Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود جوانبخت اظهار داشت: در گذشته عمل جراحی شبکیه چشم تنها در بیمارستان دولتی فیض صورت می گرفت که به دلیل بالارفتن لیست انتظار، امکان انجام این عمل در بیمارستان دولتی حضرت زهرا زینبیه نیز فراه شده است.

وی افزود: عمل جراحی شبکیه چشم یکی از پیچیده‌ترین عمل جراحی چشم است که به دلیل هزینه گزاف آن در بیمارستان‌های خصوصی و صرف هزینه بالای ده میلیون، امکان انجام این عمل در دو بیمارستان دولتی فراهم شده است که تنها ده درصد هزینه ها را بیماران پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان حضرت زهرا زینبیه اصفهان با بیان اینکه عمل جراحی شبکیه چشم یک عمل سنگینی است که نزدیک به سه تا ۴ ساعت بیمار در اتاق عمل هست، ادامه داد: عمل جراحی شبکیه چشم در گذشته تنها در خارج از کشور امکان داشت که با خرید تجهیزات مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بیمارستان تخصصی چشم پزشکی فیض امکان انجام این عمل چشم فراهم شد.

وی ادامه داد: با توجه به بالا رفتن لیست انتظار بیماران، بنا بر تصمیم جدید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امکان انجام عمل جراحی شبکیه چشم با تعرفه دولتی در بیمارستان زهرای زینبه فراهم گردید.

رئیس بیمارستان حضرت زهرا زینبیه با اعلام اینکه ماهانه ۴۰۰ عمل جراحی چشم در این بیمارستان انجام می گیرد، ادامه داد: از این تعداد ماهانه نزدیک به ۸ تا ۱۰ عمل جراحی شبکیه داریم.

عمل آب مروارید بیشترین عمل جراحی چشم در اصفهان

وی اضافه کرد: عمل جراحی شبکیه برای بیمارانی که بر اثر عوامل مختلفی مانند ضربه خوردم بر  چشم، دیابت چشم آنها بسیار کم بینا شده  و یا دلایل مختلفی باعث پاره شدن رگه های داخل شبکیه آنها شده انجام می شود که با این عمل می توانند بینایی خود را در حد کامل بدست آوردند.

جوانبخت ادامه داد: عمل جراحی شبکیه در مراکز خصوصی صورت می گیرد اما امکان انجام این عمل در بیمارستان‌های دولتی تنها در دو بیمارستان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عمل آب مروارید بیشترین عمل جراحی چشم در اصفهان را تشکیل می دهد که در اغلب موارد بر اثر افزایش سن ایجاد می شود، گفت: ضربه خوردن به چشم، مشاغلی مانند جوشکاری  و حتی نور آفتاب نیز می تواند به چشم آسیب های جدی وارد سازد.

لازم به ذکر است انواع اعمال جراحی چشم در سه بیمارستان دولتی از جمله فارابی، فیض و حضرت زهرای زینبیه صورت می گیرد.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اصفهان بیمارستان حضرت زهرا دانشگاه علوم پزشکی عمل جراحی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را به صورت رسمی و با هدف گسترش فعالیت‌های سلامت‌محور در حوزه بین‌الملل آغاز کرد و پس از شکل‌گیری این معاونت و با همکاری معاونت‌های آموزش، پژوهش و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه رشد و توسعه این دانشگاه در حوزه بین‌الملل فراهم شد.

دکتر شاپور بدیعی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌ها و اقدامات بسیارخوبی در حوزه بین‌الملل صورت پذیرفت و با ۲ سفری که به کشور‌های عراق و ترکمنستان داشتیم زمینه جذب و حضور بیش از پیش دانشجویان و گردشگران سلامت این کشور‌ها در مشهد فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه‌های علمی و دانشجویی تعامل بسیارخوبی با کشور آلمان و در موضوع نوروساینس داشته و داریم و تداوم این همکاری‌ها فی ما بین را در سال ۱۴۰۳ هم خواهیم داشت.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت از جایگاه و وضعیت به مراتب بهتری به نسبت سال‌های قبل برخوردار هستیم و می‌بینیم که مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی انتخاب نخست بسیاری از بیماران غیرایرانی جهت درمان در ایران بوده و هست، خاطرنشان کرد: خدمات بسیارخوبی در حوزه‌های سرپایی و بستری به بیماران غیرایرانی در مراکز درمانی دارای مجوز IPD ارائه شد و در سال گذشته و با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، کمیته گردشگری استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستمی و گردشگری خراسان رضوی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور و دیگر مجموعه‌های شهری و استانی شاهد رشد خوبی در بحث حضور گردشگر سلامت در مشهد بودیم و رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب دانشجوی غیرایرانی در کنار پذیرشی که به میزان سال‌های قبل بود، ثبت نام و جذب متمرکز ۵۰ دانشجوی عراقی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه که بهترین کلاس‌ها و خوابگاه‌ها را با امکانات کامل در اختیار آنها قرار دادند زمینه جذب بیش از پیش این گروه از دانشجویان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم