Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: 9 سازمان و شش شرکت در شهرداری اصفهان با توجه به هویت و ماموریت خود زیان‌ده هستند که باید به اهداف و ماموریت‌های اصلی خود بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اصغر برشان صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی این کلانشهر اظهار کرد: گرچه بسیاری از شرکت‌های شهرداری اصفهان سود ده بوده و به اهداف سازمانی خود دست یافته‌اند اما باید در راستای عملیاتی کردن درآمد پایدار به کوچک‌سازی، ادغام یا انحلال سازمان‌های زیان‌ده روی بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرداخت حقوق کارگران از وظایف اولیه شهرداری و سازمان‌های وابسته است. کارگران زمانی که حقوق خود را به موقع دریافت کنند هم با مشکلات معیشتی روبرو هستند. تاخیر در پرداخت حقوق کارگران خدوم شهرداری در هیچ شرایطی و با هیچ توجیهی قابل قبول نیست. حتی دریافت وام برای پرداخت حقوق در چنین شرایطی جایز است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم بهبود حمل‌ونقل عمومی و حفاظت از محیط زیست گفت: ریل‌گذاری صحیح و فراهم کردن بستر مناسب به منظور ارائه بسته‌های تشویقی حمل و نقل به شهروندان مهم است. باید با رفع موانع و ایجاد ایستگاه‌های متناسب، زمانبندی دقیقی در شبکه حمل‌ونقل اصفهان به شهروندان ارائه شود.

برشان افزود: خطوط باید با نیاز شهروندان باز طراحی شوند. باید تخفیفات دانش‌آموزی، دانشجویی، کارت‌های هفتگی، ماهیانه و فصلی و حتی نرخ‌های متفاوت در طول روز را مدنظر قرار دهیم. باید کارت منزل بازنشستگان نیز در حمل و نقل عمومی مدنظر قرار بگیرد تا همسو با سیاست‌های شهرداری حمل‌ونقل عمومی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: شهرداری باید با ایجاد سازمان‌ها و شرکت‌های مستقل بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور در راستای تخصصی کردن امور، تمرکز زدایی، استقلال سازمانی و جلوگیری از بروکراسی اداری، به ارائه بهتر خدمت بپردازد. امروز شهرداری اصفهان 15 سازمان و 20 شرکت مستقل دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متاسفانه بسیاری از این سازمان‌ها به اهداف خود دست نیافته و آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد 9 سازمان و شش شرکت با اختصاص بودجه با توجه به نوع خدمت خود کماکان زیان‌ده هستند. به این سازمان‌ها و شرکت‌ها بی توجهی شده و برخی از آنها در مسیر اهداف خود حرکت نکرده‌اند.

همچنین علیرضا نصر اصفهانی- نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نصب مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش درگیر ثبت نام دانش‌آموزان است باید تسهیلاتی فراهم شود که والدین نسبت به ثبت نام فرزندانشان اقدام کنند.

وی ادامه داد: مر قانون است که هنگام ثبت نام نباید پولی به مدارس دولتی پرداخت شود اما از آنجایی که شرایط اقتصادی کشور ایجاب کرده است که سالیان سال هیچ سرانه‌ای به حساب مدارس ریخته نشده است، مدارس ناچار هستند کمک‌های مردمی و مشارکت والدین را جلب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: البته باید خانواده‌هایی که توان پرداخت کمک هزینه به مدارس را ندارند در نظر گرفته شوند. کلاس‌های فرهنگی- تفریحی شهرداری نیز باید در طول تابستان به پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان بپردازد. شهرداری اصفهان 150 مرکز برای این منظور در مناطق 15 گانه در اختیار دارد. 

نصر گفت: سالیانه 70 هزار دانش‌آموز از سرویس استفاده می‌کنند. تابستان فرصت خوبی است تا تاکسیرانی و سرویس‌های مدارس آسیب‌شناسی کرده و مشکلات سال گذشته را برطرف کنند تا رضایت والدین بیش از پیش تامین شود. در ابتدای سال تحصیلی سرویس‌های مدارس برنامه ریزی شده باشند و اولیا روانه خیابان‌ها نشوند.

وی با اشاره به مشکلات پیمانکاران شهرداری اصفهان ادامه داد: پیمانکاران و کارگران شهرداری مطالباتی دارند و حداقل وظیفه پرداخت به موقع حقوق آنها است. اعتماد پیمانکاران نسبت به شهرداری سلب نشود. شهرداری نسبت به تعهدات خود پایبند است. مشکلات مالی مانع پرداخت به موقع شده است. دغدغه مهم مدیریت شهری پرداخت به موقع مطالبات است. 

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: گرچه این خواسته مغرورانه است اما از کارگران و پیمانکاران درخواست داریم این دوستان صبوری پیشه کنند و بدانند مدیریت شهری نسبت به درخواست آنها حساسیت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شركت منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمار دوربین تردد شمار، سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان تردد دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی حاجیان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست خبری به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس باغ رضوان اظهار کرد: بر اساس آمار دوربین تردد شمار، سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان تردد دارد.

وی افزود: در سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان غیر از وظایف ذاتی، شش محور و هدف را ترسیم کردیم و پروژه‌هایی برای آن تعریف کردیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: رتبه نخست انجام امور واجبات شرعی را کسب کردیم و در این راستا نامه‌ای نیز از سوی مقام معظم رهبری دریافت کردیم.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751331

دیگر خبرها

  • تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان