Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:10:11 GMT

مجالی برای اندیشیدن

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۹۷۱۳

مجالی برای اندیشیدن

اصفهان- ایرنا- بامداد تابستان و نیم ساعتی از گلبانگ اذان صبح گذشته است، هوا در این صبحگاهان اندکی سردتر از خنکای همیشگی سرزمین هزارچشمه است و قدم زدن در این هنگامه تاریک و روشن هوا، طراوتی خاص به روح و جسم و روان آدمی پیشکش می کند.

مقصدمان دو سه کیلومتر جلوتر درست در نقطه شمالی شهر سمیرم یعنی گلستان شهدای همیشه جاوید این خطّه شهیدپروراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حرکت دسته جمعی در این خنکای دلپذیر بعد از نماز جماعت صبح و عزیمت به سمت گلستانی از نور و روشنایی، گاه با سکوت، گاه با خاطرات، و ' درد و دل' همراه است.
حالا اما به پیچ انتهایی نزدیک امامزاده ابراهیم(ع) و گلستان شهدای سمیرم نزدیک می شویم و هم او که از خاطرات جوانی و کارش در روستا سخن می گفت؛ از خواب همسرش درباره شهدای شهر سمیرم نیز یادی کرد.
گویا در دوره ای مشکلاتی داشته و کار و زندگی او بسختی می گذشته و در آن شرایط سخت، همسرش «سیدنظام الدین امامی» را در خواب می بیند ، پس از این خواب حاجتش روا می شود و از شرایط سخت آن روزها عبور می کند.
پاسدار شهید «سیدنظام الدین امامی» که هر دو دستش قطع شده حالا در گوشه ای از ضلع شمالی گلزار شهدای سمیرم آرمیده است.
اشک در چشمان مرد میانسال و همراهانمان حلقه زده و همه ما گرداگرد سنگ قبر آن شهید، ساکت و آرام ایستاده ایم.
نسیم صبحگاه گونه های خیسمان را بسردی نوازش می کند، کمی آنسوتر دلاوری از تبار ارتش آرمیده است. «شهید حسین سامی مقام». یکی دیگر از همراهانمان که خود در زمان جنگ تحمیلی سرباز وطن بوده است می گوید: این شهید ارتشی سر بر بدن ندارد.
او ادامه می دهد: زمانی که ضد انقلاب قصد نفوذ در کردستان داشتند، این شهید یکی از فرماندهان ارتش آن منطقه بود و به دست ضد انقلاب به شهادت رسید.
او ادامه می دهد، خیلی ها به اینجا می آیند و می روند اما شاید ندانند این 'سروقامتان از جان گذشته ' که بودند و چه فداکاری هایی که نکردند.
هوا کم کم در حال روشن شدن و آفتاب در حال بالا آمدن است، طلیعه نور خورشید بامدادی از لابلای ارتفاعات شرقی سمیرم بر روی قبور مطهر شهیدان وطن منظره ای چشم نواز خلق کرده است.
اینجا نور و روشنایی، مسرورانه و سرخوش از عطر لاله های سرخ این دیار، سرود پرواز و عشق سر داده اند.
از: محمود افشاری
7147/گ/ 1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سروقامتان شهدا سميرم اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 6 جنایت مرتکب شد که در نتیجه آن 79 فلسطینی به شهادت رسیدند و 86 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 34 هزار و 262 شهید رسید و شمار زخمی ها نیز به 77هزار و 229 نفر رسید.


 

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید