Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@08:08:01 GMT

تسریع در رسیدگی به پرونده‌های موقوفات

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۲۳۳۷۵

تسریع در رسیدگی به پرونده‌های موقوفات

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی در نشست با مسئولان اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشه با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات اظهار داشت: وقف از حسنات موکد دینی و در زمره اعمال صالح باقیه است و از نظر اخلاقی، بارزترین تجلی روحیه تعاون اجتماعی است.

وی با تاکید بر رسیدگی به پرونده‌های موقوفی در راستای احیا فرهنگ وقف افزود: دستگاه قضایی برای خدمت رسانی در زمینه‌های مختلف از قبیل: دعاوی مراجع به وقف، رسیدگی به پرونده‌های دعاوی در محاکم قضایی همکاری لازم ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، احقاق حقوق وقف براساس قوانین و مقررات، ارجاع پرونده‌های راجع به وقف به شعبه خاص را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های موقوفات و جلوگیری از اطاله دادرسی و در نهایت حفظ و احیاء موقوفات ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اوقاف در استان مورد توجه است.

جمادی از حساسیت ویژه دستگاه قضا نسبت به موقوفات خبر داد و اظهار داشت: در روند تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی موقوفات تسریع می‌شود و اجازه ضایع شدن حقوق مربوط به بیت المال به احدی داده نمی‌شود.

وی از برخورد قاطع با زمین‌خواران خبرداد و افزود: برای برخورد با متخلفان و تعرض به بیت‌المال با احدی تعارف نداریم همانگونه که تاکنون با زمین خواران و متعرضان به بیت المال برخورد قاطع شده است.

جمادی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانون در واگذاری املاک موقوفه اعم از تجاری و ... دقت لازم و رعایت مصلحت موقوفه را مورد تأکید قرار داده و بدون شک اگر این مهم به طور دقیق و جدی مد نظر قرار نگیرد به نیت و هدف واقف به معنای واقعی عمل نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تقویت هر چه بیشتر اداره حقوقی ادارات به‌خصوص اداره کل اوقاف را به منظور دفاع از حقوق حقه موقوفات خواستار شد و تصریح کرد: وظیفه ذاتی دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه و احقاق حق و اجرای عدالت است و دستگاه قضایی استان با متجاوزان و افرادی که قصد تعرض یا تجاوز به موقوفات را دارند برخورد جدی قانونی می‌کند.

انتهای پیام/م

شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اوقاف در استان بوشهر ایجاد می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است

وزیر کشور به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده پرداخت و اعلام کرد که مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: شبکه‌های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیرو‌های ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

دیگر خبرها

  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد