Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@02:15:33 GMT

کاهش شدید نقدینگی شرکت نفتی ONGC هند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۱۷۴۶

کاهش شدید نقدینگی شرکت نفتی ONGC هند

شرکت ONGC که بزرگترین شرکت اکتشاف نفت هند است، به دنبال پرداخت سود بالای سهام و دریافت وام برای خرید یک پالایشگاه، با ریزش بیش از ۹۰ درصدی موجودی نقدی خود در مدت یک سال مواجه شد.

 

به گزارش «انرژی امروز» از ستاد توسعه فن‌آوری انرژی، آماری که از سوی بلومبرگ گردآوری شد، نشان داد ذخایر نقدی شرکت  ONGC  تقریبا ته کشیده و همزمان بدهی این شرکت طی یک سال اخیر افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرکت  ONGC  تا ۳۱ مارس سال ۲۰۱۸ تنها ۱۴۸.۵ میلیون دلار (۱۰ میلیارد روپیه هند) موجودی نقدی داشت که در مقایسه با ۱.۹ میلیارد دلار آمریکا (۱۳۰ میلیارد روپیه) در مدت مشابه سال گذشته افت چشمگیری نشان می دهد.

 

در سال مالی اخیر شرکت  ONGC  بالاترین سود سهام تاکنون را پرداخت کرد و در راستای برنامه دولت هند برای ایجاد غول های نفتی، ۵۱.۱ درصد سهم در شرکت دولتی  HPCL  خریداری کرد. این خرید ۵.۴۸ میلیارد دلار آمریکا (۳۶۹ میلیارد روپیه) ارزش داشت که شرکت  ONGC  از طریق یک وام بانکی تامین کرد.

 

به گفته مقامات شرکت  ONGC ، این شرکت از نقدینگی خود برای هزینه سرمایه و خرید استفاده کرده و اکنون به حدود ۳۱ میلیون دلار (۲۱ میلیارد روپیه) برای پرداخت سود سهام نهایی برای سال مالی ۲۰۱۸ نیاز دارد.

 

با این حال این شرکت قصد ندارد برای هزینه سرمایه در سال مالی جاری، استقراض بیشتری کند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تعطیلات آخر هفته و همچنین تعطیلی بازار طلا، ارز و سکه همچنان مشاهده می‌شود که نرخ‌گذاری دلار در برخی از کانال‌های تلگرامی ادامه دارد به طوری که قیمت دلار در این کانال‌ها از صبح امروز (۱۵ اردیبهشت‌ماه) با نوسان قیمت همراه بوده است.

بنابراین گزارش، باید اشاره کرد که قیمت دلار با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما از هفته گذشته تاکنون روند کاهشی به خود گرفته؛ طوری که با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریدار و فروشی در این بازار نیست.

طبق گفته‌ها، ثبات و آرامش در بازار ارز آزاد حاکم اما نرخ‌گذاری کانال‌های تلگرامی همچنان گریبان‌گیر این بازار است و بدون توجه به تعطیلی بازارها، هم‌اکنون در این کانال‌ها دلار به ۶۱ هزار و ۲۲۰ تومان رسید.

کد خبر 6096245 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • نرخ ارز امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات