Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بنیاد مردمی عفاف و حجاب خراسان شمالی گفت: رویکرد بنیاد عفاف و حجاب محتوا محور و تکیه بر توان گروه‌ها و سمن‌های مردمی است و اقدامات فرهنگی است. ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ استانها خراسان شمالی نظرات

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد٬ با بیان اینکه پشتوانه مقوله حجاب حیا است اظهار داشت: حجاب نه تنها در زمان ورود اسلام، بلکه یک اصل در نوع پوشش زنان ایرانی، قبل از ورود اسلام نیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان ایرانی به نجابت در دنیا شناخته می‌شوند.

وی فعالیت در فضای مجازی را از اولویت‌های بنیاد عفاف و حجاب دانست و افزود: متاسفانه کار هنری در مقوله حجاب بسیار کم انجام شده و عملکرد در این زمینه ضعیف بوده است، که در همین راستا و در جهت افزایش فعالیت در فضای مجازی، جشنواره پوستر حریم ماه را برای دریافت طرح ها و ایده‌ها برگزار کرده تا از این حیث بهره مند شویم.

سالاری به تشریح اقدامات انجام گرفته در بنیاد عفاف و حجاب پرداخت و افزود: بنیاد عفاف و حجاب کاملا وابسته به خود مردم است و هیچ اعتباری را از هیچ یک از دستگاه‌های دولتی دریافت نمی‌کند و رویکرد آن محتوا محور است و سعی دارد با تربیت مربیان در حوزه عفاف و حجاب نیاز استان در بهره‌مندی از کارشناسان در این حوزه را برطرف کند.

مدیر حوزه علیمه در ادامه افزود: استان خراسان شمالی در فعالیت‌های اجتماعی که به دست مردم و گروه‌های مردمی انجام می‌گیرد رتبه 5 کشور را دارد که این نشان از فرهنگ بالای مردم در انجام کارهای اجتماعی است.

وی خطاب به مسئولان نیروی انتظامی اظهار داشت: در خواست ما از این ارگان انقلابی این است که با نظارت بر عملکرد نیروهای پایین دستی و جلوگیری برخوردهای زننده با مردم مانع از مخدوش شدن اهداف اغنایی نظام در مقوله حجاب شوند. برخورد با کسانی که هدفمند دنبال تخریب فرهنگ عمومی هستند باید سخت و قاطع باشد.

سالاری از برگزاری کمپین های مردمی در هفته حجاب خبر داد و تصریح کرد: کمپین چرا بی حجابی و چرا با حجابی که با پرسش از اقشار مختلف مردم انجام می‌گیرد در روز پنجشنبه در چهارراه مخابرات شهرستان بجنورد برگزارخواهد شد.

انتهای پیام/م

R7719/P1486/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا

انتشار تصاویری از اقدام پلیس آمریکا در برداشتن حجاب یک زن مسلمان به زور در حالی که در دانشگاه ایالتی آریزونا بازداشت شده، خشم مردمی را به دنبال داشت و شورای مسلمانان آمریکا خواستار تحقیقات کامل درباره آنچه که یک حادثه اسلام‌هراسی خوانده می‌شود، شده است.

به گزارش ایسنا، شورای روابط آمریکایی-اسلامی [CAIR-AZ] اقدامات پلیس را محکوم کرد و خواستار تحقیق در مورد این حادثه شد.

ابوسیف، مدیر اجرایی شورا در بیانیه‌ای گفت: قانون، آزادی عمل مذهبی را تضمین می‌کند. پلیس نمی‌تواند این حق را به حالت تعلیق درآورد. ما اقدامات گزارش شده پلیس را محکوم می‌کنیم و خواستار تحقیقات کامل در مورد این حادثه هستیم.

این فیلم در شبکه ایکس به طور گسترده پخش شده و واکنش شدیدی علیه پلیس را به دنبال داشته است.

این اولین بار نیست که پلیس با تجاوز به حقوق معترضان و دانشجویان به اعتراضات پاسخ می‌دهد. از زمانی که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان را در دانشگاه کلمبیا در ۱۸ آوریل دستگیر کرد، تعداد بازداشت‌ها در سراسر کشور به ۱۰۰۰ نفر رسیده است. این بازداشت‌ها باعث شده است که دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از غزه محاصره‌ شده برپا کنند.

دانشجویان خواستار آتش بس در غزه و قطع روابط دانشگاه با شرکت‌های حامی اسرائیل هستند. حوادث اسلام هراسی که از زمان شروع تهاجم مستمر رژیم صهیونیستی به غزه در حال افزایش بوده است، چندان جدی گرفته نشده است. سازمان دهندگان تظاهرات اتهامات یهودی ستیزی را رد می‌کنند و استدلال می‌کنند که اقدامات آنها با هدف دولت صهیونیستی و پیگرد قانونی درگیری در غزه انجام می‌شود.  فیلم‌هایی از پلیس با تجهیزات ضدشورش که در کالج‌های مختلف احضار شده‌اند تا تظاهرات‌ها را خنثی کنند، در سراسر جهان مشاهده شده است که یادآور جنبش اعتراضی است که در طول جنگ ویتنام به راه افتاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر