Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه شاهد گفت: نخستین همایش ملی مواجه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با محوریت این دانشگاه و با سخنرانی وزیر کشور سه شنبه 26 تیر ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو ثقفی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام گفت: این همایش با موضوع مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و در دو بخش پیشگیری و تقابل سه شنبه 26 تیر ماه با سخنرانی وزیر کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجه تمایز اولین همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با دیگر همایش‌های مشابه در این است که در این همایش با نگاه دینی و از دیدگاه اسلام به موضوع مواجهه با آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.
ثقفی تصریح کرد:همان طور که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه نظریه پردازی و ارایه یک جامعه الگو مبتنی بر جامعه اسلامی کم کار بوده ایم آنچنان به حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز توجه نداشته ایم.
رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه امروز کشور‌های مدعی غربی نیز شاهد گسترش انحرافات اجتماعی هستند به گونه‌ای که برخی آسیب‌ها در این کشور‌ها شکل هنجاری به خود گرفته اند تصریح کرد: هنجارسازی انحرافات اجتماعی هم، چون هم جنس گرایی و ازدواج با حیوانات از نشانه‌های سقوط تمدن غربی است.
وی با اشاره به اینکه غرب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نسخه‌ها و روش‌های مختلفی را اجرا کرده، اما توفیقی نداشته اند تصریح کرد: با این وجود آن‌ها به دنبال این هستند که نظریات خود را به اسم نظریات علمی به سایر کشور‌ها انتقال دهند. با این وجود کشور‌هایی که عمدتا از دانش ترجمه‌ای استفاده می‌کنند نظریات غربی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را مورد بهره برداری قرار می‌دهند.
ثقفی با بیان اینکه یقینا عدم مواجهه با آسیب‌های اجتماعی در عرصه نظر و عمل یکی از موانع جدی تمدن سازی محسوب می‌شود افزود: ناکارامدی نظرات غربی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با یک نگاه خوشبینانه و از بعد تاریخی، فرهنگی و اقلیمی قابل پیش بینی بوده است در هر حال باید بپذیریم که ما این عرصه را کاملا خالی گذاشته ایم.
رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه آمار‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی زیبنده کشوری که مدعی تمدن سازی نیست افزود: خداوند انبیا و اولیا را به منظور نشان دادن طریق هدایت و جلوگیری از انحرافات فرستاده است با این وجود ما باور داریم که اسلام برای همه آسیب‌های اجتماعی راهکار دارد.
وی افزود: با توجه به راهکار‌های اسلام برای مقابله با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و هم چنین براساس مطالبه رهبر معظم انقلاب در رابطه با پیشگیری از این آسیب‌ها ما سلسله اقداماتی را با همکاری معاونت امور اجتماعی وزارت کشور آغاز کرده ایم که همایش مواجه با آسیب‌های اجتماعی به عنوان اقدام آغازین در همین راستا برگزار می‌شود. با این وجود برنامه‌های دیگری نیز در دست اقدام است.
ثقفی تصریح کرد: همایش مواجه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام توسط دانشگاه شاهد و با مشارکت صمیمانه برخی مراکز آموزشی، تحقیقاتی، حوزوی و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه دانشگاه شاهد از همه دانشمندان و محققین علوم اسلامی برای انجام پژوهش در حوزه آسیب‌های اجتماعی دعوت به عمل آورده و از آن‌ها حمایت می‌کند تصریح کرد: حضور مردم در این عرصه شرط تعیین کننده است.
وی با اشاره به اینکه ششمین جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر معظم انقلاب در حضور سران قوا اردیبهشت ماه برگزار شد که عناوین همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی با توجه به مسائل مطرح شده در این جلسه انتخاب شده اند تصریح کرد: قرار نیست که دانشگاه شاهد به تنهایی در این موضوع ملی که جلسات آن در تراز رهبری و مسئولان نظام برگزار می‌شود ورود پیدا کند.
ثقفی افزود: وقتی این همایش با این درجه از عظمت برگزار می‌شود طبیعی است که با روش‌های عادی نمی‌توانیم در زمینه آسیب‌های اجتماعی توفیق چندانی به دست آوریم با این وجود همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید کار‌های خارق العاده انجام شود.
رئیس دانشگاه شاهد افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این که آسیب‌های اجتماعی بعضا ریشه‌های تاریخی دارند به همین دلیل در بازه زمانی کوتاه مدت قابل حل نیستند و بدون یک حرکت اعتقادی نمی‌توان در این رابطه به موفقیت دست یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه مقابله و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی نیازمند عناصر اعتقادی و حضور آحاد مردم هستیم تصریح کرد: قطعا ورود به این حوزه نیازمند به عنصر ایثارگری است.
ثقفی با بیان اینکه همایش مواجه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام درصدد یافتن راهکار‌های عملیاتی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد: نیرو‌های انقلابی و مومن در دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی کوتاهی کرده اند در هر حال امیدواریم که رهیافت این همایش مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس و قوه قضاییه قرار بگیرد با این وجود بنا داریم که راهکار‌های عملیاتی را از دل کار‌های تحقیقاتی که محققین انجام می‌دهند استخراج کنیم.
رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه وزیر کشور در این همایش حضور پیدا می‌کنند تصریح کرد: البته از دیگر مسئولان عالی رتبه کشور نیز دعوت به عمل آمده که پس از نهایی شدن حضورشان اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ثقفی دانشگاه اسلام دانشگاه شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی، اواخر اردیبهشت ماه امسال، با هدف تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها بین دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، در دانشگاه تربیت‌مدرس، برگزار می‌شود.

این همایش سه روزه که از ۲۶ اردیبهشت ماه، به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود، از یک سو بررسی تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی را مد نظر دارد.

در این رویداد بین المللی موضوعات آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی‌شناختی، زبان‌شناسی شناختی، شناخت‌اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب‌شناختی، علوم اعصاب‌شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدل‌سازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز رایانه و فناوری عصبی، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برگزاری این همایش می‌تواند در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا به صورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه، تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مدت برپایی این همایش، غرفه‌هایی در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود