Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان از آغاز بررسی و امکان‌سنجی ایجاد مدارس علمیه تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی شهید مطهری در پردیس‌های استانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام والمسلمین دادگر در مراسم افتتاحیه طرح سراسری تربیت معلم و مربی آثار شهید مطهری و سیر مطالعاتی بینش مطهر در سالن اجتماعات پردیس نسیبه، گفت: تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد آثار شهید مطهری در دانشگاه فرهنگیان در مورد انس اساتید و دانشجومعلمان این دانشگاه با آثار شهید مطهری، باعث این توفیق شد تا با برنامه‌ریزی و همکاری مناسب و ایجاد فرصت جدیدی در دانشگاه، بتوانیم شاهد حضور و شرکت جمعیت زیادی از دانشجومعلمان عزیز از سراسر کشور در این طرح باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام فرموده آثار قلم و زبان شهید مطهری بی‌استثنا، آموزنده و روانبخش است و از شهید مطهری به عنوان حاصل عمر خود یاد نموده است. علامه طباطبایی فرموده آقای مطهری توانایی فکری بالایی در اسلام‌شناسی داشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی از کتب شهید مطهری به عنوان مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران یا کرده و فرموده‌اند اگر کسی یک سطح راقی از معارف اسلامی را می‌خواهد آثار شهید مطهری مناسب است و نیز فرموده در آثار او هنوز حرف‌های نویی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های آثار شهید مطهری گفت: جامعیت، مستدل بودن، مطمئن بودن، سادگی، آموزش گام به گام، جمع تعبد و تعقل، رویکرد تطبیقی، شفافیت و صراحت، رشد در ابعاد فردی و اجتماعی، کارآمدی و کاربردی بودن، مبنای فکری و بنیان قابل تکیه، از جمله مهم‌ترین ویژگی های آثار شهید مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر با اشاره به نقش تربیتی آثار شهید مطهری برخوردار شدن از دید وسیع، ارائه شیوه اندیشیدن، قدرت تجزیه و تحلیل فکری، روحیه نقادی عمیق، عدم تقلید کورکورانه، تحلیل منطقی، علم‌آموزی، تعلیم و تربیت، تعبد و تعقل، اخلاص و طهارت روحی را از جمله مهم‌ترین این آثار تربیتی برشمرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان در پایان سخنان خود با اشاره به آغاز بررسی و امکان‌سنجی ایجاد مدارس علمیه تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی شهید مطهری در پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان، گفت: ظرفیت‌های مناسبی در تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی شده و امیدواریم با درک اهمیت و نقش آثار شهید مطهری بتوانیم حتی شاهد گنجانیدن و جایگزینی تعدادی از آثار شهید مطهری در برنامه رسمی درسی دانشگاه فرهنگیان باشیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی

 آیت الله عبادی در دیدار مسئول موسسه بینش مطهر کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه استاد آیت الله مطهری گفت: آثار شهید مطهری بیش از گذشته ترویج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: اساتید باید به صورت کلاسیک آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر شخصیت‌ها را در برنامه‌های کاری و درسی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند تا آثار این استاد بزرگوار را در جزو برنامه‌های درسی قرار دهند. 

مسئول موسسه بینش مطهر کشور نیز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از هزار نفر از اساتید و حوزه‌های علمی مورد تایید برای ترویج آثار و اندیشه‌های استاد مطهری در کشور فعالیت می‌کنند گفت: در این خصوص ۳۰ نفر از اساتید در خراسان جنوبی هستند که با هزار و ۲۰۰ دانش پژوه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری و همچنین ۵ نفر از مراجع بزرگ کشور و بهره گیری از دیدگاه‌های آنان برای اقشار مختلف کودکان، نوجوانان و دانشجویان در برنامه کاری ما است.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آثار شهید مطهری در مراکز فرهنگی نیز باید گسترش یابد و جزو برنامه‌های درسی آنان باشد که بنیان فکری افراد را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم