Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این جشنواره 15 هزار و 438 نفر از دانش آموزان دبستانی استان با ارائه 92 هزار و 974 پروژه علمی در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند.
وی اظهار داشت: یک هزار و 373 پروژه از 5 هزار و 869 دانش آموز به مرحله منطقه ای این جشنواره و 65 پروژه از 175 دانش آموز به مرحله استانی راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: پس از ارزیابی داوران 5 پروژه علمی دانش آموزان البرز با نوع طراحی ساخت و آزمایش به مرحله کشوری راه یافت.
وی اضافه کرد: پروژه های علمی دانش آموزان از مدارس ایلیایی آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج ،نیکان و شهید گودرزی ناحیه 3 کرج، شهید نامجو نظرآباد و آفرینش نو آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج به دبیرخانه جشنواره کشوری جابربن ارسال شد.
وی عنوان پروژه های علمی برگزیدگان هشتمین جشنواره جابربن حیان البرز را شلیک الکترو مغناطیس، انرژی پاک، ناجی مرگ، پوست من را دور نیندازید و کیسه خون جادویی ذکر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه در این جشنواره آثار و پروژه های دانش آموزان دوره ی ابتدایی با یک رقابت سالم و هیجان انگیز در قالب نمایشگاههای علمی عرضه و داوری می شود، ادامه داد: برای شناخت بیشتر دانش آموزان با این طرح ملی 9 نمایشگاه در استان دایر شد.
ساکی بیان داشت : طرح جابربن حیان می تواند زمینه ای برای تحقق اهداف عالی شورای آموزش و پرورش به ویژه در زمینه های آشنایی با نحوه ی یاد گیری، محافظت از محیط زیست، ایجاد کنجکاوی در دانش آموزان نسبت به شناخت پدیده ها، خلاقیت بیشتر دانش آموزان، کمک به یادگیری گروهی و تقویت مهارت پژوهش و فعالیت های حل مساله باشد.
وی گفت: جشنواره جابربن حیان یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان ابتدایی است که یک ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموزان برقرار می کند.
وی با اشاره به اینکه ما در این جشنواره به دنبال کشف و اختراع نیستیم بلکه هدف اصلی از این جشنواره شرکت دانش آموزان در پروژه های علمی است، یاد آور شد: مهمترین و اساسی ترین مرحله این طرح مرحله آموزشگاهی است و مدرسه ای موفق تر است که تعداد پروژه ها و طرح هایش بیشتر باشد.
ساکی تصریح کرد: تفاوت این طرح با دیگر طرح ها را بالابودن تعداد فراگیران و اهدافی که در بحث آموزش ابتدایی در بحث جابر دنبال می کنند که همان سوق دادن دانش آموزان به تفکر و پژوهش و کسب مهارت های علوم پایه می باشد را تشکیل می دهد.
وی بیان داشت:470 مدرسه مجری این طرح در استان بودند که دو هزار و 856 معلم در این طرح دانش آموزان را همراهی کردند.
وی تاکید کرد: هشتمین جشنواره کشوری جابربن حیان به میزبانی آذربایجان شرقی در هفته آخر مردادماه برگزار می شود که 15 دانش آموز البرزی منتخب شناخته شده این پروژه در آن شرکت می کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود 250 هزار نفر آن دبستانی هستند.
2819/1535
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش انرژی پاک خلاقیت شورای آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید کرمی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی دوره دوم ابتدایی، دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته‌های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند.

وی بیان داشت: با محوریت طرح شنا در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی، طرح شنا برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

کرمی تصریح کرد: آئین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسماً آغاز می‌شود

وی افزود: این طرح در راستای شادابی و نشاط، طبق برنامه زمانبندی شده با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح، دانش آموزان گواهی مهارت شنا دریافت می‌کنند.

کد خبر 6088416

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران