Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی شهردار اصفهان  در  گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : عملیات اجرایی خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه قدس یا عاشق آباد امام خمینی(ره) تا ایستگاه دفاع مقدس به طول ۲۰.۲ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه از سال ۸۰ آغاز شد.

وی افزود: مرحله اول خط یک از ایستگاه قدس تا ایستگاه شهدا، فاز دوم از ایستگاه میدان شهدا تا ایستگاه تختی، مرحله اول فاز سوم حدفاصل ایستگاه تختی تا ایستگاه میدان آزادی و مرحله دوم فاز سه از ایستگاه آزادی تا ایستگاه مقدس تکمیل و مورد استفاده شهروندان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری هر ۱۵دقیقه یکبار است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با اضافه کردن تعداد رام‌ها همزمان با بازگشایی مدارس، سرفاصله زمانی حرکت قطار را به ۱۰ دقیقه کاهش دهیم.

وی ادامه داد: قطار شهری اصفهان روزانه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۱ شب به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

شعرباف گفت: در مراسم افتتاح رسمی خط یک که با حضور معاون اول رییس جمهور انجام می‌شود، این خط به صورت کامل بهره‌برداری و تمام ایستگاه‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک سرفاصله زمانی حرکت قطار به پنج دقیقه کاهش پیدا می‌کند تا سرویس‌دهی به شهروندان در کمترین زمان ممکن انجام شود، افزود: در حال حاضر ۱۲ رام قطار در اختیار سازمان قطار شهری است که پنج رام آن مورد استفاده و سه رام نیز مورد تست و آزمایش قرار گرفته که به زودی وارد خط می‌شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان اظهارکرد: قطار شهری اصفهان برای سرویس‌دهی مطلوب نیاز به ۲۸ رام دارد که امیدواریم با تامین مالی بتوانیم نسبت به خرید آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط یک مترو اصفهان هزینه شده است، افزود: برای تکمیل تعداد رام‌ها۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.

شعرباف تصریح کرد: در حال‌حاضر روزانه ۵۰ هزار نفر از قطار شهری اصفهان استفاده می‌کنند که این آمار همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته و سرفاصله زمانی حرکت قطارها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی امکان سرویس‌دهی شبکه‌های ارتباطی در ایستگاه‌های قطار شهری اصفهان برقرار خواهد شد تا شهروندان بیشتر برای استفاده از مترو راغب شوند.

مشاور عالی شهردار اصفهان کمبود منابع مالی برای تامین تجهیزات مورد نیاز قطار شهری و مباحث مربوط به میراث فرهنگی را از جمله دلایل تاخیر در اجرای خط یک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تجربیات زیادی در اختیار داریم که می توانیم از آنها در خطوط بعدی قطار شهری استفاده کرده و راحت‌تر بر مشکلات فائق آییم.

انتهای پیام /س

تکمیل خط یک مترو اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترافیک شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد