Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رامین یزدانی فارغ التحصیل رشته ماشین افزار به همراه پدر و برادرانش به برداشت محصول ارزشمند ژل رویال از زنبورهای خود مشغول است.
ژل رویال یا شاه انگبین نوعی ماده غذایی مقوی است که توسط زنبور های کارگر تولید می شود و ملکه در طول عمر خود از آن تغذیه می کند و به همین خاطر عمر ملکه پنجاه برابر دیگر زنبور ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی بناب گفت : ترشح ژل رویال محدود است و زنبور های کارگر فقط از روز ششم تا دوازدهم عمر خود قادر به تولید آن هستند.
فضل علی پور افزود : به همین خاطر تولید این فراورده بسیار مهم و با ارزش بوده و قیمت هر گرم از آن در بازار پنج هزار تومان است.
کارشناس امور دام بناب هم گفت : ژل رویال موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و رشد سلول های سرطانی را مهار می کند.
پهلوانی ادامه داد : این ماده باعث تنظیم فشار خون می شود و اختلات گوارشی و التهاب را مهار می کند.
به گفته وی با توجه به هزینه های زیاد زنبور داری و تولید عسل طبیعی اگر زنبور داران به صورت عملی به تولید فراورده های زنبور عسل اقدام نکنند قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.
یزدانی زنبور دار بنابی هم گفت : سال گذشته 18 کیلو ژل رویال برداشت کرده بودیم که امسال سعی می کنیم بیش از 50 کیلو ژل برداشت کنیم.
وی تولید زهر زنبور عسل و پرورش ملکه را از برنامه های امسال خود برشمرد و خاطرنشان کرد : بناب به علت دارا بودن مراتع سرسبز می تواند به یکی از قطب های تولید فراورده های عسل تبدیل شود.
هم اکنون 50 زنبور دار با 3000 کلنی در بناب فعالیت می کنند و سالانه بیش از 30 تن عسل در این شهرستان تولید می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ژل رویال زنبور عسل بناب ملکه عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • جدال جنجالی مدافعان تاتنهام در زمین!
  • برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • ماجرای عجیب بار الکتریکی گل ها و زنبور عسل (فیلم)
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام