Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:18:42 GMT

آموزش عروسک‌های حصیری روس به کودکان بجنوردی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۷۱۲۴

آموزش عروسک‌های حصیری روس به کودکان بجنوردی

۱۰۰ عروسک از ملل مختلف که شامل ۵۰ عروسک از اقوام ایران و ۵۰ عروسک از پارچه ملل است، به همراه کارگاه ساخت عروسک روسی در مجموعه فرهنگی گلشن در بجنورد به نمایش گذاشته و برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، همزمان با نمایش فیلم خاله قورباغه در بجنورد، نمایشگاه سیار مجموعه عروسک‌های ملل از ۲۱ تا ۲۴ تیر ماه در مجموعه فرهنگی گلشن این شهر برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت قصه عروسک‌ها و پارچه‌های نقوش‌دار، گلدوزی شده از کشورهای مختلف، نمایش کلیپ لالایی‌هایی ملل و همچنین برگزاری کارگاه ساخت عروسک‌های حصیری، از جمله برنامه‌های موزه عروسک‌های ملل در بجنورد است.

عروسک‌های حصیری با نی‌هایی که در حاشیه رودخانه‌ها روئیده می‌شود، ساخته می‌شوند و دو سال پیش ساخت آن‌ها در کارگاهی در موزه عروسک‌های ملل آموزش داده شد و چون ساخت این عروسک‌ها به راحتی انجام می‌شود مورد توجه قرار گرفت. از طریق این عروسک مفاهیم متعددی از جمله ریاضی و حفظ تعادل آموزش داده می‌شود.

عروسک‌های حصیری روسی حالتی دارند که وقتی روی میز قرار می‌گیرند با یک ضربه به چرخش درمی‌آیند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام موزه عروسک های ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مجتبی جانی افزود: آموزش مستقیم رفتار ترافیکی کودکان در محیط خیابان ممکن است خطراتی داشته باشد، احداث و استفاده از فضای پارک آموزش یکی از روش‌های امن آموزش برای کودکان است؛ لذا با توجه به اهمیت موضوع آموزش در راستای ارتقای ایمنی فرهنگ عبور و مرور و ترافیک کودکان، احداث پارک آموزش ترافیک ویژه کودکان در محوطه فرهنگسرای هادی آباد در حال اجرا است.   وی اضافه کرد: این پارک در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر و برخورداری از المان‌های شهری کوچک مقیاس برای کودکان ساخته می‌شود.    مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طراحی هندسی پروژه فوق انجام و فضا‌های مورد استفاده جانمایی شده است و پارک ترافیک مذکور دارای علائم راهنمایی و رانندگی، مسیر‌های دوچرخه و پیاده روی، مسیر‌های ماشین رو، ماشین‌های برقی و دوچرخه جهت استفاده کودکان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!