Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:06:33 GMT

اقتدار علمی باعث استقلال کشور می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۵۷۲۸

اقتدار علمی باعث استقلال کشور می شود

اردبیل- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استقلال، عظمت و عزت کشور وابسته به اقتدار علمی بوده و باید از هر اقدام در راستای ایجاد این اقدام حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز یکشنبه در آئین کلنگ ‌زنی دومین خوابگاه و دانشجو سرای خیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود:
عزت، عظمت و اقتدار کشورها به اقتدار علمی وابسته است و امروز کشورها در دنیا به اندازه تولید و اقتدار علمی خود در مدیریت جهان سهیم بوده و نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه کشور فاقد اقتدار علمی نمی تواند از تمامیت ارضی خود دفاع کند، اظهار داشت: چنین کشوری را دیگران مدیریت کرده و برای آن تصمیم می گیرند.
آیت الله عاملی گفت: امروز کشور ما تاوان 500 سال عقب ماندگی علمی گذشته را می پردازد چرا که آن زمان که دنیا پیشرفت علمی می کرد جوانان و مردان و زنان مستعد و اندیشمند ایرانی اسیر پادشاهان نالایق و هوسران بودند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: حاکمیت علمی نایاب ‌ترین حقیقتی است که در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود، به طوری که بیش از 90 درصد موقوفات در کشوری مانند آمریکا در حوزه علم است.
وی اظهار داشت: مراکز دانش بنیان نقش اساسی در استقلال و عظمت کشور دارد و استکبار و استعمار با اقتدار علمی خود به دنبال چپاول و غارت منابع سایر کشورهای ضعیف در دنیا هستند.
مام جمعه اردبیل گفت: یکی از بهترین و بالاترین احسانات، احسان علمی در جامعه است که امروز در استان اردبیل شاهد آن هستیم.
آیت الله عاملی خواستار احیای فرهنگ وقف علمی در جامعه شد و بیان کرد: از اینکه احسان مادی در بعضی امورات که نیاز ضروری هم نیست صورت می گیرد باعث غصه می شود در حالی که باید احسان علمی در جامعه نهادینه گردد.
وی ادامه داد: احسان و مشارکت در امور خیرخواهانه علمی حرکت شایسته، قابل تقدیر و الگوی مناسبی برای جامعه بشری است که نباید از آن غفلت کرد.
به گزارش ایرنا ، کلنگ احداث خوابگاه دانشجویی و دانشجو سرای خیر ساز دانشجویان پسر غیر بومی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل روز یکشنبه در آئینی به همت دکتر مرتضی وهاب زاده خیر اردبیلی با حضور خیرین و مسئولان بر زمین زده شد.
این خوابگاه دانشجویی در سه طبقه و با زیربنای 800 متر مربع برای استفاده دانشجویان غیربومی رشته های علوم پزشکی ساخته می شود.
توسط این خیر اردبیلی و با صرف بیش از هفت میلیارد ریال خوابگاه دختران دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت 100 نفر در مهرماه سال 95 به بهره برداری رسیده بود.
دکتر مرتضی وهاب زاده متخصص و جراح زنان جز اولین پزشکان متخصص استان اردبیل است و هم اکنون مدیرعامل بیمارستان رویال تهران، مدیر کلینک بیمارستان تهران و مدیر بخشی از بیمارستان کسری تهران می باشد.
6130/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نماينده ولي فقيه اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل و پنجمین کنگره علمی جامعه جراحان ایران

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • چهل و پنجمین کنگره علمی جامعه جراحان ایران
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی