Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@23:09:12 GMT

کاهش ۸۰۰هزار نفری دانشجویان و مراکز آموزش عالی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۲۰۸۸۹

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه کاهش تعداد مراکز آموزش عالی سیاست وزراتخانه است و این امر به معنای منحل شدن مراکز نیست.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در جمع روسای دانشگاه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه «بازتعریفی» از برنامه‌های آموزشی در حال انجام است، اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم توسعه، برنامه‌های راهبردی در مراکز آموزش عالی اجرا می‌شود که برای اجرای بهینه آن به همفکری و مشورت فرهیختگان نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون ۴۸ مرکز آموزش عالی در کشور استانداردهای لازم را ندارد و به همین منظور اقدامات ارزنده ای برای مهار رشد بی‌رویه مراکز آموزشی انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه دنیا به سمت هم‌افزایی در بخش‌های مختلف آموزشی حرکت می‌کند، گفت: باید از پتانسیل، ظرفیت، هم‌افزایی و امکانات موجود استفاده کرد.

شریعتی نیاسر با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان و مراکز آموزش عالی در چند سال اخیر تصریح کرد: تعداد دانشجویان در سال ۱۳۹۲، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که هم اکنون چهار میلیون و ۷۰ هزار نفر دانشجو داریم و در این سال ها ۸۰۰ هزار نفر کاهش داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد مراکز آموزش عالی از دو هزار و ۸۰۰ مرکز در سال ۱۳۹۲، به دو هزار و ۲۲۰ مرکز کاهش یافته است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه، کاهش تعداد مراکز آموزش عالی سیاست وزراتخانه است و این امر به معنای منحل شدن مراکز نیست بلکه بر ضرورت تجمیع و تقویت، هم‌گرایی و هم‌افزایی مراکز آموزش عالی تاکید می شود

منبع: تابناک

کلیدواژه: آموزش عالی دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران

حجت الاسلام موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با بیان اینکه ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت هستند، گفت:مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

او افزود: ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است و بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شامل ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی