Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@23:10:43 GMT

دغدغه حجاب اجباری اینبار برای گردشگران خارجی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۴۷۵۵

دغدغه حجاب اجباری اینبار برای گردشگران خارجی

گروه سیاسی جهان نيوز: در حاشیه نشست اعضای هیأت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با نمایندگان شورای شهر تهران و رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) بازدید کردند. این بازدید آنقدر برای نمایندگان شهر تهران در شورا جذاب بوده که مشکلات موجود در مدیریت شهری و اجرای پروژه‌های مهم درون شهری را فراموش کنند و برای بهره‌برداری پیش از موعد و روش‌های آن هم تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  آقای فتاحی، عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) که در این بازدید حضور داشت، با اشاره به اینکه تم ترمینال سلام، هنری است، گفته بود: «در دنیا ۱۲ ترمینال داریم که تم هنری دارند و امیدواریم با تکمیل ترمینال سلام این ترمینال نیز به ترمینال‌های هنری دنیا افزوده شود.»

او با اشاره به اینکه از ۲۰ هنرمند صاحب نام کشور برای انجام فعالیت هنری در ۲۰ لوکیشن دعوت شده است و فعالیت آنها در ترمینال در حال انجام است، اضافه کرد: «این پروژه با همکاری یکی از شرکت‌های ساختمانی بنیاد مستضعفان در حال انجام است. پیشرفت فیزیکی این پروژه به بالای ۹۰ درصد رسیده است.»

پست‌های عجولانه 
به گزراش صبح نو، روز بعد اعضای حاضر در این بازدید، تصمیم می‌گیرند درباره بازدیدی که از فرودگاه امام(ره) داشتند، در فضای مجازی اعلام نظر کنند. یکی از اعلام نظرهایی که توجه خیلی‌ها از جمله ما را به خود جلب کرد پیامی بود که خانم ناهید خداکرمی یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران پس از بازدید از پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در توییتر منتشر کرده بود. او نوشته است: «دیروز در حاشیه بازدید از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) رفع موانعی مانند حجاب اجباری در بخش ترانزیت و مناطق آزاد، به عنوان راهی برای گسترش صنعت توریسم و عدم خروج سرمایه و ارز از کشور مطرح شد، در شرایط فعلی توجه به این پیشنهاد می‌تواند تحول بسیار مثبتی باشد.»

آقای حسین ایمانی جاجرمی یک جامعه‌شناس شهری در توصیف بررسی شورای شهر پنجم با بیان اینکه بیشتر وقت شورا به بوروکراسی اداری و کاغذبازی گذشت، با بیان اینکه مهم‌ترین کار شورا انتخاب شهردار است گفته است: «شورا بایستی در این زمینه دقت بسیاری داشته و شهرداری را برگزیند که ثبات کابینه داشته باشد، زیرا در تحقیقات مربوط به عملکرد نهادهای دموکراتیک، یکی از شروط موفقیت آنها ثبات کابینه عنوان شده است. به عبارت دیگر پایداری مقامات اجرایی برای عملیاتی کردن سیاست‌ها و برنامه‌های شورا نقش مهمی در بهبود عملکرد این نهاد دموکراتیک دارد.»

مصائب گردشگران
یک گردشگر کانادایی در بازدید از ایران به مشکلاتی برخورد کرد که بیشتر از حجاب اجباری برایش دردسر درست کرده بود، او درباره سفرش به ایران و مشکلاتش گفته است: «پول اصلی ایران ریال است، اما در زندگی روزانه همه تومان را به کار می‌برند. هر 10 ریال معادل یک تومان است. شما در رستوران‌های ایران، حداقل 300 هزار ریال یعنی 30 هزار تومان برای یک وعده غذایی باید بپردازید. آنچه باعث پیچیده‌تر شدن مسأله می‌شود این است که مردم ایران قیمت‌ها را به تومان بیان می‌کنند. از آن بدتر این که گاهی به هر هزار تومان می‌گویند یک تومان. مثلاً اگر جایی غذایی خوردید و طرف گفت 30 تومان باید بدهید، منظورش 30 هزار تومان یا همان 300 هزار ریال است. تلاش کردم این مسأله را به برخی از جهانگردان یاد بدهم، اما نتوانستم.»

این گردشگر کانادایی به کمبود سرویس بهداشتی نیز اشاره کرده و ادامه داده است: «اغلب سرویس‌های بهداشتی در ایران به سبک ایرانی است. توالت فرنگی در این کشور کمتر متداول است. دستمال توالت هم به ندرت در دستشویی‌های عمومی ایران پیدا می‌شود. بنابراین خودتان را آماده هر دوی این وضعیت کنید. خدمات مشتری در ایران پدیده جدیدی است و در بیشتر مکان‌ها وجود ندارد.» 

جای خالی کتاب‌های تبلیغاتی درباره ایران
گردشگران چینی نیز با شرکت در یک نظرسنجی گفته‌اند که اخبار و تبلیغات منفی رسانه‌های غربی، ناراضی بودن دوستان و اقوامی‌که قبلاً به ایران سفر کرده‌اند بیشترین جلوگیری از سفر به ایران را در پی دارد. آنچه از فرهنگ و تاریخ و سفر به ایران تاکنون در تلویزیون چین نشان داده شده یا کتاب‌های تاریخی و توریستی موجود، اکثراً توسط نویسندگان و تهیه‌کنندگان چینی منتشر شده است و جای کتاب‌های توریستی و منابع تبلیغاتی به زبان چینی که توسط متخصصان صنعت توریسم ایرانی تهیه شده باشد بسیار خالی است.

سوزی گریگ گردشگر استرالیایی نیز در سفر خود به ایران به مشکلات، دیگری اشاره کرده است که در این بین لزوم تسهیل هرچه بیشتر روند صدور ویزا و همچنین لزوم اتصال شبکه بانکی ایران به جهان برای استفاده از کارت‌های اعتباری از سوی گردشگران را از جمله دغدغه‌های روزمره توریست‌هایی دانست که به ایران می‌آیند که باید مرتفع شود.

توسعه در همه جای دنیا نیازمند زمینه‌سازی و آماده‌سازی است، یعنی اگر پروژه‌ای مانند شهر آفتاب در کنار فرودگاه امام(ره) احداث می‌شود، زمانی می‌تواند موفق باشد که بتواند اهداف تعیین شده را به خوبی پیش ببرد. یکی از اهدافی که برای شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده ارتقاء وضعیت کیفی ترمینال فعال در فرودگاه امام خمینی(ره) است.

با توجه به اهمیت بسیار زیادی که نحوه فعالیت این ترمینال دارد باید تلاش شود تا در کوتاه‌ترین زمان وضعیت کیفی عملیات پرواز در این ترمینال ارتقاء یابد، اما مشکلات توریست‌هایی که به ایران می‌آیند تنها حجاب اجباری نیست، خیلی از زمینه‌ها برای بروز مشکل برای توریست و صنعت توریسم وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. حجاب جزو قوانین این کشور است و چه در منطقه آزاد و چه در منطقه فرودگاهی اجرای قانون الزامی است البته در صورتی که بتواند مشکلات پیش روی توریست‌ها را به صورت کامل برطرف کرد مسلماً حجاب دیگر مشکلی برای ممانعت از ورود آ‌نها به کشور ما نخواهد بود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثلث برمودای ایران کجاست؟

وجود باتلاق‌ها و نمکزار‌های گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صدا‌های از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیرو‌های اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب‌ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳،۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویر‌ها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • درخشش تازه لیونل مسی در اینترمیامی؛ اینبار بریس!