Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش دام‌های سبک در استان کردستان توجیه اقتصادی لازم را دارد.

به گزارش ایسنا، خالد جعفری در نشست ‌مسئولین سازمان اقتصادی کوثر با سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد: توجیه اقتصادی سرمایه گذاری در دام های سبک استان وجود دارد و نظر به تولید مقدار مناسب علوفه استان و بهره گرفتن از دام‌های پر تولید و چند قلوزا می‌تواند نقطه بسیار مثبت در زمینه افزایش تولید گوشت قرمز و پرورش دام سبک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آمادگی لازم را برای تاسیس یک سایت دام سبک( گوسفند) با همکاری ما بین داریم.

جعفری در ادامه افزود: 35 مرکز فعال جمع آوری شیر خام، وجود 11 کارخانه فعال فرآوری مواد لبنی پاستوریزه، وجود 8 کارخانه فعال تولید خوراک دام در سطح استان، شرایط لازم برای پرورش دام را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اساس دامداری تغذیه است، اضافه کرد: تولید نباتات علوفه ای در استان انجام می‌شود و با اصلاح نژاد دام‌های منطقه به خصوص در دام سبک می‌‌تواند از پتانسیل های موجود برای توسعه دامداری باشد‌.

جعفری با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم و برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مهیاست، تصریح کرد: خوشبختانه کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان به منظور افزایش اشتغال و تولید، پای کار هستند‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: توسعه گاو سمینتال به لحاظ آدابته شدن با منطقه و گوشتی شیری بودن آن باعث تولید گوشت قرمز بیشتر در کشور خواهد شد و چندین فاز در شهرستان‌های بیجار، قروه و مریوان در دست احداث است.

وی بیان کرد:  چشم انداز آینده پرورش دام‌های سنگین به دلیل تولید علوفه در استان‌هایی مانند کردستان است‌.

جعفری با تاکید بر اینکه آینده گاوداری کشور در استان‌هایی که کشت علوفه کافی دارند، متمرکز خواهد شد، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، استان کردستان بسیار مناسب برای توسعه گاو نژاد سمینتال بوده که از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان حوزه شیلات را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: با توجه به وجود سدهای متعدد در استان، منابع آبی کافی و مشارکت مردم پتانسیل خوبی برای تولید ماهی به روش‌های مختلف مانند پرورش ماهی در قفس مهیاست.

وی گفت: امسال 4/4 میلیون قطعه بچه ماهی به منظور افزایش درآمد مردم و تولید در قالب تعاونی‌های صیادی در سدهای قابل پرورش ماهی رها سازی شده است‌.

جعفری خاطرنشان کرد: در بحث زراعت و باغبانی هم در حال حاضر بیش از  17 هزار هکتارآبیاری تحت فشار، نوارتیپ و قطره‌ای در دست اقدام داریم که این عرصه به شدت مستعد توسعه باغات و اجرای سیاست‌های باغبانی و تولید نهال است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دام منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم