Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-30@18:20:20 GMT

آیا اِدن هازارد بهترین بازیکن دریبل زنِ دنیاست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۸۳۱۸

آیا اِدن هازارد بهترین بازیکن دریبل زنِ دنیاست؟

همیشه یکی از جذابیت های دنیای فوتبال، دیدن بازیکنان تکنیکی و پا به توپ است که با هنر انفرادی خود علاقه مندان به این ورزش جذاب را به وجد می آورند. در این یادداشت قصد داریم نگاهی دقیق به یکی از تکنیکی ترین بازیکنان حال حاضر جهان داشته باشیم.

طرفداری - قبل از شروع دیدار برزیل و بلژیک نیز می توانستیم حدس بزنیم که پیکار این دو تیم، یکی از زیباترین بازی های جام جهانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که در عمل هم روی داد و بلژیک در یک بازی تماشایی توانست برزیل پرستاره و مدعی اصلی عنوان قهرمانی را شکست دهد و به دیدار نیمه نهایی برسد. نیمه نهایی که دیگر به راحتی می شود، آن را به نیمه نهایی جام ملت های اروپا تعبیر کرد. در این میان اِدن هازارد در کنار کوین دی بروین و تیبو کورتوا از ستارگان بلژیک در این دیدار بودند. اِدن هازارد در تقابل با ستارگان سلسائو بارها تکنیک ناب خود را به معرض نمایش گذاشت. هنری که بیشتر ما آن را در بازیکنان آمریکای جنوبی و همین تیم برزیل، بارها شاهد بوده ایم. در این یادداشت که به نقل از سایت اسکواکا است، قصد داریم نگاهی دقیق به تکنیک ناب و هنر دریبل زنی ستاره تیم ملی بلژیک و باشگاه چلسی، اِدن هازارد داشته باشیم و با مقایسه او با دیگر ستارگان تکنیکی دنیای فوتبال، به جواب این سوال برسیم که آیا او در حال حاضر بهترین بازیکن دریبل زنِ دنیاست یا نه؟ برای پاسخ به این پرسش با طرفداری تا پایان این یادداشت، همراه باشید.

آمار اقدام به دریبل

بگذارید ابتدا از درخشش این ستاره بلژیکی در بازی با برزیل شروع کنیم. هازارد با 10 دریبل موفق در 10 تلاشی که برای عبور از بازیکنان تیم ملی برزیل داشت و راندمان 100% رکورد بی نظیری را از جام جهانی 1966 تاکنون به نام خود ثبت کرده است. هازارد 27 ساله این عملکرد فوق العاده را در مقابل تیمی به نمایش گذاشت که بیشتر بازیکنان آن، خودشان در انجام این حرکات شهره عام و خاص هستند؛ ولی اِدن هازارد در این بازی به بزرگان برزیل، آموزش دریبل زنی را به نحو احسنت نشان داد. عملکرد عالی هازارد در این بازی زمانی مشخص می شود که بدانیم کل دریبل های موفق تمامی بازیکنان برزیل از او کمتر بوده و تنها به 9 مورد رسیده است. بازیکنان برزیل در برابر ستاره تیم ملی بلژیک، چاره ای جز تسلیم شدن و یا خطا از دستشان برنمی آمد.

هازارد تا این جای کار در جام جهانی 2018 با پنج بازی و 30 اقدام به دریبل و میانگین 7.99 در هر بازی، پشت سر بازیکنانی هم چون نیمار، کیلیان ام باپه، لیونل مسی و ایسکو قرار می گیرد. آمار باشگاهی هازارد در لیگ برتر انگلیس و باشگاهش چلسی نیز تقریبا مشابه با آمار او در جام جهانی بوده است. هازارد در فصل گذشته در 34 بازی که در پیراهن چلسی به میدان رفته است، 214 اقدام به دریبل داشته و با میانگین 7.92 اقدام به دریبل در هر بازی، پس از «ویلفرد زاها» وینگر تکنیکی تیم کریستال پالاس در جایگاه دوم از این نظر قرار گرفته است. هازارد در طول 6 فصل بازی در لیگ برتر، موفق به ثبت 1201 اقدام به دریبلینگ شده که آمار او به طور متوسط در این مدت 6.53 در هر بازی و 13.78 دقیقه یکبار تلاش برای یک دریبل بوده است.

راندمان دریبل های موفق

نکته مهمی که باعث می شود اِدن هازارد را چه در جام جهانی و چه در رقابت های باشگاهی از دیگر بازیکنان متمایز سازیم، راندمان بالای موفقیت آمیز وی در اقدام به دریبل هایش بوده است. هر بازیکنی می تواند در یک بازی 10 دریبل و یا حتی بیشتر از آن را نیز داشته باشد، اما این که دریبل های او نیز موفقیت آمیز باشد و بتواند از سد بازیکنان حریف هم بگذرد، مسئله مهم ماست. همان طور که اشاره شد، اِدن هازارد در بازی با برزیل 10 اقدام به دریبل داشت که همگی آن ها موفقیت آمیز بوده و راندمان 100 درصدی را از خود به جای گذاشته است. هازارد در طول 5 دیداری که تا قبل از مرحله نیمه نهایی در ترکیب بلژیک به میدان رفته است، با 73.3 درصد آمار دریبلینگ موفق، توانسته بازیکنانی هم چون نیمار، مسی و ام باپه را پشت سر بگذارد و به تنهایی در صدر بهترین بازیکنان جام قرار می گیرد. آمار جالب توجه دیگر این ستاره تکنیکی تیم بلژیک، متوقف شدن او با خطاهای متعدد حریفانش بوده است. هازارد تا قبل از مرحله نیمه نهایی 21 بار با خطای بازیکنان حریف متوقف شده که تنها نیمار برزیلی را با 27 بار متوقف شدن، بالای سر خود می بیند.

با توجه به حذف تیم ملی برزیل و راهیابی بلژیک به نیمه نهایی و این که هازارد می تواند دو بازی دیگر نیز در این جام بازی کند، او می تواند حتی این رکورد نیمار را هم به راحتی پشت سر بگذارد. در بخش قبل تعداد تلاش های هازارد برای اقدام به دریبل را بیان نمودیم. هازارد در فصل گذشته 214 بار اقدام به دریبل نموده بودکه از این تعداد 165 مورد آن موفقیت آمیز بوده است. این آمار به ما می گوید که هازارد در فصل گذشته در لیگ جزیره و در هر 90 دقیقه از بازی هایش به طور میانگین 6.11 دریبل موفق داشته است. بازده این تعداد دریبل موفق به 77.1 درصد می رسد و هیچ بازیکن دیگری در لیگ برتر در این آمار به گرد پای این ستاره تیم چلسی نمی رسد. البته اگر کل بازی های هازارد در این 6 فصل بازی در لیگ برتر را مدنظر قرار دهیم، این آمار دچار افت می شود. ستاره بلژیکی از سال 2012 تاکنون از 1201 اقدام به دریبل و تلاش برای عبور از سد حریفانش، 771 دریبل موفق داشته است. یعنی در طول هر 90 دقیقه بازی میانگین 4.19 دریبل موفق و درصد کلی 64.2 درصد را می توان برای وی قائل باشیم. هازارد در طول 6 فصل حضورش در هر 21.46 دقیقه از هر بازی، یک دریبل موفق به نام خود را به ثبت رسانده است.

مقایسه با سلاطین دریبل

برای بیان عملکرد هازارد تصمیم گرفتیم در بخش پایانی این یادداشت، وی را با دو بازیکن مطرح و تکنیکی جهان فوتبال در این زمینه (نیمار و لیونل مسی) مقایسه کنیم. بازیکنانی که مسلما وقتی سخن از تکنیک و هنر دریبل زنی به میان می آید، نام آن ها بیشتر از دیگران بر سر زبان ها می افتد. ابتدا به ستاره تیم ملی برزیل و باشگاه پاری سن ژرمن، نیمار می پردازیم.

نیمار که اولین فصل حضورش در فوتبال فرانسه و باشگاه پاری سن ژرمن را گذراند، در نیم فصل اول مرد همه کاره و ستاره بی چون و چرای این تیم لقب گرفته بود. اما در نیم فصل دوم و در بازی مقابل مارسی دچار آسیب دیدگی شد و ادامه رقابت ها را از دست داد. نیمار در مدت حضورش در لیگ 1 فرانسه که به «لوشامپیونه» نیز معروف است، 212 اقدام به دریبل داشته که در هر 90 دقیقه هر بازی میانگین 10.7 اقدام به دریبلینگ را به نام خود ثبت کرده است. از این آمار نیمار 142 دریبل موفق داشته که میانگین 7.9 دریبل موفق در هر بازی به نام او ثبت شده است. این آمار نیمار در تیم پاریسی در مقایسه با آماری که او در بارسلونا و در کنار مسی بازی کرده، به مراتب رشد قابل توجهی داشته است. اکنون نوبت به ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال و باشگاه بارسلونا، لیونل مسی می رسد.

به مانند نیمار که یکه تاز لیگ فرانسه بوده است، مسی نیز از نظر آمار اقدام به دریبل و دریبل های موفق به تنهایی در صدر تمامی بازیکنان لالیگا قرار می گیرد. فوق ستاره بارسا در فصل گذشته 257 اقدام به دریبل زنی داشته (میانگین 7.7 اقدام به دریبل در هر بازی) که از این تعداد 185 مورد آن موفقیت آمیز بوده است (میانگین 5.6 دریبل موفق در هر بازی). هر چند لیونل مسی به مراتب نسبت به اِدن هازارد اقدام به دریبل های بیشتری داشته و میزان دریبل های نیمار هم تقریبا به اندازه هازارد بوده ولی درصد بالای دریبل های موفقیت آمیز هازارد، باعث شده گوی سبقت را از این دو بازیکن مشهور دنیای فوتبال برباید. با یک درصد گیری ساده به این نتیجه می رسیم که هازارد با 77.1 درصد دریبل موفق، توانسته لیونل مسی با 72 و نیمار با 67 درصد را پشت سر بگذارد. هازارد هم چنین با اختلاف کمی نسبت به لیونل مسی بیشتر با خطاهای بازیکنان حریف مواجه شده است (82 به 80 به نفع هازارد) ولی هر دوی آن ها در این زمینه پشت سر نیمار قرار می گیرند. آمار نیمار قابل توجه است؛ او فقط در 20 بازی در لیگ یک فرانسه، 104 بار با خطای حریفان متوقف شده که در نوع خود جالب توجه است.

 

جدول مقایسه دریبل های هازارد، مسی و نیمار در طول یک فصل

نام بازیکن تعداد اقدام به دریبل در طول یک فصل تعداد دریبل های موفق در طول یک فصل میانگین اقدام به دریبل در هر بازی میانگین دریبل های موفق در هر بازی درصد دریبل های موفق اِدن هازارد 214 165 7.92 6.11 77.1 لیونل مسی 257 185 7.7 5.6 72

نیمار جونیور

212 142 10.7 7.9 67

اگر تمامی این آمارها و به خصوص درصد دریبل های موفق او را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می رسیم که اِدن هازارد در حال حاضر دریبل زن ترین بازیکن دنیای فوتبال است. بازیکنی که با بازی های چشم نوازش به خصوص در رقابت های جام جهانی، کار باشگاه چلسی را برای حفظ او بیش از بیش سخت نموده است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به وقت انتقام در حساس‌ترین بازی‌؛ عیسی به مورایس رسید

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر روز چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود.

بیشتر بخوانید: ترکیب احتمالی سپاهان مقابل پرسپولیس

نکته جالب توجه در خصوص تقابل این دو تیم حضور عیسی آل‌کثیر در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس است. این مهاجم در ابتدای فصل جاری بعد از سه سال حضور در پرسپولیس به دلیل اختلافاتی که با مدیریت باشگاه بر سر تمدید قرارداد داشت، از این تیم جدا شد. این مهاجم ۳۳ ساله بعد از آنکه با پرسپولیس بر سر مبلغ قرارداد نتوانست توافق کند با سپاهان وارد مذاکره شد و در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان راهی اصفهان شد تا لباس طلایی‌پوشان دیار زاینده رود را بر تن کند اما این موضوع تازه شروع دردسرهای این مهاجم بود.

با توجه به قانون سقف بودجه که توسط فدراسیون فوتبال در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر وضع شد، سپاهانی‌ها برای ثبت قرارداد بسیاری از بازیکنان خود از جمله آل‌کثیر با مشکل جدی روبه‌رو بودند و این باشگاه برای استفاده از بازیکنان خود نیاز داشت تا قرارداد بازیکنان خود را اصلاح کند.

آل کثیر در شرایطی در نوزدهم تیر ماه سال ۱۴۰۲ به سپاهان پیوست که مجوز بازی او ۴ ماه بعد یعنی در مهر ماه صادر شد آن هم درحالی که هفت هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته بود. با ثبت قرارداد این مهاجم ۳۳ ساله، آل‌کثیر حالا فرصت این را پیدا کرده بود تا خود را در لباس تیم جدید به اثبات برساند اما شرایط آن‌گونه که این بازیکن خواست پیش نرفت.

بعد از مشکلات پیش آمده برای باشگاه سپاهان در خصوص قانون سقف قراردادها، این تیم اجازه استفاده از چند بازیکن خود از جمله پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان را نداشت. باشگاه سپاهان برای اینکه بتواند جواز استفاده از این بازیکنان را بگیرد قرارداد چند بازیکن خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد که آل‌کثیر یکی از این بازیکنان بود. این مهاجم سرانجام بعد از انجام ۹ بازی با لباس سپاهان اصفهان و بعد از ۶ ماه حضور در این تیم از طلایی‌پوشان جدا شد و بار دیگر به پرسپولیس پیوست.

آل‌کثیر بعد از بازگشت به پرسپولیس حالا در بهترین فرم خود قرار دارد. او در ۱۰ بازی اخیر خود توانسته ۷ بار برای قرمزها گلزنی کند. وی بعد از ۱۰ بازی حالا بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل از رقابت‌هاست و در آستانه بازی حساس این تیم با سپاهان به طورحتم امید اول گلزنی قرمزهاست. از طرفی با توجه به حواشی رخ داده در زمان حضور این بازیکن در سپاهان و نحوه جدای وی، آل‌کثیر که این روزها در بهترین فرم خود قرار دارد، فرصت این را دارد تا از سپاهان انتقام بگیرد و ارزش‌های خود را به رخ بکشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228999 برچسب‌ها سپاهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مطهری: خیلی‌ها قبول نمی‌کردند به تراکتور بیایند
  • فوتسال ایران درجام‌جهانی موفق می‌شود/برخی انتقادات غیرمنصفانه بود
  • مطهری: یحیی نه؛ مسئولیت فنی تیم با من است | برای حیثیت خودمان بازی خواهیم کرد
  • به وقت انتقام در حساس‌ترین بازی‌؛ عیسی به مورایس رسید
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست
  • لواندوفسکی: آقای گلی؟ اگر همه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت‌تر می‌شود
  • بهترین فصل ادن هازارد، گل ها و مهارت های برتر (۲۰۱۵/۱۶) / فیلم
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟