Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،شهردار اردبیل از افزایش سرعت عملیات اجرایی ابَر پروژه پل قدس با مساعد شدن هوا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جریان بازدید میدانی اعضای شورای شهر از پروژه های عمرانی در دست اقدام شهرداری اردبیل در نشستی در محل کارگاه پروژه پل قدس با اعلام این خبر در سخنانی با قدردانی از حضور اعضای شورای شهر در این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهرداری به ویژه پل قدس ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیگیری جدی مجموعه شهرداری اردبیل در ارتباط با پروژه های عمرانی مهم شهری را یادآوری کرد و گفت: تقاطع غیرهمسطح قدس یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان است که در این بازدید آخرین وضعیت پروژه مورد بررسی قرار می گیرد.

لطف‌اللهیان مساعد شدن شرایط جوی برای کار در دوماه اخیر را خاطرنشان کرد و افزود: به رغم کاهش قدرت مالی و مشکلات عدیده‌ای که در زمینه درآمد شهرداری وجود دارد، تلاش می کنیم طرح بزرگ پل قدس به موقع به اتمام برسد.

این فعال بودن بخشی از کارگاه پروژه پل قدس در اردبیل و بخش تولید قطعات فلزی در استان تهران را یادآور شد و گفت: با توجه به مساعدت هوا در ماه اخیر سرعت اجرای پل قدس هم بیشتر شده و عملیات هایی نظیر خاکی و فولادی در اردبیل هم اکنون در حال انجام است.

 

یک کیلومتر طول محور اصلی پل قدس/ رفع ۹۹ درصد معارضات

شهردار اردبیل با اذعان به اینکه طول محور اصلی پل قدس حدود یک کیلومتر بوده و پایه های اصلی در حال اجراست، افزود: در حال حاضر در فاز دوم پروژه که شامل همین محور است، بیشترین فعالیت را در دست اجرا داریم.لطف‌اللهیان اظهار کرد: خوشبختانه تا امروز حدود ۹۹ درصد از معارضات تاسیساتی و ملکی واقع در محدوده پروژه پل قدس مرتفع شده است و تنها بخش کوچکی مربوط به فیبر نوری باقیمانده که آن هم بزودی مرتفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فاز یک پروژه پل قدس که شامل میدان بیضی شکل است به اتمام رسیده و این فاز صرفا ۶۰ درصد از مشکلات ترافیکی این تقاطع را مرتفع کرده است.

شهردار اردبیل افزود: حدود ۸۰ درصد از پایه های بتنی محور اصلی بتن ریزی شده است که این فاز دو را شامل می شود و فاز مربوطه از سه پارت تشکیل شده است.

به گفته لطف‌اللهیان فاز سوم پروژه پل قدس که مشتمل بر لوپ‌ها است در مرحله فنداسیون و بتن ریزی پایه ها بوده و قطعات فلزی آن هم در کارگاه تهران تولید می شود.

پل قدس در ردیف پروژه های بزرگ کشور

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: پروژه پل قدس با توجه به حجم کار و وسعت پروژه جزو تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگ در کشور محسوب می شود.

وی افزود: کل پروژه تقاطع پل قدس نزدیک ۸۰۰ قطعه تیر فلزی نیاز دارد که این تیرها در تهران تولید می شود و تاکنون حدود ۷۰ قطعه به اردبیل وارد شده و ۲۰۲ قطعه نیز در حال تولید است.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه برای ساخت این ۸۰۰ قطعه حدود ۳ هزار تن ورق لازم است، افزود: برای حدود یک کیلومتر عرشه پل قدس کل قالب بندی ها تا امروز آماده است و کل اسکافلدها که مورد نیاز بوده از تهران رسیده و در محل پروژه تخلیه شده است.

این مسوول یادآوری کرد: یک نکته مهم این است که در شرایط معمولی جهت اسکافلدبندی بایستی خیابان های منتهی به تقاطع را می بستیم، اما با تدابیر اندیشیده شده و خریداری سازه نگهبان ویژه از کشور آلمان، کار مسدودسازی خیابان امام انجام نخواهد گرفت.

شهردار اردبیل با بیان اینکه مشاور طرح اجرای زیرگذر در خیابان امام در طول این پروژه برای آینده پیش بینی کرده است اضافه کرد: با طراحی ویژه که صورت گرفته زمینه این کار و شمع‌کوبی نیز برای آینده فراهم شده است.

لطف‌اللهیان تاکید کرد: پروژه پل قدس هیچ‌گاه به صورت صد در صد متوقف نبوده و هم اکنون نیز با سرعت مناسبی پیش می رود و اگر تامین منابع مالی به موقع انجام گیرد، می توانیم سرعت اجرای طرح را از وضعیت فعلی نیز بیشتر کرده و در برنامه ای منسجم کار را به اتمام برسانیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درآمد شورای شهر فیبر نوری مشکلات منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با اعضای شوراهای اسلامی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت امروز در همایش استانی روز شوراهای خراسان جنوبی اظهار داشت: همه در یک تیم خراسان جنوبی قرار داریم و باید برای خدمت بیشتر به مردم تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با  شوراهای اسلامی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه همه اعضای شوراها باید بر قوانین موجود اشرافیت داشته باشند، ادامه داد: ایجاد شوراها یکی از مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

پروژه‌های شهرداری‌ها همراه با پیوست فرهنگی باشد

استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر باید نظارت مؤثر و دقیقی بر عملکرد شهرداران داشته باشند و سطح تعامل بین اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران برای خدمت بیشتر به مردم بابد افزایش یابد. شوراها باید به خودکفایی و ایجاد درآمد پایدار شهرداری‌ها از طریق جذب سرمایه‌گذار کمک کنند و همچنین کارهای که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود همراه با پیوست فرهنگی باید باشد.

قناعت با بیان اینکه حفظ وحدت و انسجام در شوراها اهمیت بسیاری دارد، افزود: همه کارهای باید برای تأمین منافع عموم مردم نه منافع گروه‌ها و اشخاص انجام شوند.

مصوبات شوراها باید در حدود قوانین و اختیارات آنها باشد

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در مسائل فنی سبب پیشرفت می‌شود، ادامه داد:  اختلاف نظرها نباید در سطح جامعه مطرح شود و همه باید تابع قانون باشیم.

به گفته استاندار خراسان جنوبی، مصوبات شوراها باید در حدود قوانین و اختیارات آنها باشد تا در هیئت تطبیق مصوبات شوراها با آنها مخالفت نشود.

روستاها به کانون‌های تولید تبدیل شوند

علیرضا عباس زاده نیز در این جلسه گفت: روستاها با فراهم شدن زیرساخت‌ها در آنها باید به کانون تولید تبدیل شوند.

وی بیان کرد: شوراها دارای ظرفبت بی نظیری برای اداره امور کشور هستند لذا در روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب، امام دستور تشکیل شوراها را دادند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود نوعی از دمکراسی در غرب افزود: در قرآن آمده که مومنان کارهای خود را با مشورت با یکدیگر انجام می‌دهند و در سنت پیامبر(ص) هم به این موضوع توجه زیادی شده است.

شعار سال باید با مشارکت مردم اجرایی شود

وی با بیان اینکه 40 سال از تشکیل شوراها می‌گذرد افزود: شوراها می‌توانند در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد و  دولت مردمی سیزدهم یکی از گفتمان‌های خود را مردمی سازی اعلام کرده که یکی از موارد مورد نظر در این زمینه شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده که درگیر امور اجرایی هستند. در دولت سیزدهم ظرفیت خوبی برای مردمی سازی کارها وجود دارد و شعار سال برای تحقق جهش تولید باید با مشارکت مردم اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شوراها نماد مردمی سازی امور هستند متذکر شد: در 40 سال گذشته زیرساخت‌های لازم در روستاها فراهم شده و با ایجاد این زیرساخت‌ها باید روستای‌های استان به کانون‌های تولید تبدیل شوند.

شوراها کانون هم‌‍فکری و تعامل هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیشتر تسهیلاتی که در این دولت پرداخت می‌شود در روستاها باید هزینه شوند تا شاهد رونق اقتصادی روستاهای استان باشیم که لازمه آن انجام خیزش مردمی است. شوراها کانون هم فکری و تعامل هستند، لذا با توجه به قوانین موجود باید حدود عمل شوراها رعایت شود.

وی افزود: بیش از 900 شورای روستای و 30 شورای شهری در خراسان جنوبی داریم که کمترین تخلفات و نابسامانی را در شوراهای استان داشته‌ایم و کارهای خوبی با تعامل با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت از ظرفیت بی‌بدیل شوراها برای تامین نیازهای مردم باید به خوبی استفاده شود و ما هم  در حد توان خود در کنار شوراهای خراسان جنوبی هستیم. حدود 60 درصد بودجه شهرداری‌ها از محل کمک‌های دولت تأمین می‌شود.

 70 کیلومتر از پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی آماده عملیات روسازی و ریل‌گذاری است

میرمحمد مودی نیز در این همایش با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی اظهار داشت: حدود 20 درصد بیشتر از اعتبارات اختصاص یافته در پروژه‌های راه و شهرسازی تخصیص داشته‌ایم و طی سه سال گذشته 270 کیلومتر از باندهای دوم تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته میانگین بهره ‌برداری از باندهای دوم 30 کیلومتر بوده که هم اکنون به 100 کیلومتر رسیده افزود: در تمامی شهرستان‌های استان دارای پروژه باند دوم هستیم که دارای اعتبار ملی و تخصیص است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی به پروژه راه‌آهن استان اشاره کرد و افزود: از 970 کیلومتر طول ریلی مسیر 430 کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد که تمامی قطعات دارای پیمانکار بوده و تجهیز کارگاه انجام و ردیف اعتباری و بودجه‌ای آن نیز مشخص و تامین شده و هم اکنون  حدود 70 کیلومتر از این پروژه آماده عملیات روسازی و ریل‌گذاری است.

الحاق 5 هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان

مودی افزود: در حوزه تأمین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت طی دوسال دولت سیزدهم 5 هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده که این میزان 4 برابر نیاز کنونی است که زمین آن تأمین شده است. در حوزه بازآفرینی شهری و طرح کلید به کلید اولین استانی هستیم که این طرح را شروع کردیم که برای عملکرد مطلوب در این حوزه نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم هستیم.

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد