Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جدید عراق در سوریه و کمیسیونر ویژه این کشور تاکید کرد، بغداد و دمشق درصدد بازگشایی گذرگاه‌های مرزی دو کشور به ویژه گذرگاه البوکمال - القائم هستند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سعد محمدرضا، سفیر جدید عراق در سوریه و کمیسیونر ویژه این کشور در دیدار با حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه در شهر دمشق با اشاره به اینکه عراق تقریبا به وجود گروه تروریستی داعش در این کشور پایان داده است، بر قصد کشورش برای احیای دوباره جمعیت دوستی بین دو پارلمان عراق و سوریه پس از تشکیل پارلمان جدید عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جدید عراق در سوریه در ادامه اظهار داشت: هر دو کشور با توطئه نفرت‌انگیزی مواجه شدند اما توانستند این توطئه را در هم بشکنند. عراق بیش از ۱۲۰ ملیت مختلف را در میان داعشی‌ها رصد و ثبت کرده است و این نشان می‌دهد که توطئه‌ای بزرگ با هدف تقسیم کشور مطرح بوده است.

این دیپلمات عراقی با اشاره به اهمیت بازگشایی گذرگاه‌های مرزی دو کشور برای تقویت معامله‌های تجاری گفت: این مساله‌ای است که هر دو طرف به دنبال آن هستند.

وی تاکید کرد: بغداد و دمشق درصدد بازگشایی گذرگاه‌های مرزی دو کشور به ویژه گذرگاه البوکمال- القائم هستند.

سعد محمدرضا افزود: بازگشایی گذرگاه‌ها منجر به احیای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خواهد شد، عراق به بسیاری از کالاهای سوریه نیاز دارد و بازرگانان عراقی تمایل جدی برای ورود به بازار سوریه دارند.

سفیر جدید عراق در سوریه در ادامه پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه در جنوب این کشور را که به معنای پایان یافتن تروریسم در آینده‌ای بسیار نزدیک و آماده‌ بودن شرایط برای آغاز مرحله بازسازی این کشور است، تبریک گفت.

رئیس پارلمان سوریه نیز در این دیدار تاکید کرد: دو ملت سوریه و عراق روابط ریشه‌ای و تازه‌ای دارند و آنها به منزله یک کشور واحد هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سوريه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم

جمعی از دانشجویان پاکستانی ضمن اعتراض علیه سخنرانی سفیر آلمان در این کشور، خواستار توقف حمایت های برلین از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش مشرق، در حین سخنرانی سفیر آلمان در دانشگاه جی سی کشمیر پاکستان دانشجویان این دانشگاه نسبت به حمایت آلمان از اسرائیل برای کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

دانشجویان پاکستانی با سر دادن شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند: سفیر آلمان در پاکستان چگونه می تواند درباره حقوق بشر سخنرانی کند، در شرایطی که کشور خودش آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند!

این دانشجویان به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آلمان اعتراض کردند و باعث قطع سخنرانی سفیر شدند.

سفیر آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: اگر می خواهی داد بزنی بروید بیرون از سالن فریاد زدن رفتار مناسب نیست، خجالت بکشید!

در پی این رخداد سخنرانی سفیر آلمان بر هم خورد و نیروهای امنیتی نیز دانشجویان معترض را به بیرون از سالن هدایت کردند.

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان