Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع یمنی گفت: با بالا گرفتن اختلافات میان امارات و «عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن ، وی مجبور شده است هر چه سریعتر عدن را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه شبکه الکوثر، به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود با تشدید اختلافات منصور هادی و مقامات امارات، رئیس جمهور مستعفی یمن که نیمه های ژوئن (اواخر خرداد) وارد بندر عدن در جنوب این کشور شده بود به زودی مجبور به ترک این شهر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این منبع افزود: مقامات ابوظبی نمی خواهند سناریو بحران جزیره «سقطری» پس از گزارش های سازمان ملل و شورای امنیت، بار دیگر تکرار شود.

 

این منبع یمنی خاطر نشان کرد: هنگامیکه منصور هادی پس از سفر به ابوظبی در 12 ژوئن ( 22 خرداد) به شهر عدن بازگشت، امارات به وی هشدار داد که ظرف یک هفته این شهر را ترک کند.

 

به گفته این منبع، هادی در ابتدا با ترک عدن مخالفت کرد اما وقتی با شکایت ابوظبی به ریاض و فشارهای عربستان مواجه شد، مجبور به پذیرش ترک عدن شده است.

 

این منبع تاکید کرد که پیش بینی می شود هادی هرچه سریعتر عدن را به مقصد ریاض ترک کند.

 

روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ عربستان نیز با انتشار خبری مدعی دیدار احتمالی منصور هادی با فرستاده سازمان ملل به یمن در دوشنبه آینده در ریاض شد.

 

به گفته این منبع، نشانه ها حاکی از تشدید اختلافات منصور هادی و اماراتی ها در عدن است که بر اثر آن ابوظبی تحرکات نظامی خود را در این شهر افزایش داده است.

 

بر اساس این گزارش، امارات با تشکیل نیروهای «کمربند امنیتی» مانع ورود صدها خانواده یمنی از استان های شمالی و دیگر استان ها به ویژه از شهر «الحدیده» به سمت شهر عدن در جنوب این کشور شده است. 

 

همچنین مقامات ابوظبی، اتهاماتی به دولت مستعفی یمن به ریاست «احمد بن دغر» در خصوص حمایت از گروه «اخوان المسلمین» نسبت داده و خواستار برکناری وی شده اند. 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اقتصاد دهه کرامت خبرگزاری شبستان جشن های دهه کرامت اوقات فراغت ایران ارزانی روزنامه های ورزشی منصور هادی امارات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دومین سفر استانی حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور به شهر مقدس قم روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری انجام می‌شود.

رئیس جمهور در دور اول سفرهای استانی و در سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم ۹ دی ۱۴۰۰ سفر دو روزه‌ای به قم داشت و وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند.

دور اول سفر رئیس جمهور به استان قم ۱۴۷ مصوبه داشته که از این تعداد ۱۹ مصوبه در زمینه موضوعات تسهیلاتی و سرمایه گذاری، ۷۶ مصوبه اعتباری و ۵۲ مصوبه نیز در زمینه مجوزی و تعیین تکلیفی بوده است.

بر اساس آخرین اعلام استاندار قم تاکنون ۶۴ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور یه استان قم اجرایی شده است.

از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتباراتی که برای پروژه‌ها و مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به قم تصویب شده بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون جذب شده است.

از روزهای گذشته تیم‌های کارشناسی از دولت در استان قم مستقر شده و موضوعات مختلف مرتبط با سفر رئیس جمهور را مورد بررسی قرار داده اند.

جزئیات برنامه‌های حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به استان قم هنوز اعلام نشده اما به نظر می‌رسد دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهر کریمه اهل بیت علیم السلام، شرکت در جلسه شورای اداری استان، نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی، همچنین دیدار با علما و مراجع عظام تقلید از جمله مهمترین برنامه‌های سفر رئیس جمهور به قم باشد.

آغاز عملیات اجرایی تکمیل مونوریل و فردگاه قم

طی روزهای گذشته نیز معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه جمع بندی سفر رئیس جمهور به قم بر تکمیل مونوریل و فرودگاه قم تاکید کرد و گفته عزم دولت برای تکمیل این دوره پروژه نیمه تمام جدی است و یکی از برنامه‌های سفر دولت به قم آغاز تکمیل این دو پروژه خواهد بود.

استاندار قم هفته گذشته نیز عنوان کرده بود، در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در سفر دور دوم رئیس جمهور به قم افتتاح می‌شود.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و امام جمعه قم نیز در خطبه‌های هفته پیش نماز جمعه قم اشاره‌ای به سفر رئیس جمهور به قم داشته و گفت: ان‌شاءالله این سفر رئیس‌جمهوری سخت‌کوش، متواضع و انقلابی مانند سفرهای دیگرشان به شهرهای دیگر و سفر اولشان به استان قم برای مردم این استان پر از خیر و برکت باشد.

بررسی مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان قم نشان می‌دهد، بیشترین مسائلی که مورد توجه بوده؛ موضوعات آموزش و پژوهش، مسکن، اقتصاد، جاده، سلامت، کشاورزی، فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی، ورزش، آب و برق، حمل و نقل، طرح عمرانی، محیط زیست، شهرسازی، راه‌آهن و بافت فرسوده است.

گفتنی است جلسه بررسی و جمع بندی طرح‌های پیشنهادی دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم پیش از ظهر دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه‌ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح‌های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش‌های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح‌های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع‌های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده‌های شهدا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 6098234

دیگر خبرها

  • ۳ جمله مهم از دیدار بارزانی با رئیس‌جمهور
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • (ویدئو) نشست تهران_ابوظبی پس از ۱۰ سال!
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد