Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:44:38 GMT

مدارس متوسطه دوم سمپاد هیأت امنایی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۵۱۹۹

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان در خصوص وضعیت مدارس متوسطه دوم استعداد‌های درخشان در سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: مدارس متوسطه دوم سمپاد، هیأت امنایی شدند و این موضوع از مهر ماه امسال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمام تصمیمات، خودِ محتوای تصمیم یک موضوع است و نحوه اجرا، موضوع دیگری است، ادامه داد: وظیفه‌مان است که تصمیم هیأت امنایی شدن مدارس متوسطه دوم سمپاد را به نحو احسن اجرا کنیم تا نه از اهداف این مدارس دور شویم و نه اینکه به مردم فشار مالی وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم دستورالعمل هیأت امنایی شدن مدارس سمپاد متوسطه دوم تا اواخر مرداد ماه تهیه شود، توضیح داد: این وظیفه ما هست که بتوانیم دستورالعمل‌هایی را تهیه کنیم که در هیأت امنایی شدن، فشاری به مردم وارد نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد مدارس متوسطه دوم سمپاد کاهش پیدا می‌کند؟»، گفت: هنوز کاهش پیدا نکرده است و تعداد همان بیش از ۳۰۰ مدرسه است، ولی ما در کل نباید تعداد مدارس‌مان در همه جا کاهش پیدا کند بلکه باید تنوع و پخش دانش‌آموزی را درست کنیم.

مهاجرانی اضافه کرد: جمعیت دانش‌آموزی ما خیلی زیاد نیست مثلاً در تهران ۱۵۰۰ نفر در مدارس متوسطه دوم سمپاد جذب می‌شوند و این نشان می‌دهد خارج استاندارد نیستیم، ولی روی کیفیت بخشی مدارس تأکید داریم.

وی با بیان اینکه نتایج آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعداد‌های درخشان طی چند روز آینده اعلام می‌شود، اظهار کرد: در این آزمون ۸ هزار دانش‌آموز پذیرفته می‌شوند.

فارس

                  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس استعداد‌های درخشان از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه که توسط سازمان ملی استعداد‌های درخشان و همچنین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برپا خواهد شد حدود ۳۰۰ طرح و پژوهش از دانش‌آموزان مدارس استعداد‌های درخشان سراسر کشور حضور دارد. 

این نمایشگاه امکان گفتگو پیرامون طرح‌ها و پژوهش‌ها را برای دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و برگزارکنندگان نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر آماده پذیرایی از بازدید‌کنندگان هستند. 

این نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب بالاتر از بلوار کشاورز تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش