Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: کمیسیون انتخابات باید از تجربه تلخ انتخابات گذشته درس بگیرد و از خود میراثی را به جا بگذارد که باعث تقویت مردم‌سالاری در کشور شود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان در «همایش مشارکت زنان در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی» گفت: کمیسیون مستقل انتخابات باید از تجربه تلخ انتخابات گذشته درس بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که کمیسیون مستقل انتخابات از خود میراثی را به جا بگذارد که باعث تقویت مردم‌سالاری در کشور شود. به گفته وی، کمیسیون انتخابات گذشته یک میراث خوب به جا نگذاشته که بر اساس آن به سوی آینده برویم و نتیجهٔ آن بی‌باوری و عدم اعتماد مردم نسبت به انتخابات است.

عبدالله عبدالله افزود: از انتخابات گذشته درس‌های زیادی آموختیم ولی هنوز هم تعدادی به آن افتخار می‌کنند. به این خاطر، مسئولیت کمیسیون مستقل انتخابات سنگین و دشوار است. مردم افغانستان با وجود همه چالش‌ها و تهدیدها از انتخابات استقبال نموده و ثبت‌نام کردند؛ امیدواریم که انتخابات طوری برگزار شود که حقشان است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد: اگر همه تصمیم به تقلب بگیریم، کمیسیون هیچ کاری نمی‌تواند؛ اما اگر همه برای موفقیت انتخابات تلاش ورزیم، پیروز می‌شویم.

وی بیان داشت: جنگ فعلی میان دو گروه است؛ یک گروه به انتخابات و رای مردم باور دارد و طرف دیگر دشمن انتخابات است. از این رو مشکلات انتخاباتی به دشمنان فرصت می‌دهد. موفقیت انتخابات در حقیقت خلع سلاح دشمنان مردم افغانستان است و تمام کوشش‌های آنها را ناکام می‌سازد. 

رئیس اجرائی دولت افغانستان به جایگاه شوراهای ولسوالی نیز اشاره کرد و گفت که شوراهای ولسوالی یک رکن نظام را تکمیل کرده و اساس مشروعیت نظام را تضمین می‌کند. عواملی باعث شد که میزان علاقمندی کاهش یابد ولی آن یک اشتباه بود که بعدا اصلاح گردید.

عبدالله عبدالله ضمن تاکید بر اصل استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات گفت که حکومت به هیچ صورت در کار کمیسیون مداخله نمی‌کند اما انتظار دارد که با برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه روحیه مردم سالاری را در میان مردم تقویت نماید.

وی از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که در حیطهه صلاحیتش زمینه سهم‌گیری و مشارکت بهتر زنان را در انتخابات فراهم نماید.

گفتنی است که انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی در افغانستان در تاریخ 28 میزان/ مهر سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله عبدالله انتخابات افغانستان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«سید امیر موسوی جبیلی» از حوزه انتخابیه آبادان به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

موسوی جبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مهمترین و بالاترین موضوع در نگاه اول معیشت مردم و اوضاع اقتصادی است و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله) باید جهش اقتصاد را با مشارکت مردم انجام داد و گره زد؛ لذا تلاش برای توسعه سفره مردم و دفاع از حقوق عامه مردم اولویت‌های بنده است.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

وی در پاسخ به این سوال که «اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟» گفت: با توجه به منفعت عامه شئون شهر و مرزی بودن حوزه انتخابیه، به نظر می‌رسد حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد نیاز است.

موسوی جبیلی اظهار کرد: از چالش‌های مهم استان خوزستان نبود زیرساخت مناسب و متناسب با جمعیت و تنوع فرهنگی استان است.

وی تصریح کرد: زیر ساخت و توسعه‌های عمرانی، راهکار استفاده از ابزارهای نظارتی، تصویب و یا تعدیل قوانینی که باعث ایجاد عمران می‌شود، تحلیل درست بودجه که با وجود پتانسیل‌های عظیم اقتصادی باعث مشکلاتی همچون نرخ بالای بیکاری، کم آبی، تخریب محیط زیست، مشکلات کشاورزی و معضل بزرگ شبکه فاضلاب استان از مهمترین چالش‌های خوزستان به شمار می‌روند.

کد خبر 6089214

دیگر خبرها

  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود