Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سایت صهیونیستی تاکید کرد جنگ تجاری آمریکا در حالی جمعه گذشته کلید خورد که سهم این کشور در اقتصاد جهانی از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۶ به کمتر از نصف کاهش یافته است. ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، سهم آمریکا در اقتصاد دنیا در سال 1960 ، 40 درصد بود اما این رقم در سال 2016 به 15درصد کاهش یافت و اقتصاد کشورهای آسیایی، اقیانوسیه و اندکی نیز آمریکای لاتین جایگزین آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیادین به نقل از پایگاه دی مارکر(روزنامه اقتصادی وابسته به هاآرتص) اضافه کرد: میان نکته قابل توجه اینکه اگر آمریکا علیه دشمنان و متحدانش اعلام جنگ تجاری بدهد، چه بسا با این موضوع روبرو شود که آنان می توانند وارد همکاری شده و یک سامانه تجاری جایگزین به وجود آورند.

به هر حال جنگ تجاری آمریکا جمعه گذشته در حالی کلید خورد که دنیا منتظر نتایج فاجعه بار این اقدام بر همه طرف ها و نیز اقتصاد جهانی است.

همچنین آمریکا در سال 2002، 15 درصد صادرات دنیا را در اختیار داشت، اما در سال 2016 سهم آن به کمتر از 12 درصد کاهش یافت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صدد است با اعمال عوارض گمرکی بر کالاهای وارداتی قیمت آن را بالا ببرد به گونه ای که برای شرکت های داخلی امکان فروش کالاهایشان فراهم شود و با این کار شکوه و عظمت آمریکا را به آن بازگرداند.

از سوی دیگر واردات آمریکا از کشورهای مختلف دنیا نیز که در سال 2002 بالغ بر 25 درصد بود در سال 2016 به 18 درصد کاهش یافت.

کاهش اهمیت آمریکا به عنوان یک بازار مقصد در جنگ تجاری اهمیت راهبردی دارد و به نظر می رسد این موضوع از چشم بسیاری حتی دشمنان آمریکا در کشمکش کنونی پنهان مانده است.

در ادامه این گزارش آمده است نکته قابل توجه اینکه چنانچه کشورهای آمریکای لاتین، منطقه آزاد تجاری تشکیل دهند ارتباط مکزیک با آمریکا به میزان زیادی کاهش خواهد یافت و اگر چین در مسیر امضای توافقنامه های تجارت آزاد با کشورهای آسیا گام بردارد، بازارهای جدیدی به وجود خواهد آمد و در صورتی که سایر کشورهای آمریکا که در معرض تهدید جنگ تجاری قرار دارند، توافقنامه های همکاری امضا کنند، ترامپ متوجه خواهد شد که قواعد بازی را او تعیین نمی کند.

در این شرایط آمریکا زیان زیادی متحمل خواهد شد زیرا به انزوا می رود و مرکزیت کمتری خواهد داشت و شاید با فقر هرچه بیشتر روبرو شود.

انتهای پیام/

R7891/P36355/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود