Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق معروف به شیخ‌ العلماء به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق معروف به شیخ‌ العلماء به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

دکتر مهدی ماهر، مدیر بیمارستان نمازی شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: آیت الله حدائق به دلیل عفونت ریه و کهولت سن امروز در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی خلطرنشان کرد: آیت الله حدائق به دلیل نامنظم بودن فشارخون و بیماری عفونی ریوی برای دومین بار از پانزده روز قبل در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نمازی شیراز بستری شده بود.

زندگینامه

آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق معروف به شیخ‌ العلماء یکی از علمای بزرگ فارس و شیراز است که در شهر شیراز و بین عموم مردم و خواص جایگاه بسیار بالایی دارد و یکی از مدافعان نظام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در استان فارس است.

وی رئیس حوزه علمیه منصوریه، یکی از حوزه‌های علمیه بنام شیراز و از بنیان‌گذاران جامعه روحانیت مبارز در فارس و شیراز نیز به شمار می‌رود.

آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ ابوالحسن حدائق، فرزند مرحوم حاج شیخ آقا هستند که از ایشان به صاحب حدائق یاد می‌شود، مادر ایشان نیز بانویی با ورع و پرهیزکار و عالمه از خاندان علم و فضیلت بوده‌اند.

وی در سال 1305 هجری شمسی در شیراز متولد شد و در مکتب پدری عالم و اسوه‌ای کم‌نظیر در تقوی و علم و مادری صالحه پرورش یافت  و از محضر پدر خود سرچشمه زلال علم و معرفت و اجتهاد و فقاهت جرعه‌های گوارا نوشید و با استعداد خدادادی و شدت اشتیاق برای تحصیل علم و طی کردن دروس کلاسیک آموزش و پرورش، مدارج علمی حوزوی را نیز با سرعت طی کرد.

آیت‌الله حدائق در شیراز از محضر دانشمندان و علما بزرگ دیگری همانند مرحوم حضرت آیت‌الله حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی، حاج‌ شیخ بهاء‌الدین محلاتی، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ علی آقا یقطین، مرحوم آیت‌الله حاج سید محمود علوی، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمود شریعت زرقانی در رشته‌های مختلف علمی به ویژه علم فقه و اصول، اخلاق و تفسیر بهره‌مند و به مراتب علمی و مقام رفیع اجتهاد نائل شد.

وی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر و بهتر پس از درک مختصر علما بزرگ شیراز به سرزمین مقدس قم هجرت کرد و در جلسات درس خارج مرحوم حضرت آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، سید محمدرضا گلپایگانی، بهره وافی و کافی برده و پس از بهره‌مندی از محضر بزرگان علمی در قم به شیراز مراجعت کرد.

سایت خبری شیرازه ضایعه درگذشت این عالم ربّانی را به عموم مردم بویژه خانواده حدائق و فضلا و طلاب حوزه علمیه تسلیت می‌گوید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)

فیلم بیوگرافی جدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که شخصیت اصلی آن را توسط هوش مصنوعی به نمایش می گذارد، در ماه سپتامبر اکران می‌شود.

به گزرش ایسنا، استودیوی لهستانی «AIO» اعلام کرد که این فیلم با عنوان «پوتین» به زندگی رئیس جمهور روسیه نگاهی دارد و از تاریخ ۲۶ سپتامبر در ۳۵ کشور اکران خواهد شد.

«پوتین» اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان لهستانی، «پاتریک وگا» است.

این کارگردان با اشاره به این که فناوری هوش مصنوعی خود را برای ساخت نسخه سینمایی پوتین ایجاد کرده، عنوان کرد: «دعوت از پوتین به استودیو برای ۲۰ هزار برداشت یک گزینه ممکن نبود و فیلم‌های آرشیوی موجود به صورت آنلاین امکان ایجاد یک مدل وضوح بالا را که برای استفاده سینمایی مناسب است را نمی‌داد.

در نتیجه، پس از نزدیک به دو سال توسعه، ما فناوری پیشگام مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد بدون تکیه بر یک مدل واقعی انسانی، شخصیت سینمایی را بسازیم».

پوتین ساخته شده توسط هوش مصنوعی

این فیلم همچنین شامل تصاویری است که فیلم‌سازان اوکراینی در طول جنگ روسیه گرفته‌اند.

کارگردان این فیلم افزود: «پوتین فقط یک فیلم نیست. این پاسخی است به تلاش جهانی برای درک انگیزه ها و اقدامات یکی از جنجالی ترین چهره‌ها در سیاست معاصر. ماموریت من این است که یک راهنما برای پوتین به بینندگان با هدف کاهش ترس و عدم اطمینان حاکم بر دنیای امروز، ارائه دهم».

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

دیگر خبرها

  • جام حذفی؛ شکست فجر در حضور ۱٠ هزار تماشاگر 
  • صعود شاگردان اوزونیدوس با برتری برابر فجر سپاسی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد