Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، همزمان با روز ۱۸ تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بهناز ضرابی زاده از نویسندگان کشورمان به یکی از کتاب‌خانه‌های شهر ملایر رفت.

 

بر اساس این گزارش، ضرابی‌زاده نویسنده اثر تحسین شده «دختر شینا» ضمن حضور در کتابخانه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با نوجوانان کتابخوان مرکز شماره دو ملایر گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضرابی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره این دیدار همزمان با روز ملی ادبیات کودک اظهار داشت: پسران کتابخوان شگفت زده‌ام کردند. به یاد «مهدی آذر یزدی» عزیز بابای مهربان کتاب که در کودکی اعجاز کتاب را با او کشف کردم. 

وی در ادامه ابراز داشت: در این دیدار کتابم با عنوان «آخرین تکه نان» که از سوی کانون پرورش منتشر شده از سوی نوجوانان مورد نقد و بررسی قرار گرفت. بچه‌ها در این دیدار به لحاظ شکلی، محتوایی و تصویری به نقد کتاب پرداختند و بعد از آن داستان‌هایی را که نوشته بودند خواندند.

این نویسنده با بیان اینکه اگر آثار نوجوانان ضف‌هایی هم داشت سعی کردم ضمنی به آن اشاره کنم و اغلب آنها را تشویق می‌کردم گفت: تمایلم این است بچه ها بیشتر به نوشتن ترغیب شوند.

نویسنده «دختر شینا» خاطر نشان کرد: «عادل» عضو کتابخانه‌ کانون است و بسیار اهل مطالعه، او درباره کتاب «آخرین تکه نان» معتقد بود این کتاب با موضوع محبت و دوستی نوشته شده است. او از من خواست برای نوجوانان با این سوژه‌ها و محوریت عشق و محبت باز هم اثر تالیف کنم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از بچه‌ها از من پرسید چرا عشق و ایثار را برای نوشتن انتخاب کرده‌ام، ادامه داد: من فکر می‌کنم اگر عشق و محبت بین انسان‌ها نباشد چیزی برای زندگی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت