراهن رئال مادرید دانست. انتقالی که اگر رخ دهد، خبری خوب برای هوادران رئال مادرید و مسلما تلخ و ناگوار برای هوادارن اسپرز بوده و ممکن است آن ها قربانی این انتقال تاریخی رونالدو از مادرید شوند.

برنده: گرت بیل

گرت بیل را نیز می توان از برندگان احتمالی خروج رونالدو از رئال دانست. ستاره ولزی رئال مادرید به تازگی به فرم ایده آل خود و آن چه که هواداران از او انتظار دارند، برگشته و یکی از بازیکنانی بوده که در قهرمانی سیزدهم رئال مادرید در رقابت های UCL نقش بسزایی داشته است. اگر به بازی های گرت بیل در طول فصل توجه بیشتری داشته باشیم، می بینیم که در بازی هایی که رونالدو به هر دلیلی در بازی حضور نداشته، بیل عملکرد بهتر و مثبت تری داشته است. با آمدن لوپتگی به رئال مادرید و تغییر سیستم احتمالی لوس بلانکوس به 3-3-4 و حضور ایسکو در سمت چپ به جای رونالدو، بیل می تواند به پست دلخواه خود در سمت راست هجومی رئال برود و بار دیگر یکی از ستارگان درخشان این تیم لقب بگیرد. پستی که بیل با حضور در آن توانست در بازی فینال و در مقابل تیم لیورپول یکی از بهترین بازی های خود را به معرض نمایش بگذارد و با دو گل زیبای خود، زمینه ساز هت تریک پیاپی رئال مادرید در قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شود.

بازنده: خاویر تِباس و لالیگا

شاید رفتن CR7 همان طور که اشاره شد، فرصت خوبی برای رئال مادرید و جوانان مستعد این تیم باشد و حتی رئال با حضور این بازیکنان و خریدهای احتمالی و بزرگی که در آینده انجام خواهد داد، به مشکل چندانی برنخورد ولی قطعا لالیگا و رئیس آن «خاویر تِباس» ضرر هنگفتی را متحمل خواهند شد. حضور رونالدو در سری آ باعث خواهد شد، لالیگا یکی از دو فوق ستاره حاضر در رقابت های خود (چه از نظر فوتبالی و رسانه ای) را از دست بدهد و مطمئنا این لیگ تا مدت ها فقدان رونالدو را احساس خواهد کرد. هر چند اگر پرز بتواند ستاره های بزرگی را با خود به رئال مادرید بیاورد، تا حدودی لالیگا بتواند با عدم حضور رونالدو کنار بیاید. به هر حال باید منتظر بود، آینده رئال مادرید و به طبع آن لالیگا در این تابستان چگونه خواهد بود.

برنده: سری آ

اگر لالیگا را بازنده این یادداشت در نظر بگیریم، نقطه مقابل آن و سری آ قطعا برنده این انتقال بزرگ خواهد بود. یکی از دو فوق ستاره حال حاضر جهان و کسی که برنده پنج توپ طلاست، قرار است در این لیگ جذاب بازی کند. حضور کریستیانو علاوه بر زیباتر شدن و حساس شدن این رقابت ها، از بُعد رسانه ای نیز خبر خوشی برای لیگ ایتالیا خواهد بود. کریستین ویری بازیکن سابق یوونتوس در گفتگو با شبکه بین اسپورت از فواید حضور رونالدو سخن به میان آورده و پیوستن رونالدو به یوونتوس و سری آ را به مانند برنده شدن در یک بخت آزمایی می داند. ویری در این باره می گوید:

در خارج از ایتالیا مردم مانند قبل از فوتبال ایتالیا صحبت نمی کنند زیرا مانند گذشته فوق ستاره ها کمتر در آن حضور دارند. رونالدو این شرایط را احیا می کند. حتی من هم انگیزه بیشتری برای دیدن لیگ پیدا می کنم. از فصل آینده تمام دنیا منتظرند ببینند یوونتوس چکار کرده و کریستیانو چند گل به ثمر رسانده است.

پی نوشت مترجم : امید است با حضور احتمالی رونالدو در سری آ، مسئولان صدا و سیما و کسانی که دست اندرکار پخش مسابقات ورزشی در شبکه های سیما هستند نیز به بهانه حضور رونالدو در رقابت های لیگ ایتالیا توجه بیشتری به این لیگ دوست داشتنی داشته باشند و به مانند گذشته به صورت هفتگی و منظم بازی های این رقابت ها را برای مخاطبین بی شمار آن پخش کنند.

برنده: بپه ماروتا

چه کسی خوشحال تر از جوزپه ماروتا، معمار نقل و انتقالات یوونتوس از این انتقال تاریخی. ماروتای 61 ساله که در ایتالیا به او پادشاه نقل و انتقالات و خود هواداران یوونتوس او را معمار مدرن باشگاهشان می دانند، قطعا یکی از برندگان این انتقال خواهد بود. مدیر کنونی یوونتوس به خوبی می داند، فقط صرف حرف زدن از انتقال کریستیانو به تیمش تا چه اندازه می تواند برای باشگاهش و سهام این تیم مفید باشد؛ چه برسد به حضور این فوق ستاره در یوونتوس. ماروتا در گذشته نیز نقل و انتقالات مهمی برای هوادارن یوونتوس داشته که از جمله مهم ترین آن ها می توان به امضای قرارداد با پل پوگبا اشاره کرد. یوونتوس بدون هزینه انتقال توانست این هافبک ارزشمند را به خدمت بگیرد. حال ستاره ای به مراتب بزرگتر در راه این تیم است. حضور کریستیانو رونالدو برای ماروتای فرصت طلب از هر نظری که فکرش را بکنید، سود خالص است و او امیدوار است با حضور رونالدو در تیمش علاوه بر تکرار و تداوم قهرمانی های این تیم در لیگ ایتالیا، این بار در حضور بازیکنی که تخصصش قهرمانی در رقابت های اروپایی است، بتواند طعم قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان را نیز به هواداران بیانکونری بچشاند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وینیسیوس جونیور به رکورد تعداد بازی گرت بیل برای رئال مادرید رسید

با حضور وینیسیوس جونیور، رئال مادرید جای خالی وینگرهایی چون گرت بیل را هیچ‌وقت حس نکرد

طرفداری | شب گذشته (جمعه) و در دیداری از هفته سی و سوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با یک گل، رئال سوسیداد را شکست داد و صدرنشینی خود را تثبیت کرد.

رئال سوسیداد 0-1 رئال مادرید؛ برد روحیه‌بخش پیش از ال‌کلاسیکوی اروپا

با حضور در این جدال، وینیسیوس جونیور به رکورد ۲۵۸ بازی برای رئال مادرید در تمامی رقابت‌ها رسید. این وینگر برزیلی طی مدت زمان حضورش در ترکیب کهکشانی‌ها، موفق به ثبت 78 گل و ۷۵ پاس گل شده‌ و یکی از بهترین بازیکنان جهان در سال‌های اخیر بوده‌است.

بر اساس داده‌های آماری، گرت بیل نیز طی دوران بازی برای رئال مادرید، در ۲۵۸ مسابقه پیراهن این تیم را به تن کرد. وینگر سابق تیم ملی ولز که سال گذشته از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد، 106 گل و ۶۷ پاس گل را برای لوس بلانکوس به ثبت رسانده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: بازیکنان، چشم‌بسته دستورات آنچلوتی را انجام می‌دهند؛ او یک مرد بزرگ است
  • خطا روی کریستیانو رونالدو توسط بازیکن نامرئی! / فیلم
  • کریستیانو رونالدو خطاب به خبرنگاران: کسی حرکت من رو ثبت نکرد؟ / فیلم
  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • رئال مادرید در انتظار لطف بزرگ والنسیا
  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • وینیسیوس جونیور به رکورد تعداد بازی گرت بیل برای رئال مادرید رسید
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ