Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@00:17:40 GMT

نگرانی مرغداران گنابادی از قطع برق

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۶۷۱۹

نگرانی مرغداران گنابادی از قطع برق

جمعی از مرغداران گنابادی در پی قطع ناگهانی برق توسط اداره برق و تلف شدن بیش از 6000 قطعه مرغ، مقابل اداره برق تجمع کردند.

ایران آنلاین /
 
این مرغداران متضرر با آوردن مرغ‌های تلف شده خود در جلوی اداره برق گناباد تعدادی از آنها را به آتش کشیدند.

«مصطفی علی اکبری» یکی از مرغداران تجمع کننده با بیان این‌که روز گذشته بر اثر قطع ناگهانی برق حدود 4000 قطعه مرغ از مرغداری من تلف شدند، گفت: این مرغ‌ها در حدود 80 تن و برآورد خسارت 40 تا 50 میلیون تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به هوای گرم، مشکلاتی برای تأمین انرژی در کشور بوجود آمده اما انتظار می‌رفت که حداقل برق واحدهای تولیدی از جمله مرغداری‌ها قطع نشود. هنوز این خسارت ادامه داشته؛ چراکه درمان این مجموعه مرغداری نیازمند سرمایه زیادی است.
این مرغدار گنابادی گفت: بیشترین تولید مرغ شهرستان در محور بیدخت به روستای نجم آباد است که انتظار داریم حداقل برق این مسیر را قطع نکنند.

اداره برق می‌توانست به ما فرصت دهد

«حسن علی خدادادی» دیگر مرغدار این منطفه اظهار داشت: ظهر روز گذشته بر اثر قطع برق حدود بیش از 2 هزار قطعه مرغ 3 کیلوئی از واحد مرغداری بنده تلف شدند، آنهم زمانی که این مرغ ها آماده ورود به بازار بودند.اداره برق می‌توانست یکی دو روز به ما فرصت دهد تا فکری برای مولد اضطراری داشته باشیم که متأسفانه این فرصت داده نشد.

مرغداران نیازمند حمایت بیشتر

در ادامه «حسن مقیمی» رئیس هیأت مدیره شرکت مرغداران متشکل گناباد نیز تاکید کرد: در چهار روز قبل به شرکت اعلام کرده‌اند که امکان قطعی برق وجود دارد. ما نیز در پاسخ به اداره برق نامه نوشتیم که با توجه به خسارت وارده در طول یک ماه گذشته به مرغداران کشور، حتی الامکان از قطع کردن برق مرغداری‌ها جلوگیری شود. متأسفانه روز گذشته با بی‌توجهی به درخواست مرغداران در ساعات ظهر برق محور بیدخت به نجم آباد توسط اداره برق قطع شد که در این رابطه بیش از 6 هزار قطعه مرغ از دو مرغداری شهرستان تلف شدند. تاکنون با فرمانداری، اداره برق و جهادکشاورزی در این رابطه مکاتبه شده است ، با توجه به اینکه مرغداران با مشکلات عدیده‌ای نظیر افزایش قیمت دان و غیره دست و پنجه نرم می‌کنند باید حمایت بیشتر و بهتری از این تولید کنندگان صورت پذیرد.

از مردم عذرخواهی می‌کنم

«محمد بهشتی» رئیس اداره برق گناباد نیز با بیان اینکه بحث قطعی برق دستوری است که در کل کشور در حال اجراست ، گفت: آن زمانی که احساس نیاز شود از طرف مرکز کنترل مقداری از بار شبکه به ناچار باید کم شود. ما در این رابطه به مراکز حساس تولیدی از جمله مرغداری‌ها به صورت مکتوب، تلفنی و پیامکی اطلاع رسانی کرده‌ایم.

رئیس اداره برق گناباد ضمن عذرخواهی از مردم و بویژه مرغداران متضرر ، خاطرنشان کرد: برق یک منطقه قابل تفکیک نبود ولی زمان قطع برق را کم کرده‌ایم. قطعی برق مشکلی نیست که خیلی قابل پیش‌بینی باشد و ممکن است به دلیل شکستگی تیر برق یا آسیب‌هایی که در شبکه پیش می‌آید برق قطع شود و بر همین اساس باید افرادی که نسبت به قطع برق حساس هستند برای استفاده از مولدهای اضطراری از قبل پیش‌بینی های لازم را داشته باشند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • جوجه یک روزه
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت