Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قشم - ايرنا - مدير بازرگاني و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از آنجا که ميدان ميوه و تره بار در قشم وجود ندارد و نزديک ترين شهر به آن يعني بندرعباس نيز از نظر تأمين ميوه به مناطق ديگري از کشور وابسته است، تنظيم بازار و قيمت ميوه در اين شهر همواره با مشکل رو برو است.

به گزارش ايرنا، امير سلکي روز يکشنبه در کارگروه تنظيم بازار شهرستان قشم افزود: وقتي منطقه هاي زيادي به يک قطب تأمين و توزيع ميوه و تره بار وابسته باشند، فرآيند عرضه و تقاضا در تعيين قيمت نقش اساسي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين امر باعث مي شود در مواقع بحراني، شهرستان هايي همانند قشم در رديف سوم يا چهارم تخصيص کالا قرار گيرند.
مدير بازرگاني و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصريح کرد: عرضه کننده عمده و با پشتوانه قوي ميوه در قشم وجود ندارد که با هدايت و نظارت بر آن ها قيمت ميوه را در بازار تنظيم کرد.
وي افزود: مسئله مذکور باعث مي شود امکان برخورد با ميوه فروشي ها را نيز کاهش مي دهد چرا که پلمب واحدهاي صنفي باعث کاهش بيشتر کالا و در نتيجه افزايش قيمت مي شود.
سلکي ادامه داد: همچنين از 15 دي ماه سال گذشته تا کنون هيچ نرخ نامه اي براي ميوه ارائه نشده است و مشخص نيست که چه نهادي بايد در اين حوزه ورود کند.
وي درباره قيمت ماهي در قشم نيز اذعان داشت: در شرايط کنوني صادرات ماهي به کشورهاي حاشيه خليج فارس سود بيشتري عايد صيادان مي کند و اين امر باعث شد تا عرضه ماهي در بازار داخل کاهش و در نتيجه قيمت آن افزايش مي يابد.
مدير بازرگاني و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم ابراز داشت: در سال گذشته 61 واحد صنفي متخلف پلمب شدند که نسبت به پلمب 20 واحد در سال 95 بيش از سه برابر افزايش نشان مي دهد.
جزيره قشم داراي حدود 15 هزار فعال اقتصادي است. شهرستان قشم شامل جزيره‌هاي قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعيت در جنوب استان هرمزگان واقع شده است.
7500
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار

امتداد - دلالان سبزه‌میدان با پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت دلار معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به‌قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش تصویری تسنیم از بازار دلار سبزه‌میدان حاکی از کاهش قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار است. دلالان سبزه‌میدان با پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت دلار، معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به‌قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد.

 

      دانلود

کد ویدیو   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن