Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-02@03:36:22 GMT

خانواده، از مهم‌ترین علل کاهش خشونت در جامعه

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۸۹۶۷

به گزارش وانانیوز، 

«مهدی نوری» در گفت‌وگویی افزود: یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی تربیت افراد جامعه، خانواده است، چون هسته اولیه شخصیتی هر فرد در خانواده شکل خواهد گرفت که تأثیر زیادی بر خشونت و نزاع در خراسان‌شمالی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش آیا پدر و مادرهای خشن نقشی در تربیت افراد خشن دارند، ادامه داد: کودک پیش از ورود به مدرسه تمام الگوگیری‌های خود را از خانواده دریافت می‌کند و حتی این افراد نحوه صحبت کردن خود را از والدین خود یاد می‌گیرند در نتیجه خانواده در شکل‌گیری رفتار اجتماعی کودک تأثیر زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری اظهار کرد: هیچ خانواده‌ای بدون دعوا نیست اما اگر اعضای خانواده به یکدیگر احترام بگذارند، کودکان را از فضاهای خشن دور کنند یا حتی خانواده‌ها علت دعوا را آگاهانه و کامل برای کودک توضیح دهند و بیان کنند که دیگر تمام شده است کودک راحت‌تر از ذهن خود پاک می‌کند و اگر این کار صورت نگیرد، آن اتفاق سالیان سال همراه کودک خواهد بود.

وی با اشاره به موقعیت زمانی و مکانی گفت: خشونت و نزاع در شهر بجنورد با شهر شیروان متفاوت است، که دلایلی هم‌چون فرهنگ خانواده‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و این امر نیز بر روی این آسیب اجتماعی تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: خانواده تأثیر زیادی بر خشونت و نزاع در جامعه دارد اما آن تنها دلیل نیست و عوامل متعددی وجود دارد که با مطالعه بر روی آن‌ها می‌توان به این آسیب اجتماعی و عواملش آگاه شد.

وی افزود: در بازه‌های سنی متفاوت فرد تحت‌تأثیر عوامل مختلفی می‌تواند باشد، به‌عنوان مثال در جوانی و نوجوانی بیشتر دوستان بر روی فرد تأثیر دارند تا خانواده.

نوری یادآور شد: یک فاکتور به تنهایی برای بیان علت کافی نیست و باید تمام عوامل را مورد بررسی قرار داد اما خانواده مهم‌ترین عامل در تربیت اجتماعی افراد است.

انتهای پیام

 

 

 

منبع: وانا

کلیدواژه: خانواده خشونت منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛  رئیس کل دادگستری استان گیلان در دیدار با محمد دوستار سرپرست دانشگاه  گیلان با تبریک روز معلم و قدردانی از جایگاه و شان رفیع معلم، استاد  و اهمیت علم آموزی گفت: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گیرد و از  هرگونه دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه‌ها اجتناب شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه دانشگاه باید با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه موثر باشد، افزود: دادگستری گیلان این آمادگی و توانایی را دارد که در کنار پژوهش‌های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم کند و انتظار می‌رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند.
در ادامه این دیدار تفاهم نامه همکاری بین دادگستری  و دانشگاه گیلان برای ارتقای سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی امضا شد. 

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟