Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در نشست دبیران خانه کارگر ابتدا به دفاع از عملکرد مرحوم کمال فیضی، فعال کارگری پرداخت و گفت: مرحوم کمال فیضی همواره در مسیر دفاع از منافع کارگران و کیان سازمان تامین اجتماعی قدم برداشت و لذا نیاز است که سخنان وی را در قالب کتاب جمع‌آوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم فیضی با وجود اینکه به خاطر درگیری با بیماری پارکینسون قدرت نوشتاری و گفتاری نداشت اما به خوبی از قدرت تحلیل و پیش‌بینی آینده برخوردار بود. 

نگاه دولت‌ها به سازمان تامین اجتماعی قهرآمیز و بغض‌آلود است

صادقی افزود: سازمان تامین اجتماعی به لحاظ تجسس و مشمول بودن ، طیف وسیعی از مردم را تحت پوشش قرار می‌دهد. ماهیت سازمان تامین اجتماعی فرابخشی است و خدمات چند وجهی را ارائه می‌کند. این سازمان تلاش کرده سیاست‌های رفاهی دولت‌ها را اجرایی کند. اما آیا دولت‌مردان به آن نگاه خوشبینانه دارند؟ با کمال تاسف باید گفت که نگاه دولت‌ها به سازمان تامین اجتماعی نگاه قهرآمیز و بغض‌آلود است. در این نوع نگاه نمایندگان مجلس هم با دولت هم‌دلی دارند. 

مجلس لائیک پیش از انقلاب بدهی دولت را بر مبنای ربح مرکب محاسبه می‌کرد

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به تبصره ۲ ماده ۳ تصویب نامه هیئت وزیران به تاریخ ۲۹ خرداد سال جاری گفت: در تصویب نامه هیئت وزیران مطالبات دولت به سازمان‌های بیمه‌گر دیگر بر اساس ربح مرکب پذیرفته نیست. این بدان معنی است که بدهی دولت به قیمت همان سال و بدون احتساب جرائم دیرکردِ پرداخت آن محاسبه می‌شود. اما باید توجه داشت مجلس لائیک پیش از انقلاب که البته دم از فقرا هم نمی‌زد؛ تاکید کرده بود که بدهی دولت باید بر مبنای ربح مرکب و جرایم دیرکردِ پرداخت آن محاسبه شود.

صدایمان در حمایت از فقرا گوش‌ها را کر می‌کند اما در عمل پا پس می‌کشیم

وی ادامه داد: این در شرایطی است که ما صدایمان در حمایت از فقرا گوش‌ها را کر می‌کند، اما وقتی صحبت از حق مظلوم می‌شود پا را عقب می‌گذاریم. حتی از مجلس دوران گذشته هم عقب‌تر می‌رویم. تشکل‌های کارگری باید در این مورد به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

 نوربخش تا پای زندان رفتن در مقابل جدایی منابع درمان بیمه‌شدگان ایستاده است

صادقی افزود: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد واریز منابع درمان سازمان تامین اجتماعی به حساب مستقل نزد خزانه‌داری دولت است. سال ۱۳۶۷ قانون الزام تصویب شد و قرار شد که  منابع درمان بیمه شدگان در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد. اما سال گذشته دولت در قالب یک دستورالعمل تاکید کرده است که منابع درمان بیمه‌شدگان باید جدا شود. پس از آن در لایحه بودجه گنجانده شد که منابع درمان بر اساس دستورالعمل دولت از سازمان تامین اجتماعی جدا شود، تا بر اساس نیاز سازمان تامین اجتماعی بر حسب نیاز به صورت تنخواه در اختیار آن قرار گیرد. 

صادقی افزود: گنجاندن این بند در لایحه بودجه و تبدیل آن به قانون مدیون عملکرد آقای قاضی‌زاده هاشمی و آقای تاج‌گردون است. به هر روی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با این موضوع مخالفت کرده است و گفته است که پای مخالفت با آن می‌ایستد حتی اگر او را به زندان ببرند.

می‌خواهند تامین اجتماعی را با خاک یکسان کنند

وی با یبان اینکه تحرکاتی با اندیشه‌های مخرب و مسموم از سوی وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس  وجود دارد، ادامه داد: ما طرحی را داشته‌ایم که بر اساس آن در صورت مراجعه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌های دولتی محاسبات پرداختی آنها بر اساس فرمول ۲ کا محاسبه شود. من همین جا می‌گویم که آنها می‌خواهند تامین اجتماعی را با خاک یکسان کنند.
                  

                       قدم بعدی وزیر بهداشت برگرداندن  تامین اجتماعی به وزارت بهداشت است

وی ادامه داد:  آقای قاضی‌زاده هاشمی چنین تفکری دارد و اساس اعتقادی به سازمان تامین اجتماعی و ماهیت آن در ارائه خدمات درمانی ندارد و می‌گوید تنها بیمارستان‌های من باید به مردم درمان ارائه کنند. اما کیست که نداند که بیمارستان‌های وزیر بهداشت پول‌هایی از مردم بابت بستری، جراحی وغیره می‌گیرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: رفتاری که آمریکا با ایران در عرصه اقتصاد بین الملل و مبادلات تجاری دارد؛ عینا مشابه رفتار آقای قاضی‌زاده هاشمی با سازمان تامین اجتماعی است. وزیر بهداشت با مراکز قانونگذاری و اجرای قانون ارتباط عاطفی برقرار کرده است. درحالی که وزیر بهداشت دائم برای کلنگ‌زنی احداث بیمارستان از این شهر به آن شهر می‌رود، بیمارستان‌هایی که تاسیس کرده به امکانات لازم برای ارائه خدمات درمانی مناسب تجهیز نیستند.

وی ادامه داد: تاکید دارم که دولت این حرکات پوپولیستی وزیر بهداشت را بیشتر می‌پسندد و نهادهای دیگر هم با آقای قاضی‌زاده هاشمی همراهی می‌کنند. دولت از یک طرف می‌گوید که برای من مهم نیست تنها می‌خواهم دوره‌ام تمام شود و بعد علی بماند و حوضش.

وی ادامه داد: من همین جا می‌گویم که قدم بعدی وزیر بهداشت و مجموعه حامیان وی برگرداندن سازمان تامین اجتماعی به دامن وزارت بهداشت است. تحرکات این مجموعه این موضوع را اثبات می‌کند.
                                     

                                    خانه‌های کارگر با قدرت جلوی سقوط تامین اجتماعی را بگیرند

صادقی افزود: به هر صورت باید با تمام قدرت ظاهر شد تا جلوی سقوط سازمان تامین اجتماعی را گرفت. چرا که سقوط سازمان تامین اجتماعی معضلات اجتماعی و پیامدهای منفی دارد. البته در این که ساختار اقتصادی کشور و تحریم‌ها بخش اعظم اقتصاد ایران را کوچک و ناتوان کرده است؛ شکی نیست. چرا که حوزه‌های درآمدی و ورودی صندوق‌ها را بسیار کوچک کرده است. اما این امر به عملکرد شرکای اجتماعی دولت در سازمان تامین اجتماعی مربوط نیست.

وی تاکید کرد: طرح مسائلی همچون استیضاح وزیر کار و پایین کشیدن وی از اریکه وزارت پاک کردن صورت مساله است. این موضوع به هیچ وجه مشکلات جاری سازمان تامین اجتماعی را برطرف نمی‌کند. بلکه مشکل دیگری را به مشکلات موجود ساختار اداره تامین اجتماعی و زیرمجموعه‌های وزارت کار اضافه می‌کند.

رد درخواست‌ نمایندگان علت اصلی طرح استیضاح وزیر کار است

صادقی با بیان اینکه زیاده‌خواهی‌های نمایندگان مجلس از وزیر کار و رد درخواست‌های آنها علت اصلی طرح استیضاح وزیر کار است؛ گفت: نماینده مجلس می‌آید و به وزیر کار فشار می‌آورد که شما ۴ نفر از اقوام من را در هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه شستا استخدام کنید یا مثلا یک نفر دیگر از اقوام من را در هیئت مدیره سازمان تامین و یا جاهای دیگر بگذارید. اما حقیقت همیشه مشخص می‌شود و ظلم و اجحاف باقی نمی‌ماند. وزیر کار منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح داده است و لذا نمی‌خواهند بگذارند که وی بر سر کار باقی بماند. 

وی افزود: وزیر بهداشت بیمارستان ساختن را تنها وظیفه خود می‌داند و لذا تلاش می‌کند که هر روز فشار بیشتری به مجموعه‌هایی که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در آنها حضور دارند وارد کند. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که گسست تشکل‌های کارگری و بازنشستگی موجب شده است که فشارهای وزیر بهداشت و امثالهم افزایش پیدا کند. اگر کانون شورای اسلامی کار بخشی نگری نداشته باشد این مسائل هم پیش نمی‌آید. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه با بیان اینکه خانه‌های کارگر دستشان در جیب وزیر کار نیست؛ گفت: آقای جهرمی وزیر کار دولت احمدی‌نژاد ما را متهم می‌کند که دست‌مان در جیب وزارت کار است و با این کار خود آدرس غلط می‌دهد. اما اگر واقعا سندی از این موضوع داشتند می توانستند آن را افشا کنند. اما همه دیدیم که چیزی برای تخریب خانه کارگر در اختیار نداشتند. تاکید دارم که خانه کارگر قدرتمندانه ایستاده است تا منافع ملی مورد بی‌توجهی و نادیده گرفتن قرار نگیرند. 

روز ۲۵ تیر در مقابل دفاتر نمایندگان شهرهای خود تجمع برگزار کنید

صادقی با بیان اینکه سالگرد تصویب قانون تامین اجتماعی در ۲۵ تیر باید به عنوان یک روز ملی در نظر گرفته شود، گفت: در روز ۲۵ تیر باید در مقابل دفاتر نمایندگان شهرهای خود تجمع برگزار کنید. کانون شورای اسلامی کار و کانون بازنشستگان باید به کمک خانه کارگر بیایند تا هر چه بیشتر اعتراض خود را به نمایندگان مجلس در قبال طرح‌های تصویب شده با ماهیت ضد کارگری و بازنشستگی نشان دهیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی وزیر بهداشت قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران 33 درصد تعیین شده است در حالی که بیش از 99 درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده‌اند که سهام مازاد بر 33 درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین