Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار آتی سکه طلا با محاسبه نرخ واقعی سکه در بازار از حباب 500 هزار تومانی آن خبر داد.

محمد حسن تسلیمی، کارشناس بازار آتی سکه طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه بورس کالای ایران برای جلوگیری از شائبه خط‌دهی به بازار نقد، تغییراتی در دستورالعمل‌ها و قوانین معاملات بازار فیوچرز سکه طلا اعمال کرده است، اظهار داشت: تابلوی بازار آتی قطعا با نوسانات بازار نقد سکه حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با افزایش وجه تضمین سکه طلا به 8 میلیون و350 هزار تومان، موقعیت‌های خرید و فروش کاهش پیدا کرده است و این امر موجب روند نزولی اوردرها و احتمال نوسان بیش‌تر قیمت‌ها خواهد شد.

این کارشناس بازار آتی، معتقد است که بازار آتی سکه طلا در بورس کالا با توجه به تغییرات بازار نقدی در نوسان است و با تغییرات جدید دستورالعمل‌ها بازار تا حد زیادی کنترل شده است.

تسلیمی با اعلام این خبر که ساعت معاملات از 11 صبح به 13 تغییر پیدا کرده است، گفت: با تغییر این ساعت معاملاتی قطعا شائبه تأثیرپذیری از بازار آتی کاملا رد می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت واقعی سکه با توجه به تغییرات نرخ ارز در چه محدوده‌‌ای است، گفت: قیمت سکه با نرخ ارز آزاد 8020 تومانی در محدوده 2.4 میلیون تومان برآورد می‌شود.

تسلیمی درباره مهم‌ترین اشکال بازار آتی سکه، گفت: مسئولان بازار هنوز سررسید جدیدی برای بازار آتی سکه طلا باز نکرده‌اند و این امر موجب شده تا شایعاتی درباره تعطیلی بازار آتی سکه طلای بورس کالا به گوش برسد.

وی افزود: گفته می‌شود تا بهبود اوضاع بازار آتی سکه طلا تعطیل و به جای آن فعلا زعفران همچنان داد و ستد شود.

این کارشناس بازار آتی سکه طلا پیش‌بینی کرد تا سررسید‌های بازار آتی سکه طلا از 2 ماه یه یک‌ماه کاهش یابد.

تسلیمی تقاضای اخیر بازار را هیجان زده و غیر عقلانی توصیف کرد و گفت: با تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده، تب تقاضا قطعا فروکش خواهد کرد و شاهد ثبات در بازار سکه خواهیم بود.

وی افزود: سکه‌های پیش‌فروش شده تا پایان ماه تحول خریداران خواهد شد و این امر در جریان نزولی قیمت اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها