Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه شاهد گفت: نخستین همایش ملی مواجه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با محوریت این دانشگاه و با سخنرانی وزیر کشور سه شنبه 26 تیر ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو ثقفی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام گفت: این همایش با موضوع مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و در دو بخش پیشگیری و تقابل سه شنبه 26 تیر ماه با سخنرانی وزیر کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجه تمایز اولین همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با دیگر همایش‌های مشابه در این است که در این همایش با نگاه دینی و از دیدگاه اسلام به موضوع مواجهه با آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.
ثقفی تصریح کرد:همان طور که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه نظریه پردازی و ارایه یک جامعه الگو مبتنی بر جامعه اسلامی کم کار بوده ایم آنچنان به حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز توجه نداشته ایم.
رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه امروز کشور‌های مدعی غربی نیز شاهد گسترش انحرافات اجتماعی هستند به گونه‌ای که برخی آسیب‌ها در این کشور‌ها شکل هنجاری به خود گرفته اند تصریح کرد: هنجارسازی انحرافات اجتماعی هم، چون هم جنس گرایی و ازدواج با حیوانات از نشانه‌های سقوط تمدن غربی است.
وی با اشاره به اینکه غرب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نسخه‌ها و روش‌های مختلفی را اجرا کرده، اما توفیقی نداشته اند تصریح کرد: با این وجود آن‌ها به دنبال این هستند که نظریات خود را به اسم نظریات علمی به سایر کشور‌ها انتقال دهند. با این وجود کشور‌هایی که عمدتا از دانش ترجمه‌ای استفاده می‌کنند نظریات غربی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را مورد بهره برداری قرار می‌دهند.
ثقفی با بیان اینکه یقینا عدم مواجهه با آسیب‌های اجتماعی در عرصه نظر و عمل یکی از موانع جدی تمدن سازی محسوب می‌شود افزود: ناکارامدی نظرات غربی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با یک نگاه خوشبینانه و از بعد تاریخی، فرهنگی و اقلیمی قابل پیش بینی بوده است در هر حال باید بپذیریم که ما این عرصه را کاملا خالی گذاشته ایم.
رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه آمار‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی زیبنده کشوری که مدعی تمدن سازی نیست افزود: خداوند انبیا و اولیا را به منظور نشان دادن طریق هدایت و جلوگیری از انحرافات فرستاده است با این وجود ما باور داریم که اسلام برای همه آسیب‌های اجتماعی راهکار دارد.
وی افزود: با توجه به راهکار‌های اسلام برای مقابله با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و هم چنین براساس مطالبه رهبر معظم انقلاب در رابطه با پیشگیری از این آسیب‌ها ما سلسله اقداماتی را با همکاری معاونت امور اجتماعی وزارت کشور آغاز کرده ایم که همایش مواجه با آسیب‌های اجتماعی به عنوان اقدام آغازین در همین راستا برگزار می‌شود. با این وجود برنامه‌های دیگری نیز در دست اقدام است.
ثقفی تصریح کرد: همایش مواجه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام توسط دانشگاه شاهد و با مشارکت صمیمانه برخی مراکز آموزشی، تحقیقاتی، حوزوی و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه دانشگاه شاهد از همه دانشمندان و محققین علوم اسلامی برای انجام پژوهش در حوزه آسیب‌های اجتماعی دعوت به عمل آورده و از آن‌ها حمایت می‌کند تصریح کرد: حضور مردم در این عرصه شرط تعیین کننده است.
وی با اشاره به اینکه ششمین جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر معظم انقلاب در حضور سران قوا اردیبهشت ماه برگزار شد که عناوین همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی با توجه به مسائل مطرح شده در این جلسه انتخاب شده اند تصریح کرد: قرار نیست که دانشگاه شاهد به تنهایی در این موضوع ملی که جلسات آن در تراز رهبری و مسئولان نظام برگزار می‌شود ورود پیدا کند.
ثقفی افزود: وقتی این همایش با این درجه از عظمت برگزار می‌شود طبیعی است که با روش‌های عادی نمی‌توانیم در زمینه آسیب‌های اجتماعی توفیق چندانی به دست آوریم با این وجود همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید کار‌های خارق العاده انجام شود.
رئیس دانشگاه شاهد افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این که آسیب‌های اجتماعی بعضا ریشه‌های تاریخی دارند به همین دلیل در بازه زمانی کوتاه مدت قابل حل نیستند و بدون یک حرکت اعتقادی نمی‌توان در این رابطه به موفقیت دست یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه مقابله و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی نیازمند عناصر اعتقادی و حضور آحاد مردم هستیم تصریح کرد: قطعا ورود به این حوزه نیازمند به عنصر ایثارگری است.
ثقفی با بیان اینکه همایش مواجه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام درصدد یافتن راهکار‌های عملیاتی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد: نیرو‌های انقلابی و مومن در دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی کوتاهی کرده اند در هر حال امیدواریم که رهیافت این همایش مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس و قوه قضاییه قرار بگیرد با این وجود بنا داریم که راهکار‌های عملیاتی را از دل کار‌های تحقیقاتی که محققین انجام می‌دهند استخراج کنیم.
رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه وزیر کشور در این همایش حضور پیدا می‌کنند تصریح کرد: البته از دیگر مسئولان عالی رتبه کشور نیز دعوت به عمل آمده که پس از نهایی شدن حضورشان اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ثقفی دانشگاه اسلام دانشگاه شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش که صبح سه شنبه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد دبیر علمی همایش مدیریت ورزشی با رویکرد سلامت سازمانی اظهار کرد: برای این همایش ۴۱۲ مقاله از سوی دانشجویان و اساتید ارسال شده بود که از این تعداد با داوری انجام شده ۳۸۰ مقاله با کیفیت و مطلوبیت مورد پذیرش قرار گرفت.

مهرداد محرم زاده خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد مقالات ارائه شده در این همایش مربوط به دانشجویان ارشد بین اللملی است که عمدتا از کشورهای عراق و سوریه حضور داشتند.

وی گفت: بحث مدیریت ورزشی از رشته های بین رشته ای علوم ورزشی است که در سال های اخیر با گرایش مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر علمی همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل توانمندی منابع انسانی و سوگیری های درست دانشگاه ها را در توسعه رشته مدیریت ورزشی و اقتصاد و تجارت ورزش یادآورشد و بیان کرد: در این زمینه دانشگاه محقق اردبیلی نیز جزو دانشگاه های پیشرو کشور در توسعه و گسترش رشته های ورزشی است.

محرم زاده افزود: در برگزاری این رویداد از ظرفیت انجمن مدیریت ورزشی ایران استفاده کردیم و شاخه استانی این انجمن فعالیت خوبی را انجام داده و در سال گذشته موفق شدیم در ارزیابی های انجام شده جزو انجمن های موفق معرفی شویم.

وی تصریح کرد: این انجمن اقدام به فعالیت های علمی، تحقیقاتی، چاپ نشریه به زبان های بین المللی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ... کرده تا دانشجویان و محققان علوم ورزشی بتوانند از بسترهای فراهم شده انجمن مدیریت ورزشی بهره بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: سال گذشته اولین همایش مدیریت ورزشی را به صورت ملی برگزار کردیم و امسال این همایش در سطح بین المللی و با حضور دو چهره علمی دانشگاهی از کشور عراق و استرالیا در حال برگزاری است که امیدواریم از نتایج این رویداد که با استقبال دانشجویان خارجی دانشگاه محقق اردبیلی روبرو شده بهره لازم و کافی برده شود.

در این همایش از مقالات برتر در قالب پنل های برگزار شده و پوستر رونمایی شده و از برترین های این همایش با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 6099132

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد