Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر صبح امروز چهارشنبه در جمع تعدادی از فعالان واحدهای تولیدی و منتخبین علمی، فرهنگی و ورزشی شهرستان ملکان افزود: متاسفانه قطعی های بدون برنامه برق باعث صدمه وارد شدن به واحدهای تولیدی و خدماتی استان شده و هر روز در سطح تبریز تعدادی از شهروندان در آسانسورها گیر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بر تربیت علمی همراه با مسئولیت پذیری نسل جوان و نوجوان کشور در مدارس و دانشگاهها تاکید کرد و گفت: باعث تاسف است که یک تحصیل کرده دانشگاهی سواد نوشتن یک درخواست معمولی را هم ندارد.

شهرتی فر بر تقویت وحدت و انسجام ملی و هم افزایی در شرایط دشمنی استکبار جهانی در کشور تاکید کرد و گفت: هر کس در جهت تضعیف روحیه و انسجام ملی تلاش کند آب در آسیاب دشمن ریخته است.

ضرورت تشکیل سازمان های مردم نهاد در ملکان

وی از آحاد مردم و بخصوص نخبگان استان در جهت بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای لازم و رفع موانع  به همکاری با مجموعه مدیریت استان دعوت کرد و افزود: مدیریت استان با گوش شنوا آماده شنیدن مشکلات مردم و رفع آنها است.

شهرتی فر در ادامه سخنان خود با توجه به موقعیت جغرافیای و پتانسیل شهرستان ملکان بر ایجاد مراکز صنایع تبدیلی تاکید کرد و خواستار تشکیل سازمان های مردم نهاد در این شهرستان شد.

وی همچنین در پاسخ به سخنان فرماندار ملکان در خصوص نرخ بالای بیکاری جوانان در شهرستان ملکان با اشاره به شرایط اقتصادی منطقه آن را واقع بینانه ندانست.

رتبه دوم ملکان در آمار بالای تعداد بیکاران

در ادامه همایش فرماندار ملکان نیز ضمن اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان ملکان از نرخ بالای بیکاری جوانان تحصیل کرده در این شهرستان اظهار تاسف کرد.

محمدباقر خانی افزود: بر اساس امارها شهرستان ملکان با داشتن ۸۰۰۰ بیکار بعد از هشترود مقام دوم استان را دارد و این باعث تاسف است.

وی در عین حال شهرستان ملکان را به لحاظ وجود مزارع کشاورزی و باغات انگور و صنعت دام و طیور از شهرستان های پیشتاز استان دانست.

 وی گفت: شهرستان ملکان با دارا بودن ۱۹ واحد مرغ گوشتی و تخم گذار در استان و حتی کشور نمونه است و از این حیث مقام چهارمی استان را دارد.

فرماندار ملکان با اشاره به وجود ۲۲ هزار هکتار مزارع و باغات از تولید ۳۰۰ هزار تن انگور در ۱۱ هزار هکتار از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد انگور تولیدی شهرستان ملکان بصورت کشمش به کشورهای اروپایی و عربی صادر می شود.

رتبه سوم ملکان در تولید انگور کشور

وی افزود: شهرستان ملکان از لحاظ تولید انگور مقام نخست استان و مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

خانی در ادامه از رفع مشکلات تصفیه خانه ملکان خبر داد و گفت: با بهره  برداری از شبکه فاضلاب ملکان ۷۰ درصد مشکلات شهرداری ملکان و روستاهای همجوار رفع خواهد شد.

وی همچنین از کاهش آمار کشته های سوانح جاده ای در ملکان خبر داد و گفت: در سال ۹۴ تعداد کشته های سوانح و حوادث جاده ای در ملکان ۳۷ مورد بود که با اصلاح و تعریض ۲۵ پل حادثه خیز روستایی این آمار در سال ۹۶ به تعداد ۹ کشته کاهش یافته است و امیدواریم روزی به صفر برسد.

فرماندار ملکان در ادامه از گازرسانی به آخرین روستای شهرستان ملکان خبر داد و گفت با بهره برداری از عملیات گازرسانی به روستای باباقاضی جشن سبز گاز در هفته دولت در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی آزاد راه ملکان به مراغه و هشترود خبر داد و گفت این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر و با ۳۸۸ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا می باشد.

در پایان این جلسه تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و منتخبین علمی و ورزشی شهرستان ملکن به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

کد خبر 4343734

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی ملکان بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان شهرکرد بیرجند مشهد یاسوج خطبه های نماز جمعه آتش سوزی شیراز سانحه تصادف خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر ظهر یکشنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به صدور انقلاب به عنوان یکی از اهداف امام خمینی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب انسانیت و آزادی است و دفاع دانشجویان مظلوم از مردم فلسطین حاصل این دستاورد است و در سال‌های آینده نیز چنین انسان‌هایی که حق را درک کرده و به سمت آن حرکت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به قیام امام عصر برای بیداری انسان‌ها ادامه داد: امام عصر برای اتحاد بین انسان‌های آزاد با هدف نابودی نظام استکبار و نابودی کسانی که ظلم می‌کنند، قیام خواهد کرد.

وی محدودیت علم و اطلاعات را از انواع استکبار دانست و افزود: آنها تصور می‌کنند که با ظلم، ایجاد رسانه‌ها و نظام‌های جدید می‌توانند افکار مردم را آلوده کرده و رفتار مردم را تغییر دهند.

مهدوی اطهر با اشاره به هزینه‌های بسیار و ایجاد دیپلماسی‌های عمومی از طرف استکبارگران گفت: مستکبران نمی‌دانند فطرت مردم بر اساس فطرت الهی است که به طور حتم بیدار خواهند شد.

وی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از عده‌ای دانشجو و غیردانشجوی ساختارشکن حمایت می‌کردند، کجا هستند که بیداری دانشجویان عالم و حمایت آنها از فلسطینیان را مشاهده کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: تفاوت مؤمن و غیرمومن در عمل و شجاعت اوست و به طور حتم روزی خواهد رسید که شاهد ظهور امام عصر و تحقق اهداف شهدا باشیم.

حجت الاسلام مهدوی اطهر تاکید کرد: امنیت، بیداری و زندگی خود را مرهون شهدا هستیم و کسی که از انسانی دفاع نکند و انسانیت را نفهمد و دیگران را برده خود کند، از انسانیت خارج است.

وی با اشاره به ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای افزود: باید با ایجاد موج، امر به معروف را در سطح بین‌المللی انجام داده و وظیفه خود در برابر معروف‌ها و منکرهای عالم به درستی انجام دهیم و نباید مانند عاشورا در قبال انحرافات سکوت کرد.

هسته‌های دانشجویی صدای خود را به گوش جهانیان برسانند

رئیس دانشگاه اراک نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت واکنش انسان‌ها به نسل‌کشی در غزه گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در پاسخ به مطالبه حقوق خود مورد تجاوز و وحشیگری قرار می‌گیرند و اساتید باید با تبیین درست، دانشجویان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

مجتبی ذوالفقاری با تاکید بر اینکه هسته‌های دانشجویی باید صدای خود را به جهانیان برسانند، ادامه داد: باید ذات وحشی، سفاک، کودک‌کش و بی‌ریشه اسرائیل برای جهان روشن شود.

وی تاکید کرد: باید همانگونه که دانشجویان آمریکایی با وجود دستگیری توسط پلیس از هر فرصتی برای اعتراض استفاده می‌کنند، این گفتمان در دانشجویان ایرانی هم شکل گیرد.

کد خبر 6091190

دیگر خبرها

  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای