Web Analytics Made Easy - Statcounter

این در حالی است که آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در سال گذشته با هدف توسعه عدالت اجتماعی، عدالت تحصیلی و برداشتن تبعیض از میان دانش آموزان، حذف شده و موجب خرسندی والدین شد.
جمعی از والدین دانش آموزان مشهد در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار روشن شدن وضعیت ثبت نام پایه هفتم در مدارس نمونه دولتی سابق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از آنان گفت: برگزاری آزمون برای ثبت نام در این مدارس با تلاش وزیر آموزش و پرورش حذف شد و قرار بود جذب دانش آموزان در مدارس مزبور بدون هیچ تبعیضی انجام شود.
مریم محتشمی افزود: با این حال تا امروز که بیش از 10 روز از تیر ماه می گذرد، هنوز وضعیت ثبت نام در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی در کلانشهر مشهد مشخص نیست.
وی اظهار کرد: پیش از این فرزندانم به رغم نزدیک بودن محل سکونت ما به یکی از این مدارس، به دلیل سد آزمون امکان تحصیل در این مدرسه را نداشتند و امسال هم به رغم حذف آزمون نتوانسته اند در این مدرسه ثبت نام کنند.
یکی دیگر از والدین گفت: این وضعیت نشان از نوعی تصمیم گیری سلیقه ای و شخصی دارد در غیر اینصورت چرا باید امسال در نخستین سال حذف آزمون مدارس نمونه دولتی، از ثبت نام دانش آموزان جدید در این مدارس ممانعت شود.
وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: البته بیشترین معترضان به حذف آزمون های این مدارس، دانش آموزان در حال تحصیل در این مدارس و والدین آنان هستند که از وضعیت به وجود آمده ناراضی می باشند اما سایر والدین نیز خواهان تحصیل فرزندانشان در مدارس نمونه هستند.
وی اظهار کرد: تمام دانش آموزانی که در محدوده مدارس نمونه هستند باید بتوانند در این مدارس ثبت نام کنند و وضعیت نامشخص برای ثبت نام در این مدارس و بلاتکلیفی ایجاد شده برای والدین و دانش آموزان، توهین به آنان است.
یکی دیگر از والدین گفت: درست است که تقاضا برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی سابق زیاد است اما روشن نبودن تکلیف ثبت نام دانش آموزان جدید در این مدارس، نوعی نابسامانی است.
احمد مرادی افزود: 2 ماه دیگر تا آغاز سال تحصیلی مانده اما هنوز تکلیف ثبت نام در این مدارس مشخص نشده و سخن از عدم جذب دانش آموز زده می شود.
وی اظهار کرد: تحصیل در یک مدرسه خوب با حضور معلمان خوب برای سرنوشت روشن، آرزوی هر پدر و مادری برای فرزندانشان است اما به نظر می رسد مدیران آموزشی از این نگرانی یا بی اطلاعند یا از کنار آن ساده عبور می کنند.
وی گفت: وضعیت نابسامان و نامشخص ثبت نام در این مدارس باعث ایجاد استرس و سردرگمی برای والدین و دانش آموزان شده و هرچه زمان می گذرد این استرس بیشتر می شود.
مرادی با بیان اینکه عدالت آموزشی و اجتماعی در این است که همه بتوانند در مدرسه ای که می خواهند و در محدوده آن هستند ثبت نام کنند، افزود: با این حال محرومیت از تحصیل در برخی مدارس با ترفندهای مختلف برای بخشی از دانش آموزان وجود دارد و صرفا عده ای خاص می توانند از خدمات خوب آموزشی بهره مند شوند.

* هنوز تصمیم گرفته نشده
دبیر و سخنگوی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: ثبت نام و جذب دانش آموز جدید در مدارس نمونه دولتی سابق هنوز مورد تصمیم گیری و قطعیت قرار نگرفته است.
رضا صابری تولایی افزود: البته ثبت نام این مدارس در 2 بخش مناطق کم برخوردار و برخوردار مد نظر قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: ثبت نام مدارس نمونه دولتی در مناطق کم برخوردار که بیشتر در شهرستانها و مناطق آموزشی قرار دارند بر اساس دستورالعمل ارسال شده طبق جدول امتیازبندی انجام می شود.
وی گفت: برای مدارس نواحی برخوردار نیز که همه آنها در کلانشهر مشهد قرار دارند هنوز دستورالعملی صادر نشده و تصمیم گیری در این زمینه در حال انجام است.
تولایی افزود: ثبت نام در مدارس نمونه مقطع ابتدایی طبق دستورالعمل انجام می شود و در مدارس متوسطه دوم هم خروجی مدارس متوسطه اول ثبت نام می گردند اما وضعیت ثبت نام در مدارس متوسطه اول طی یک هفته تا 10 روز آینده روشن می شود.
وی اظهار کرد: ثبت نام میان پایه شامل پایه هشتم و نهم در این مدارس طبق روال عادی در جریان است و مشکل فقط مربوط به دانش آموزان پایه هفتم است.

* روند طبیعی ثبت نام در خراسان رضوی
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ثبت نام در سایر مدارس و مقاطع در این استان طی روند طبیعی در حال انجام است گفت: تاکنون مشکلی در روند ثبت نام در دیگر مدارس استان وجود نداشته است.
وی افزود: پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز طی سال تحصیلی جدید در مدارس استان مشغول تحصیل شوند.
وی اظهار کرد: حدود 700 هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان مقطع ابتدایی تشکیل می دهند.
تولایی گفت: بیش از 56 هزار دانش آموز دبیرستانی استان نیز در هنرستانهای فنی حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند که سعی می کنیم با هدایت تحصیلی دانش آموزان، این تعداد را در سال تحصیلی جدید به بیش از 60 هزار نفر برسانیم.
7496 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اداره کل آموزش و پرورش استان پدر جمهوری اسلامی مشهد وزیر آموزش و پرورش جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است