Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: برای امیر نادری نگارش سناریویی به اتفاق رامین بحرانی از روی رمان براد بری «فارنهایت۴۵۱» یک اعتبار بی نظیر است.

نادری که قبلاً هم به همراه بحرانی روی سناریوی فیلم «۹۹ خانه» کار کرده بود، این روزها درگیر فیلم تازه اش- با عنوان موقت «فانوس خیال»- است و به جهت توفیق نمایش «فارنهایت۴۵۱» پرویز نوری با او گفت و گویی اختصاصی انجام داده است:

 اول بگویید چه شد که تصمیم گرفتید در دوباره سازی یک اثر کلاسیک سینما Cinema کار کنید؟

– فرصتی باور نکردنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتم با رامین [بحرانی] درباره «فارنهایت» فرانسوا تروفو حرف می زدم و ناگهان به فکرم رسید چه طور است ما آن رمان و داستان را در زمان حاضر پیاده کنیم؟ اولش رامین مردد بود اما وقتی من توضیح بیشتری دادم، پذیرفت.

از کجا اطمینان داشتید چنین فیلم پُر هزینه ای می تواند تهیه کننده داشته باشد؟

– موضوع را با مدیران HBO در میان گذاشتیم و آن ها تا فهمیدند می خواهیم چه تغییراتی در داستان بدهیم، موافقت کردند.

با چه هزینه ای؟

– با ۳۰ میلیون دلار، باور می کنید؟ آن هم فیلمی با دو تا ایرانی!

فکرتان در امروزی کردن «فارنهایت» چه بود؟

– به نظرم موضوع داستان براد بری این اجازه را می دادید که اوضاع و احوال کنونی را جایگزین آن چه در اصل کتاب بود، بکنیم. بعد هم دیدیم دوباره ساختن فیلم تروفو کار غلطی است. فیلم تروفو متعلق به نیم قرن پیش بود و زمان همه چیز را تغییر داده بود. به فکرمان رسید نقش قهرمان داستان یعنی «مونتاگ» را به یک سیاه پوست بدهیم. البته دلیلش هم معلوم بود.

فقط همین؟

– نه، این اولین تغییر بود بعدش هم زمان را برگرداندیم به دوران اینترنتی و کامپیوتری و ماشینی امروز بی آنکه بخواهیم فضای تخیلی اش را از دست بدهیم. «فارنهایت»ها یک تخیلی مدرن است.

به نظرم یکی از مهم ترین تغییراتی که داده اید ترسیم خشونت و سبعیت محیط بود، آن چه در دنیای کنونی همه جا گیر شده است.

– می دانید، ما قصه را از جایی شروع کردیم که تقریباً بیش تر کتاب ها سوزانده شده و حالا گروه «مردان آتش» می خواهند آن هایی را که هنوز کتاب می خوانند، از میان بردارند. بعد این آدم ها چه کسانی اند؟ واقعاً در محیط و دنیایی که الان زندگی می کنیم جایی برای کتاب خوان ها هست؟

زیباترین نمونه و صحنه فیلم آن جاست که یک زن میانسال با کتاب هایش در آتش سوزانده می شود.

– همین دیگر. برای حفظ کتاب از حمله وحشیانه «مردان آتش» خبر این راهی هست؟

شما پایان داستان را این بار برخلاف فیلم تروفو، با پرواز یک پرنده و پیوستن آن به بیشمار پرنده در آسمان، تغییر داده اید. چرا؟

– به تصورمان به این شکل می شد پیام امید و روشنی را نشان داد و نمی خواستیم با صحنه ای غم انگیز و نومید کننده تمام کنیم.

آیا شبکه HBO از فیلم تان راضی بوده اند؟

– بسیار زیاد. آن ها فیلم را پسندیده اند و فیلم هم میلیون ها بیننده داشته است. همین. کات.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت فیلم سینما Cinema رمان آسمان ایرانی امیر نادری بحرانی عکس دختر فیلم ایران حوادث رابطه نامشروع مرد دختران زن قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در رصد داده‌های علمی پایگاه وبگاه علم مؤسسه کلاریویت در حوزه علوم اجتماعی، مجله INTERDISCIPLINARY JOURNAL OF MANAGEMENT STUDIES (IJMS) دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران به عنوان نخستین نشریه نمایه شده جمهوری اسلامی ایران در حوزه مطالعات مدیریت در پایگاه Journal Citation Reports (JCR) شناخته شد.

شماره دوم والیوم ۱۷ (مربوط به آپریل ۲۰۲۴) که آخرین شماره منتشر شده مجله است، با بیست مقاله برای نخستین بار در پایگاه Social Science Citation Index (SSCI) نمایه شده است. این اولین نشریه جمهوری اسلامی است که به طور مستقل در این پایگاه مهم نمایه می‌شود.

پیش از این، دو مجله ایرانی مربوط به حوزه علوم (به عنوان نمایه اصلی) در این پایگاه هم نمایه شده است. مجله مذکور در سال‌های اخیر در ESCI نمایه می‌شد و اکنون اعتبار بالاتری دریافت کرده و در هسته مرکزی مجلات وبگاه علم قرار گرفته است. دکتر کیان تاج‌الدین به عنوان سردبیر و دکتر حمیدرضا ایرانی به عنوان مدیرمسئول مجله INTERDISCIPLINARY JOURNAL OF MANAGEMENT STUDIES فعالیت می‌کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی