Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقه آب شیرین‌کن‌ها در دانشگاه صعنتی امیرکبیر با هدف فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی برگزار شد که برگزیده‌های آن معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا حسینی ابرده مسئول برگزاری مسابقات آب شیرین‌کن‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هدف از این مسابقات فرهنگ‌سازی است زیرا جای تاسف دارد که فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی  را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم  که 300 روز آفتابی داریم و برخی کشورها هستند که تنها در کل سال 80 روز آفتابی دارند ولی بهتر از کشور ما از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به هدف برگزاری مسابقات آب شیرین‌کن گفت: این مسابقات می‌تواند گامی برای فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی خورشیدی باشد و از سوی دیگر هم محیط زیست حفظ می‌شود.

حسینی ابرده با بیان اینکه با تکنولوژی می‌توان از منبع انرژی خورشیدی استفاده کرد، خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات ۱۱ گروه دانشجویی در سه رشته آب شرب، آب صنعتی و میزان هدررفت صفر آب یا Zero liquid discharge /ZLD برگزار شد که در دو رشته اول هر کدام ۵ گروه و در رشته سوم به دلیل تخصصی بودن تنها یک گروه حضور داشتند.

سرپرست برگزاری مسابقات آب شیرین‌کن‌های خورشیدی افزود: ضمن اینکه باید بحران آب در کشور را در نظر داشته باشیم، در این وضعیت واقعا باید دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از پساب‌ها بود.

وی با اشاره به برگزیدگان این دوره از مسابقات گفت: در بخش آب شیرین‌کن‌های صنعتی (تولید آب مقطر)، تیم ماپو رتبه اول، تیم فراسو رتبه دوم،  تیم فن آوران هور رتبه سوم را بدست آوردند.

حسینی ابرده خاطرنشان کرد: همچنین در بخش آب شرین‌کن‌های خانگی (آب شرب) تیم طوس رتبه اول و تیم بزرگمهر قائنات رتبه دوم را کسب کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آب شيرين كن انرژي خورشيدي دانشگاه اميركبير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکو به دنبال تجدید یک خاطره شیرین!

به گزارش ورزش سه، جواد نکونام سرمربی استقلال خاطره جالبی از تقابل با تراکتور دارد و با شکست این تیم در ورزشگاه فولاد آرنا توانست در رتبه سوم لیگ قرار بگیرد و مجوز حضور در آسیا را به دست آورد.

در آن مسابقه تراکتور تیم پرستاره‌ای در اختیار داشت و بازیکنانی مانند اشگان دژاگه، رضا اسدی، احسان حاج صفی، رشید مظاهری در ترکیب این تیم حضور داشتند و فولادی‌ها با حضور این ستاره‌های نامدار فوتبال ایران توانستند شکست بزرگی را به تراکتور تحمیل کنند و بالاتر از آنها در جدول لیگ برتر در رتبه سوم قرار بگیرند و به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

تک گل این مسابقه را عارف آقاسی مدافع حال حاضر تراکتور برای تیم جواد نکونام به ثمر رساند، تقابل نکو و آقاسی در شرایطی متفاوت و خاطره‌ای مشترک رقم خواهد خورد، آنها این بار رخ در رخ هم قرار خواهند گرفت، یکی برای پیروزی آبی‌پوشان تهران تلاش می‌کند و دیگری در لباس سرخ وظیفه دارد تا با شناختی که از سرمربی سابق خود دارد راه‌های گلزنی استقلالی‌ها را ببندد.

استقلال در حالی مقابل تراکتور قرار خواهد گرفت که این بار تیم جواد نکونام در جدول مسابقات در شرایط خوبی قرار دارد و برای رسیدن به عنوان قهرمانی به سه امتیاز این مسابقه نیاز دارد و البته تراکتور بازهم مانند سال‌های نه چندان دور تیم پرستاره‌ای در اختیار دارد و در ورزشگاه خانگی به میدان خواهد رفت، این فرصت مجددی برای نکونام خواهد بود تا با کسب پیروزی مقابل تراکتور یک دستاورد شیرین دیگر در دوران ورزشی خود به دست آورد و دست پر از تبریز خارج شود.

جواد نکونام و استقلال از مسابقات جام حذفی کنار رفته بودند و با تمرینات و ریکاوری مناسبی که داشتند آماده دیدار حساس با تراکتور هستند و برای کسب امتیاز از این مسابقه لحظه شماری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • نکو به دنبال تجدید یک خاطره شیرین!
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور