Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو ابراهیمی نیا گفت: مشکل اصلی دوره قبلی این بود که زیرساخت مناسبی وجود نداشت مدیریت اتاق اصناف ایران یک نفر بود و اگر یک نفر در راس باشد مثل اینکه قاضی، متهم و مدعی یک نفر باشد.

 

 

 

 

 

وحید بلالی خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بیشتر از چهل روز از انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران می گذرد، و منتخبان جدید انتخاب شده اند، طبق قانون وزارت صنعت باید انتخابات داخلی برگزار کرده تا تکلیف هیئت رئیسه جدید اتاق اصناف تهران مشخص شود، اما با گذشت چهل روز هنوز اتفاقی انجام نشده است، با توجه به شرایط حساس بازار باید سریعا این کار انجام گرفته تا تکلیف اصناف مشخص شده و اتحادیه ها بتوانند به صورت قانونی مشکلات خود را حل کنند، برگزاری انتخابات داخلی خواسته ای که حتی رئیس مجلس از وزارت صنعت درخواست کرده تا آن را انجام دهند، به همین بهانه و  جهت بررسی شرایط بازار گفتگویی تفصیلی را با سه تن از منتخبان اصلی هیئت رئیسه اتاق اصناف انجام دهیم که در زیر می آید:

خسرو ابراهیمی نیا نفر سوم منتخب هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران درباره عملکرد چهار سال گذشته گفت: اتاق اصناف تهران چهار سال بعد از اینکه ادغام شد در دو مرحله توزیعی تولیدی با محوریت خاصی تشکیل شد در این چهار سال اتفاق بزرگ این بود که دو تشکیلات موازی را با دو ساختار مجزا در هم ادغام شدند ۷۱ اتحادیه و ۶۵ اتحادیه با هم هماهنگ شدند، اتاق اصناف تهران با یک آرامش بسیار خوب این دو مجموعه را ادغام کرد محوریت فکری با نظر اتحادیه‌ها صورت گرفت، اما به نظر می‌رسد در بینش‌های جدید مقام معظم رهبری و دولت، اصناف توانستند خود را هماهنگ کنند با رهنمود‌های رهبری ما خوشحال هستیم که اصناف توانستند در جهت منویات رهبری حرکت کنند و تولیدات داخلی امروز در وضع مناسبی قرار دارند، اتاق اصناف مسئولیت اداره همه واحد‌های صنفی شهر تهران را دارد برنامه‌های اتاق تهران برای مابقی اتاق‌های کشور بسیار تاثیرپذیر  و رهنمود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

ابراهیمی نیا ادامه داد: بیشترین محوریت را در این دوره برای آموزش گذاشتند، بسیاری از قوانین در تولید کننده ها برای بازرسی وجود دارد مانند بهداشت کار، آب های زیرزمینی و ده ها مسائل دیگر را در این دوره به روز کردیم که اگر این آموزش ها داده نشود اصناف دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد.آموزش ها به سه بخش عمومی، تخصصی و فوق تخصصی تقسیم می شوند و این آموزش ها به کارفرما و کارگر امنیت بیشتری می دهد، در بخش توزیعی هم با برنامه ریزی با دانشگاه مختلف اصناف را به مراکز دانشگاهی وصل کردیم تا در موج تکنولوژی غرق نشوند و به روز شوند، برنامه ریزی آینده ما این است که ارتباط بیشتری با وزارت کار و مراکز آموزشی داشته باشیم.در بحث قراردادهای کار و بیمه تامین اجتماعی هم قدم‌های بسیار مناسبی برداشته شد، مطمئن هستیم با برنامه ریزی هایی که در دوره قبل و این دوره انجام گرفت شاهد یک تحول ویژه باشیم.

نفر سوم منتخب هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران با بیان اینکه قبول ندارم که در گذشته سیاسی کاری در اتاق اصناف ایران انجام گرفت افزود: مشکل اصلی دوره قبلی این بود که زیرساخت مناسبی وجود نداشت و تا زیرساخت درست نشود کارها به درستی پیش نخواهد رفت.مدیریت اتاق اصناف ایران یک نفر بود و اگر یک نفر در راس باشد مثل اینکه قاضی، متهم و مدعی یک نفر باشد. اتاق اصناف تهران باید مجزا از اتاق ایران باشد.

ابراهیمی نیا تصریح کرد: نباید تفکر یک نفر در اصناف در تصمیم سازی دولت معیار باشد و باید با خردجمعی و استفاده از تجارب صنفی اشتباهات به حداقل برسد. اگر دو تیم باشند آسیب پذیری را در اجرا بسیار کمتر می کنند.

رئیس اتحادیه تالار پذیرایی در ادامه گفت: در اتاق اصناف ایران در بحث پایه ریزی سیاست های کلان انجام نمی شد و حتی یک جلسه هم با اتاق اصناف تهران درباره سیاست گذاری مسائل کلان انجام نپذیرفت، امیدوارم با کمک وزیر صنعت شرایطی پیش بیاید که مدیریت دو اتاق تهران و ایران با هم جدا شوند و با هم افزایی کارها را پیش ببرند این تجربه موفقی بود که در اتاق بازرگانی تهران و ایران نیز اتفاق افتاد و باعث هم افزایی شد.

خسرو ابراهیمی نیا تشریح کرد: شنیده ها این است که تمایل بدنه بعضی از سازمان ها این است که آقای فاضلی در راس بماند، بنده به شخصیت مردمی آقای شریعتمداری اعتقاد داشته و ایشان را فردی قانونمند می دانم و مطمئن هستم ایشان به عنوان شخصی که پیرو ولایت است رای اصناف را قبول دارد.

ابراهیمی نیا درباره نامه وزارت صنعت برای ابقای هیئت مدیره قبلی گفت: چون نامه هیئت رئیسه از لحاظ قانونی اعتباری نداشت وزارت صنعت برای رفع بلاتکلیفی این کار را انجام داد، اما این بلاتکلیفی امروز نیز در هیئت رئیسه مشاهده می شود نگاه 135 اتحادیه اجرای قانون است و همه اصناف منتظر هستند قانون اجرا شده و هیئت رئیسه جدید مشخص شود.

خسرو ابراهیمی نیا با انتقاد از بلاتکلیفی اتاق اصناف تهران گفت: پنج ماه است که هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران جلسه‌ای نگذاشته و این به صلاح اصناف نبوده و باید به سرعت تعیین تکلیف شود. تهران فقط ۵ نفر هیئت رئیسه نیست تهران بیش از ۴۵۰ هزار واحد صنفی بوده و متاثر از اتحادیه و آن هم متاثر از اتاق اصناف تهران است.



اگر شرایط اتاق اصناف تهران به همین منوال پیش برود

نوده فراهانی نفر دوم منتخب اتاق اصناف تهران درباره شرایط اتاق اصناف تهران گفت:۴۸ روز از انتخابات اتاق اصناف تهران می‌گذرد، در آن زمان طبق قانون برای اعتراض باید ۱۸ روز از اعتراض معترضین می‌گذشت و بعد از آن هم باید یک انتخابات داخلی در وزارت صنعت انجام می‌گرفت که تا به حال انجام نشده است. نشست‌های بسیاری برای رفع این مشکل هم با وزیر صنعت و هم رئیس مجلس برای برگزاری انتخابات داخلی و مشخص شدن تکلیف اتاق اصناف برگزار شد و متاسفانه تا امروز این اتفاق نیفتاده است و منتخبان مردم هنوز بلاتکلیف هستند و امیدواریم قول مجلس عملی شود و اتاق اصناف صاحب خود را بشناسد.

نوده فراهانی درباره اهداف جدید هیئت رئیسه جدید گفت: با همکاری دوستان برنامه‌هایی برای رفع مشکلات فراوان اصناف انجام داده ایمف کالا هر روز یک قیمت بوده و نظارت و کنترل نیست و از طرفی اتحادیه‌ها مشکلات زیادی دارند و از همه مهمتر این است که آموزش و ارتباط با دانشگاه در اصناف خیلی کم بوده و باید این ارتباط تنگاتنگ باشد و درباره حوزه تولید اصناف که ۶۰۰ هزار واحد تولیدی در کشور داریم که نصف آن متاسفانه فعال نیست و باید با همت دولتمردان این حوزه فعال شود، در تولیدکنندگان کوچک با سرمایه کوچک می‌توان تعداد کارگر بیشتری را برای اشتغال دعوت کرد. ساماندهی و شفاف سازی اتحادیه‌ها هم برنامه همیشگی ما خواهد بود.

نوده فراهانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو که اگر شرایط به همین منوال پیش برود چه می شود گفت: اگر بخواهد این طور پیش برود جای تاسف است و یک انتخاباتی برگزار شده و باید روال قانونی خود را ادامه دهد و باید شخص وزیر صنعت کمک کنند.وزارت صنعت مکلف است این انتخابات داخلی را انجام دهد.

نوده فراهانی درباره ارتباط بلاتکلیفی هیئت رئیسه اتاق اصناف با التهابات اخیری بازار گفت: آن چیزی که مسلم است این بوده که هر کاری مسئول و متولی می خواهد و اگر پدر خانواده بالای سر خانواده نباشد در کشور هم رئیس جمهور نباشد هر وزیری ساز خودش را می زند . یکی از مشکلات امروز بازار نبودن ارز و مواد اولیه است و باید حرف مردم را شنید و مشکلات آنان را رفع کرد.

 

پنجاه درصد گوشی های وارد شده احتکار شده است

ابراهیم درستی نفر اول منتخب اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه صوت و تصویر و موبایل درباره التهابات اخیر بازار موبایل گفت:در یک ماه اخیر التهاباتی در بازار موبایل اتفاق افتاد که ما از قبل پیش بینی کرده بودیم، وزیر ارتباطات جسورانه اسامی چهل شرکت واردکننده موبایل را اعلام کرد و برای چند شرکت پرونده ای برای تعزیرات شکل گرفته است  و درخواست بنده این بوده که برای یک بار هم که شده باید به مردم تا انتها عملیاتی کنیم. شفاف نام شرکت ها و افراد متخلف را اعلام کنیم تا متخلف در آینده جرات نکند تخلف دیگری کند، ارز افراد متخلف را قطع کنند.

درستی با بیان اینکه ارز دولتی را نباید چند شرکت بگیرند و سواستفاده کنند تصریح کرد: شرکت های واردکننده گوشی موبایل دلار را به لحظه حساب می کردند و ضرر این را مصرف کننده و مغازه دار دید و برخی شرکت ها سود کلانی را از این موضوع بردند.از وزیر صنعت درخواست می کنم که این چهل شرکت را بررسی کامل کنند و با متخلفان برخورد و افراد قانونمند تشویق شوند.

درستی با بیان اینکه ۷۵ درصد مردم از گوشی‌های زیر یک میلیون استفاده و ۲۵ درصد مردم گوشی‌های یک تا ۳ میلیون را استفاده می‌کنند، ولی ترنول مالی این‌ها برابری می‌کنند گفت: ارز را به دست مصرف کننده برسانند و باید ثبت سفارش آزاد شود و رقابت شکل گرفته تا قیمت پایین بیاید. مغازه دار ما دنبال احتکار نیست و اگر کسی احتکار کند شرکت‌ها هستند. ۱۲۵ میلیون یورو وارد کرده اند، حدوده پنجاه درصد آن رجیستری شده، ولی در سامانه نرفته و مشخص است که این گوشی‌ها احتکار شده اند.

یکی از پیشنهادات ما این است که فرصتی به واردکنندگان دهند و اگر این گوشی ها به مدار وارد نشوند این گوشی ها را از مدار خارج کنند تا متخلف جرات احتکار نداشته باشد.

درستی در دفاع از واردکنندگان قانونمند گوشی گفت: تداوم نرخ ارز برای یک واردکننده الزامی است و بسیار تاثیرگذار بوده و نباید محدودیتی در این امر گذاشته شود، کار باید به کاردان سپرده شود و شرکت های خصولتی طبق فرمایشات رهبری باید کنار بروند، هر فرد متخلف بوده  باید شفاف به مردم اعلام شود.

 

پایان بخش اول...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درستی اصناف خبرگزاری دانشجو علی فاضلی محمد شریعتمداری علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟

ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به دیگر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی