Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: میزان مصرف و نیاز کشور در بحث چای سالانه حدود ۱۱۰ هزار تن است در حالی‌که میزان تولید چای شمال سال به سال در حال سیر مسیر نزولی خود است. ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۳ استانها گیلان نظرات

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار دا‌شت:‌ بسیاری از دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان گیلان میل و رغبتی برای جذب اعتبار از ردیف‌های پنهان و ملی بودجه ندارند به همین خاطر بنا بر گزارش دیوان محاسبات سهم استان در بسیاری از شاخص‌ها صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر این مطلب که دولت در طول برنامه ششم موظف به عملیاتی کردن بودجه است افزود:‌ طبق قانون تا پایان برنامه ششم باید 100 درصد بودجه عملیاتی شود یعنی دستگاه‌ها برای مردم شفاف‌سازی کنند که اعتبارات را در کجا و چگونه هزینه کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به عقب بودن گیلان از برنامه ششم توسعه عنوان کرد: با یک بررسی اجمالی می‌بینیم که وضعیت و جایگاه استان گیلان در میزان عملیاتی‌کردن بودجه‌ بسیار پایین است و این یعنی اینکه مطابق سیاست‌ها و برنامه تعیین شده حرکت نکرده‌ایم.

وی لزوم حمایت دولت از محصولات کشاورزی نظیر چای را ضروری خواند و گفت:‌ با وضعیت فعلی تولید محصول چای و آسیب‌های بسیار زیادی که به آن وارد آمده اگر دولت چتر حمایتی خود را از صنعت چای کشور بردارد این صنعت حتی یک روز نیز قادر به ادامه حیات نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تولید تنها 20 هزار تن چای در گیلان را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ میزان مصرف و نیاز کشور در بحث چای سالانه حدود 110 هزار تن است در حالی‌که میزان تولید چای شمال سال به سال در حال سیر مسیر نزولی خود است.

کوچکی‌نژاد ضعف مدیریتی در صنعت چای کشور را علت بسیاری از این نا‌به‌سامانی‌ها دانست و تصریح کرد:‌ روزی در همین استان‌های شمالی و گیلان بیش از 60 هزار تن چای تولید می‌شد اما به علت ضعف مدیریت و برخی علل دیگر این جایگاه با تنزل شدیدی مواجه شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از رونق بازار عرضه پیله ابریشم لنگرود و آستانه اشرفیه بین سال‌‌های 40 الی 65 سخن گفت و عنوان کرد:‌ رونق این بازار در این منطقه از شمال کشور زبانزد همگان بود به طوری‌ که حتی شرکت ملی ابریشم کشور را نیز به استان گیلان منتقل کرده بودند.

نماینده مردم رشت در مجلس ضعف و بی‌برنامه‌گی را عامل سقوط جایگاه گیلان در صنعت ابریشم اعلام کرد و بیان داشت:‌ تنزل یک شرکت ملی بزرگ به مرکزی تحت عنوان مرکز نوغانداری و تعدیل بسیاری از پرسنل شاغل در آن از ضعف شدید مدیریتی در صنعت ابریشم حکایت دارد.

انتهای پیام/

R7877/P1361/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ عدیل سروی زرگر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ی نوغانداری و ۸ اداره‌ی جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.
رئیس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور با بیان اینکه پارسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ جعبه‌ی تخم نوغان در گیلان توزیع شده بود، افزود:حجم جعبه‌های تخم نوغان امسال ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است.
عدیل سروی زرگر قیمت هر جعبه تخم نوغان را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت در سراسر کشور یکسان است.
وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۷۲۲ تن پیله ی‌تر ابریشم در کشور تولید شد که گیلان با تولید ۵۱۰ تن سهم حدود ۲۹ درصدی این صنعت را به خود اختصاص داد.
رییس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش تولید قلمه و نهال درخت توت برای تامین نیاز نوغانداران در سراسر کشور از جمله گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر تولید ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در شرکت دامپروری سپیدرود، ۸۷۰ هزار قلمه‌ی توت هم درایستگاه‌های منابع طبیعی تولید و در اختیار نوغانداران قرار گرفته است.
رضا صورتی زنجانی، رییس مرکز تحقیقات ابریشم کشور نیز با تشریح روند تولید تخم نوغان در این مرکز گفت: تا سال ۱۴۰۱ حجم تولید تخم نوغان ایرانی تنها ۴ هزار و ۳۰۰ جعبه بود که این رقم پارسال به ۱۰ هزار جعبه افزایش یافت و اکنون برای تولید ۱۵ هزار جعبه ایی هدف گذاری شده است.
به گفته‌ی کارشناسان این حوزه هر ۲ و نیم کیلو پیله ی‌تر یک کیلو پیله‌ی خشک تولید و از هر ۲ و نیم کیلو پیله‌ی خشک هم یک کیلوگرم نخ ابریشم استحصال می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان