Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری خروجی شورا و شهرداری تهران در تغییر رویکرد از سخت افزاری به نرم افزاری را چندان محسوس ندانست و گفت: البته این یک رویکرد زود بازده نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین؛ زهرا صدر اعظم نوری درگفت‌وگو با خبرنگار ما در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که نگاه صرف سخت‌افزاری به پایتخت از سوی مدیریت شهری سابق همواره مورد انتقاد بعضی از کارشناسان حوزه شهری و اعضای شورای شهر بوده است بر همین اساس شورای دوره پنجم از همان ابتدا تغییر رویکرد از نگاه سخت افزاری به نرم افزاری را در اداره  پایتخت مطرح کرد ولی آیا این نگاه تا چه اندازه عملیاتی شده و تاکنون چه نتایجی بدنبال داشته است؟ گفت: رویکرد شورای دوره پنجم و مدیریت جدید شهری در اداره شهر رویکرد انسان محور است یعنی می‌خواهیم  بجای این که تهران را یک کارگاه ساختمانی یا یک پارکینگ بزرگ ببینیم به مسائل و ملاحظات انسانی آن توجه کنیم و برنامه ریزی‌ها بر اساس محوریت انسان داشته باشیم در این صورت  و همه شهر مثل کارگاه ساختمانی یا معبر عبور و مرو خودرو نمی‌شود تا پیاده‌ها و افراد ناتوان و معلول هیچ راهی برای تردد نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این رویکرد به جد دنبال می‌شود و سازوکارهایی هم برای پیشبرد آن پیش بینی  شده ولی برای رسیدن به اهدافش نیاز به گذشت زمان بیشتر است.

صدراعظم نوری از شفاف سازی در برگزاری مناقصه‌ها و قراردادهای شهرداری که می‌تواند مانع فساد و رانت شود به عنوان یکی از اقدامات شورای و شهرداری تهران در پیشبرد رویکرد نرم به پایتخت یاد کرد و در پاسخ به این سوال که طی یکسال اخیر در حوزه‌های مختلف بویژه در زمینه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی‌برای ناتوانان ومعلولین،  توسعه ناوگان عمومی‌، کاهش آلودگی هوا، حفظ محیط زیست که برخورداری از آنها جزو ارزش‌ها و حقوق اولیه افراد به شمار می‌آید، چه اتفاقاتی افتاده تا شهروندان بپذیرند که  شهرداری و شورا واقعاً در این راستا حرکت می‌کنند و تغییر رویکرد از سخت افزاری به نرم افزاری فقط یک شعار و فراری رو به جلو نبوده است؟گفت: در این راستا یکسری اقدامات، دستورالعمل‌ها و موافقت‌ها را صورت داده‌ایم منتها الان نمی‌توانیم به صورت محسوس خروجی آن‌ها را ببینیم. یعنی بهرحال کار  انجام می‌شود اما فرایند این رویکرد از آن فرایندهایی نیستند که بسرعت جواب بدهدیا زود بازده باشد.

وی در همین زمینه افزود: طرح نگاه نرم به تهران از سوی شورا و مدیریت شهری فقط یک شعار نیست.در واقع ما به جد به دنبال پیاده کردن این رویکرد هستیم و برخورد منفی با موضوع چندان منصفانه نیست.ضمن این که بایدبرخی از واقعیت‌ها را هم در نظر بگیریم و آن این که امروز وضعیت اقتصادی کشور و شهر تهران مناسب نیست و سطح ساخت و سازها هم با توجه به رویکرد شورا مبنی بر این که «شهر فروشی نیست» بسیار کاهش یافته از سوی دیگر شهرداری از دوره مدیریت گذشته با بدهی مالی 52 هزار میلیارد تومانی مواجه است که باید پرداخت شود بنابراین می‌توان گفت کار سخت این نیست که تراکم بفروشیم و شهر را اداره کنیم بلکه آن است که آینده نگری داشته باشیم و منابع مالی را درست و بهینه مصرف کنیم . 

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در خاتمه با  اشاره به این که  طی ده ماه گذشته  تهران بدون هیچ مشکلی اداره شده و هیچ زباله ای روی زمین  باقی نمانده یا خط‌کشی یک معبر به تعویق نیفتاده است، خواستار کنار گذاشتن نگاه خطی و جناحی در رسیدگی به مسائل و امور شهری شد و گفت: بهتر است در شرایط فعلی به هم کمک کنیم تا کارها بهتر انجام شوند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زهرا صدراعظم نوری شورای شهر تهران عضو شورای شهر تهران قدس آنلاین محمود مصدق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شعاعی با بیان اینکه در بحث بازآفرینی عمدتا دو رویکرد در کشور داریم که یکی از این رویکردها، رویکرد رایجی است که از طرف ستاد شرکت بازآفرینی نیز با هدف ایجاد مشوق لازم برای ساخت و تجدید بنای بافت‌های فرسوده پیگیری می‌شود، گفت: رویکرد این امر نیز آن است که هم بحث خدمات و هم بحث مخاطرات در آن دیده شود.

وی بابیان اینکه خروجی این رویکرد این است که به صورت کلی یا موضعی طرح‌هایی در این بافت‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه بستر زیرساختی موجود در این بافت‌ها وجود دارد اقبال بر این است که از بستر‌های موجود استفاده شود، اما چون زیرساخت‌ها عمر زیادی دارند مشکلاتی در آنها خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در محلات هدف بازآفرینی شهری یک بخش مربوط به بافت فرسوده و یک بخش مربوط به بافت ناکارآمد است، افزود: در این زمینه باید تفکیک قائل شویم، زیرا بافت‌های ناکارآمد معمولا بافت‌هایی است که به لحاظ تفکیک و زندگی از دست حکمران خارج بوده و در طول ادوار گذشته سر و شکل گرفته است و معمولا محلاتی که به زورآباد‌ها معروف هستند این شکلی بوده‌اند.

شعاعی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده نیز بافت‌هایی را شامل می‌شود که به لحاظ سابقه شهری در شهر‌های مختلف سابقه زیادی از زندگی در آن جا وجود دارد، گفت: عمر زیادی از بافت‌های فرسوده گذشته و معمولا در مراکز شهر قرار دارند و بافت‌هایی هستند که مردم شهر یک قرابت و یک همزاد پنداری با آن دارند.

وی با توضیح اینکه در بافت‌های فرسوده یک رویکرد این است که این بافت‌ها را با ضوابط و مسائل شهرسازی به روز کنیم، افزود: رویکرد‌های جدیدی که در کشور در حال اتفاق افتادن است توسعه گردشگری در این مناطق با اعطای تسهیلات و مشوق‌ها است که اگر درست اجرایی شود از طرح‌های بسیار خوب است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه درباره بافت‌های ناکارآمد مسائل مختلفی طرح موضوع می‌شود، گفت: از جمله این مسائل می‌توان به بحث‌هایی نظیر توانمندسازی و جابه‌جایی اشاره کرد که در مورد این بافت‌ها بررسی و مطالعات دقیق از اهمیت بسزایی برخوردار است و همچنین طرح‌هایی که آماده می‌شود حتما باید یک سیستم کارگزاری حتی در بافت‌های فرسوده نیز مستقر باشد، زیرا بخش‌های دولتی معمولا توان و فرصت کافی برای راهبری با تمام جزئیات نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا