Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از شورای راهبردی روابط خارجی ، «سید کمال خرازی» که در آلمان به سر می‌برد در دیدار با فیلس آنن، وزیر مشاور امور خارجی وزارت خارجه آلمان گفت:هدف آمریکا ایجاد تنش و درگیری در منطقه است و اثرات منفی این هدف، می‌تواند به اروپا نیز منتقل شود.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد:حمایت اروپا از برجام علاوه بر اینکه از یک توافق مهم بین‌المللی پشتیبانی می‌کند، کمکی به مسئله امنیت منطقه نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خرازی تصریح کرد:اگر اروپا در خصوص برجام در مقابل آمریکا کوتاه بیاید، فشارهای بیشتری را از سوی آن کشور در سایر مسائل متحمل خواهد شد.
وی یادآورشد: آنچه مهم است، تبدیل اراده سیاسی اروپا در حمایت از برجام، به اقدامات عملی در راستای اجرای برجام است، به‌طوری که منافع ایران از برجام تأمین شود، در غیر این صورت، چه دلیلی وجود دارد که ایران در برجام باقی بماند.
وزیر خارجه دولت اصلاحات تصریح کرد: ما بر اساس متن برجام این حق را داریم که در برابر نقض عهد دیگران، به‌خصوص اینک که آمریکا از این توافق هسته‌ای خارج شده است، به‌طور کامل یا بخشی از اجرای تعهدات خود را متوقف کنیم، ولی به اروپا این فرصت را داده‌ایم تا ببینیم اروپا چگونه می‌خواهد اراده خود را به عمل ترجمه کند.
طرف آلمانی هم در این دیدار از موضع‌گیری منطقی جمهوری اسلامی ایران پس از خروج آمریکا از برجام قدردانی کرد و اظهار داشت: کشورهای اروپایی مصمم هستند با همه مشکلاتی که وجود دارد، از این توافق حمایت کنند.
فیلس آنن اظهار داشت: یکی فروش نفت ایران و انتقال پول و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط در ایران، در اولویت کار با ایران قرار گرفته و خوشبختانه پشتوانه اقدامات حمایتی اروپا از برجام، قطعنامه شورای امنیت است که از نظر حقوقی نیز دست اروپا را باز گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: همه کشورها باید در حمایت از برجام همکاری کنند و همان طور که اروپا به‌طور متحد از این توافق حمایت می‌کند، دیگر کشورهای مؤثر، به‌ویژه کشورهای خریدار نفت ایران هم باید به همکاری خود با ایران، ادامه دهند.
در این ملاقات که مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه نیز حضور داشت، مسائل مختلف منطقه‌ای و روابط دوجانبه از جمله موضوعات مربوط به سوریه و یمن، برجام و حمایت اروپا از این توافق هسته‌ای، فشارهای آمریکا به اروپا در مسائل مختلف و همچنین روابط دوجانبه بحث و بررسی شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خرازی ایران اکونومیست وزارت خارجه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

استاندار مازندران گفت: با شناسایی چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران، برای حل اجرایی آن اقدام عملی مناسبی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه رشد اقتصادی این استان در ساری با بیان این‌که تکالیف دستگاه‌های دولتی مازندران برای رشد اقتصادی مشخص شد، اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های دولت جهت دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال در این استان تلاش مضاعف انجام می‌شود. ‎

وی با تاکید بر این‌که برای گام نخست چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی استان شناسایی شد و اقدام عملی برای حل آن اجرایی می‌شود، گفت: در سال گذشته برای دست‌یابی به رشد اقتصادی اقدامات خوبی در مازندران انجام شد اما هنوز با برنامه‌های دولت فاصله داریم.

استاندار مازندران از واکاوی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی رشد اقتصادی این استان عنوان و مطرح کرد: بر اساس اولویت‌های تعیین شده با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود موانع تولید یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

نوری با بیان این‌که از هفته آینده برای گره‌گشایی رفع موانع تولید با اولویت کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: این رویه برای دیگر اولویت‌های توسعه مازندران ادامه‌دار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه تکالیف دستگاه‌های دولتی در خصوص دستیابی به رشد اقتصادی به صورت منطقه‌ای، شهرستانی و زنجیره‌ای مشخص شد، خاطرنشان کرد: اگر اختلافی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد با برگزاری این نشست‌ها موانع برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال بر اساس برنامه‌های دولت، تلاش مضاعفی در مازندران انجام می‌دهیم.

کد خبر 747971

دیگر خبرها

  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل