Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - چونیت چاکر قاضی دیدار انگلیس - کرواسی در مسابقه نیمه نهایی جام جهانی است.

به گزارش وبسایت نود، فیفا، چونیت چاکر را به عنوان داور دیدار نیمه نهایی انگلیس - کرواسی انتخاب کرده است. این داور 41 ساله ترک در سال های اخیر بسیار مورد توجه یوفا و فیفا بوده و نیمه نهایی های مختلفی را سوت زده و حالا این بار هم یک نیمه نهایی مهم دیگر به چاکر سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، نگاهی داریم به این داور ترکیه ای.

چاکر جام جهانی 2014 را با سه بازی به پایان رساند و در این جام هم سه بازی قضاوت می کند. او فعلاً دو بازی را سوت زده و با احتساب نیمه نهایی دوم جام 21، به سه بازی در جام 2018 می رسد.

چاکر سال 1976 در استانبول متولد شد، او در سال 2001 وارد عرصه فوتبال و داوری شد، از آن زمان 170 بازی را در لیگ ترکیه سوت زده شامل پنج قضاوت در بازی حساس فنرباغچه - گالاتاسرای. او 12 سال است که در لیست فیفا حضور دارد و از سال 2010 در لیست داوران الیت یوفا قرار گرفته است. چاکر داور چهارم دیدار فینال یورو 2012 بود، در سال 2015، دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا را سوت زد. 4 سال قبل هم نیمه نهایی آرژانتین - هلند در جام جهانی توسط همین داور قضاوت شد.

اتفاقات بحث برانگیز

چاکر داور آخرین بازیِ سرآلکس فرگوسن در لیگ قهرمانان بود. حتماً بازی منچستریونایتد - رئال مادرید را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در فصل 2012-2013 به یاد دارید که این داور ترکیه ای طی تصمیمی بحث برانگیز نانی را از زمین اخراج کرد و در نهایت یونایتد ده نفره بازی را از دست داد. آن تصمیم چاکر، فرگوسن را به شدت خشمگین کرد.

فرگوسن بعد از آن مسابقه، ترجیح داد که در کنفرانس خبری شرکت نکند و حتی جریمه شد. او به تصمیم داور باور نداشت و این را هم اعلام کرد. جالب تر این که پیش از مسابقه هم، فرگوسن به اعضای کادرفنی اش گفته بود که ترس این را دارد که سابقه چاکر در اخراج بازیکنان تیم های انگلیسی در گذشته، کار دست او و تیمش دهد که همین اتفاق هم افتاد. اما فرگوسن اشتباه نکرده بود!

چاکر سابقه اخراج سه بازیکن انگلیسی را در گذشته دارد. جان تری، جرارد و گری کیهیل. تری در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا در سال 2012، از سوی چاکر اخراج شد و بازی فینال را از دست داد. کیهیل هم در فینال جام باشگاه های جهان 2012، توسط چاکر اخراج شد. جرارد هم در یک مسابقه ملی از زمین بازی بیرون رفت. در عین حال او سابقه اخراج بالوتلی را هم دارد، زمانی که این مهاجم ایتالیایی برای تیم انگلیسی منچسترسیتی بازی میکرد.

سابقه برای انگلیسی ها

چاکر تاکنون 5 بار برای تیم ملی انگلیس سوت زده که هیچ کدام شان در بازی های تورنمنت های معتبر نبوده است. البته هر زمان چاکر داور انگلیسی ها بود، ان ها شکست نخورده اند. آخرین بار چاکر داور دیدار انگلیس - اسکاتلند در دور مقدماتی جام جهانی 2018 بود. در چهار مسابقه دیگری که انگلیس با قضاوت این داور ترک به میدان رفته، دو برد و دو تساوی نصیب آن ها شده است. شاید مهمترین اتفاقات در این 4 مسابقه، تساوی 1-1 مقابل اکراین در دور مقدماتی جام جهانی 2014 باشد که در آن بازی چاکر یک پنالتی دقیقه آخری برای انگلیس گرفت ولی استیون جرارد هم از زمین اخراج کرد.

آمار در جام جهانی 2018

چاکر در این جام، دو بار تاکنون قضاوت کرده است؛ بازی اول، مسابقه ایران - مراکش بود که صحنه خاصی نداشت. مسابقه دوم آرژانتین - نیجریه بود که اتفاقاً بحث برانگیز هم شد، اگرچه او یک پنالتی در آن مسابقه برای نیجریه گرفت ولی سبزپوشان احساس می کردند داور در صحنه مشکوک دوم، به نفع آن ها کار نکرده و دچار اشتباه شده است. در یک صحنه برخورد توپ به دست روخو باعث شد داور از VAR هم کمک بگیرد ولی در نهایت تصمیم گرفت پنالتی اعلام نکند. در مجموع او در این دو مسابقه، 9 کارت زرد هم نشان داد.

1878

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی کرواسی انگلیس اختصاصی ترکیه فیفا یوفا ویژه جام جهانی 2018 روسیه نیمه نهایی جام جهانی 2018 جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد

تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۷:۴۵ و در ورزشگاه شهدای مس رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان دو نیمه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و مس موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود شاگردان نویدکیا به پایان رسید.

ترکیب مس: حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان (۷۳ - عرفان شهریاری)، سعید واسعی، محمدمهدی محبی (۱۰۷ - محمد اکبری) و سجاد شهباززاده.

ترکیب پیکان: محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی (۷۵- امیرحسین صدقی)، ایمان اکبری، علی‌اصغر صادقی، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست و امیر شهیم.

تیم فوتبال مس بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۴ سجاد شهباززاده در موقعیت گلزنی قرار گرفت، اما دیناروند به خوبی مانع از باز شدن دروازه پیکان شد. پس از آن بازیکنان هر دو تیم بیشتر در میانه‌های زمین توپ را به گردش در می‌آوردند.

جلال‌الدین علی محمدی روی پاس سعید واسعی در دقیقه ۳۲ با ضربه پای راست دروازه دیناروند را باز کرد و گل اول بازی به نام او و تیم مس به ثبت رسید.

در نهایت این بازی در نیمه اول با یک گل خاتمه یافت.

در شروع نیمه دوم تیم پیکان خیلی زود به بازی برگشت و ابوالفضل زمانی موفق شد روی پاس در عرض احمدی و روی غفلت مدافعان مس توپ را وارد دروازه کند تا حساب کار یک بر یک شود. تیم مس موقعیت‌های زیادی را در نیمه دوم از دست داد و هیچکدام از توپ‌های شاگردان محرم نویدکیا به تور دروازه پیکان نچسبید تا برنده بازی در وقت‌های اضافه شناخته شود.

در وقت‌های اضافه موقعیت‌های دو تیم به خصوص مس رفسنجان حاصلی به همراه نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد و تیم مس رفسنجان موفق شد با نتیجه ۵ بر ۴ پیکان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. همچنین با این پیروزی، روند شکست ناپذیری محرم نویدکیا همراه با تیم مس حفظ شد.

منبع: مهر

tags # فوتبال سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • خلاصه بازی اودینزه ۱ - آاس رم ۲
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)