Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@01:24:11 GMT

راميان قطب توليد گوجه فرنگي گلستان است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۴۰۳۸

راميان قطب توليد گوجه فرنگي گلستان است

خبرگزاري آريا - گنبدکاووس - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي شهرستان راميان گفت: کشت گوجه فرنگي در سه هزار هکتار از اراضي اين شهرستان، راميان را به قطب توليد گوجه فرنگي در گلستان تبديل کرده است.

حسين گلچين روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارکرد: امسال مقدار سه هزار هکتار از اراضي راميان در شرق گلستان زير کشت محصول گوجه فرنگي رفته است که بيش از 60 درصد از کشت اين محصول در استان را شامل مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: گوجه فرنگي محصولي است که در تناوب با غلات و کلزا در شهرستان راميان کشت مي شود و نقش تناوبي خوبي در پايداري توليد غلات و کاهش علف هاي هرز و آفات و بيماري هاي گياهي دارد.
وي گفت: ارقام کشت شده گوجه فرنگي در اين شهرستان شامل هيبريد و استاندارد از قبيل ايدن و تيتان با پتانسيل و عملکرد بالا هستند.
گلچين افزود: برداشت گوجه فرنگي از ابتداي تيرماه در شهرستان راميان آغاز و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد و پيش بيني مي شود با متوسط عملکرد 50 تن در هکتار، امسال 150 هزار تن توليد گوجه فرنگي در شهرستان محقق شود.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان راميان گفت: حدود 20 درصد از گوجه فرنگي توليدي به صورت تازه خوري مصرف مي شود و مابقي نيز در هفت کارخانه فرآوري رب گوجه فرنگي گلستان تبديل به رب و سس اين محصول مي شود.
وي تصريح کرد: با توجه به وجود اين کارخانه ها در سطح استان گلستان، محصول گوجه فرنگي نقش بسيار خوبي در اشتغالزايي بصورت مستقيم و غيرمستقيم در منطقه ايفا مي کند.
يه گفته گلچين يکي از دلايل افزايش عملکرد گوجه فرنگي در راميان استفاده بيش از 90 درصد زارعين اين محصول از سيستم آبياري هاي نوين يعني قطره اي است که نقش بسيار خوبي در کاهش هزينه ها، مبارزه با علف هاي هرز و همچنين جذابيت کار کشاورزي داشته است.
مديرجهاد کشاورزي شهرستان راميان خاطرنشان کرد: استان گلستان با 4400 هکتار سطح کشت و توليد بيش از 180 هزار تن گوجه فرنگي جزو 10 استان برتر توليد کننده اين محصول در کشور است.
9433/1860
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • توت فرنگی رامیان
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • (تصاویر) توت فرنگی رامیان
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر