Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@18:05:05 GMT

این افراد تحت هیچ شرایطی هندوانه نخورند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۸۵۸۶

هندوانه میوه ای دلچسب است که در فصل تابستان و برای خنک شدن و تامین آب مورد نیاز بدن استفاده می شود. هندوانه سرشار از ویتامین های مختلف است که به دلیل بعضی از خواصی که دارد بعضی از افراد نباید به مقدار زیاد هندوانه بخورند، این مقاله را بخوانید تا بدانید که این افراد نباید هندوانه بخورند!

این افراد هندوانه نباید هندوانه بخورند!

هندوانه فاقد چربی است و در هر پیمانه فقط ۴۰ کالری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر خواص هندوانه می‌توان به مقادیر بالای پتاسیم و لیکوپِن اشاره کرد. لیکوپِن یک ماده مغذی گیاهی است که بویژه در میوه‌ها و سبزیجات قرمز مانند هندوانه و گوجه یافت می‌شود.

این ماده مغذی علاوه‌بر حفظ سلامت قلب و استخوان‌ها در پیشگیری از سرطان پروستات نیز مؤثر است. هرچه هندوانه رسیده‌تر و قرمزتر باشد، لیکوپِن بیشتری خواهد داشت. به‌طورکلی هر دو پیمانه از این میوه حاوی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلی‌گرم لیکوپِن است.

اما با همه این خواص، زیاده‌روی در خوردن هندوانه می‌تواند عارضه‌ساز باشد. این زیاده‌روی درصورتی‌که هر روز تکرار شود، می‌تواند به انباشتگی پتاسیم و لیکوپِن در بدن بینجامد. مصرف بیش از ۳۰ میلی‌گرم لیکوپِن در روز با علائمی از قبیل تهوع، اسهال، دیرهضمی و نفخ همراه خواهد بود.

کسانی نیز که پتاسیم خون‌شان بالاست، بهتر است بیشتر از یک پیمانه هندوانه در روز مصرف نکنند (هر پیمانه هندوانه کمتر از ۱۴۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد). عوارض پتاسیم بالا در خون عبارت‌اند از :ضربان نامنظم قلب، سایر مشکلات قلبی‌عروقی و کاهش کنترل عضلانی. همچنین دیابتی‌های دقت داشته باشند قند هندوانه به‌رغم این‌که از نوع طبیعی است باز هم نسبتا بالاست و باید با احتیاط مصرف شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویتامین سبزیجات سلامت سرطان پروستات مشکلات قند سبزیجات سرطان پروستات قلب قند ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان بارندگی‌های لرستان تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در قالب سامانه بارشی اخیر، اظهار داشت: میزان این بارش‌ها در خرم‌آباد چهار میلی‌متر، بروجرد ۹.۹ میلی‌متر، کوهدشت چهار میلی‌متر، پلدختر ۲.۴ میلی‌متر، دورود ۲.۱ میلی‌متر و الشتر ۱۷.۵ میلی‌متر بوده است.

وی میزان بارش‌ها در نورآباد را ۱۳.۴ میلی‌متر، رومشکان ۱۲.۴ میلی‌متر، چگنی ۳.۸ میلی‌متر، «ایمان آباد» ۱.۳ میلی‌متر، «سیلاخور» چهار میلی‌متر، «ریمله» ۱۲.۵ میلی‌متر و «شول آباد» ۳.۸ میلی‌متر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان میانگین بارش‌ها تا این لحظه در استان را ۵.۷ میلی‌متر عنوان کرد.

کد خبر 6098092

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • خودروی مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • حلالی: استقلال اصلا به دنبال فوتبال زیبا نبود!
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین