Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@07:49:33 GMT

ارتباط اضافه وزن با مشکلات مغزی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۲۷۳۶

ارتباط اضافه وزن با مشکلات مغزی

رکنا: چاقی مانع از بهبود آسیب مغزی تروماتیک می شود.

به گفته محققان، چاقی یا اضافه وزن ارتباط قوی ای با چندین مشکل سلامت از جمله فشارخون بالا، نارسایی قلبی و دیابت Diabetes دارد. حال محققان به وجود مشکل دیگری ناشی از چاقی پی بردند.

طبق گزارش جدید محققان مرکز سلامت وولترز کلاور پنسیلوانیا، چاقی یا اضافه وزن موجب می شود فرد در صورت دچارشدن به آسیب مغزی تروماتیک با مشکلاتی از نظر بهبود و بازیابی روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته های این مطالعه بر ضرورت بکارگیری شیوه پیشگیرانه در راستای کنترل وزن و مشکلات مرتبط با سلامت در بازماندگان چنین عارضه ای در بلندمدت تاکید دارد.

این مطالعه شامل افراد بزرگسال دچار آسیب مغزی تروماتیک بود و رابطه بین وزن بدن و پیامدهای سلامت و عملکردی از یک تا ۲۵ سال بعد از آسیب مغزی تروماتیک ارزیابی شد.

براساس این داده ها مشخص شد اضافه وزن یا چاقی با مشکلات قابل توجه سلامت برای بازماندگان آسیب مغزی تروماتیک ملایم تا شدید همراه بود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت چاقی سلامت دیابت Diabetes چاقی مشکلات وزن آسیب تاکید کنترل وزن آسیب مغزی عکس دختر فیلم ایران مرد رابطه نامشروع حوادث دختران تجاوز قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳