Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، طبق گزارش جدید محققان مرکز سلامت وولترز کلاور پنسیلوانیا، چاقی یا اضافه وزن موجب می شود فرد در صورت دچارشدن به آسیب مغزی تروماتیک با مشکلاتی از نظر بهبود و بازیابی روبرو شود.
 
یافته های این مطالعه بر ضرورت بکارگیری شیوه پیشگیرانه در راستای کنترل وزن و مشکلات مرتبط با سلامت در بازماندگان چنین عارضه ای در بلندمدت تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این مطالعه شامل افراد بزرگسال دچار آسیب مغزی تروماتیک بود و رابطه بین وزن بدن و پیامدهای سلامت و عملکردی از یک تا ۲۵ سال بعد از آسیب مغزی تروماتیک ارزیابی شد.
 
براساس این داده ها مشخص شد اضافه وزن یا چاقی با مشکلات قابل توجه سلامت برای بازماندگان آسیب مغزی تروماتیک ملایم تا شدید همراه بود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آسیب مغزی تروماتیک ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • خواص جکوزی برای پوست
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟